drive mappen door firewall

Pagina: 1
Acties:

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 19:54

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Topicstarter
Hallo ik zit hier thuis achter een redhat 7.2 firewall, nou wil ik graag een drive kunnen mappen buiten de firewall, dus als ik bv //ip.adres.buiten.firewall/C wil mappen niet in mijn eigen netwerk gaat kijken, hoe moet ik dit instellen in men firewall?

zou het hier mee moeten?
http://nbfw.sourceforge.net/installation.html

onbereikbaar.nl

Verwijderd

Ik begrijp je vraag niet helemaal, kun je hem wat duidelijker stellen?
Als je lokaal samba draait, en dat ook over internet beschikbaar maken zal je poorten moeten forwarden.
Ik denk dat dat poort 139 in ieder geval is.

Maar erg lekker is dat niet, samba over internet. Ik hoop dat je weet hoe je dat veilig moet doen?
Er zijn trouwens providers die alles over poort 139 blocken, omdat er genoeg mensen zijn die het zonder nadenken aan hebben staan.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

Jiffy

God, you're ugly!

Op vrijdag 29 maart 2002 10:30 schreef MarcelP het volgende:
Er zijn trouwens providers die alles over poort 139 blocken, omdat er genoeg mensen zijn die het zonder nadenken aan hebben staan.
Sterker nog: er zijn providers die alles onder de 1024 blocken... :(

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• FRoSTy
  • Laatst online: 16-08 19:54

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Topicstarter
wat eigenlijk wil is een remote desktop connection maken via men firewall naar een computer op het internet, maar hij ziet dus alleen computers in het lokale netwerk

onbereikbaar.nl

• MadMurdock
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 12:58 schreef FRoSTy het volgende:
wat eigenlijk wil is een remote desktop connection maken via men firewall naar een computer op het internet, maar hij ziet dus alleen computers in het lokale netwerk
Als je nou eens even gewoon leert tikken? Nou dacht ik dat ik het snapte na 9 woorden (oké.. evt. 18) maar wat er dan weer na komt :?
Remote desktop is kwestie van remote prut installeren (vnc of iets dergelijks) en poort (5800) forwarden.