ISDN adapter/modem voor notebooks

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Bestaan die eigenlijk wel en zo ja hoe duur zijn ze??

Mijn pa is zijn PC beu (en terecht.. het kreng is niet vooruit te branden door alle games die mijn zusje erop gezet heeft) en zit serieus na te denken om mijn voorbeeld te volgen en een laptop aan te schaffen. En ik ben dus de sigaar en mag voor heb eens wat leuks gaan samenstellen..

Nu heeft hij dus een ISDN aansluiting maar aangezien de meeste laptops (ook de mijne) standaard uitgerust zijn met een 56K modem vroeg ik me dus af of er ook ISDN versies bestaan...

Laat het me maar even weten.. Gaarne met prijs/verkoopadres/etc....

Alvast bedankt!!

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Gewoon zo'n Xircom^H^H^H^H^H^HIntel RealPort PCMCIA kaartje aanschaffen: Analoog, ISDN, 10/100Mbit ethernet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 00:23 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Gewoon zo'n Xircom^H^H^H^H^H^HIntel RealPort PCMCIA kaartje aanschaffen: Analoog, ISDN, 10/100Mbit ethernet
Helemaal mee eens. In de laptop van de zaak zit die ook hier, tevens mobiel + kabel erbij en ik kan echt altijd internet op. Zowel via netwerkkabel (UTP 10/100) als via ISDN (moet wel aparte adapter bij die je los moet kopen!!!!) en Analoog en desnoods via de GSM. Kaartjes werken fantastisch onder Win95/98/2k hier in ieder geval. Echt een goed produkt, het zal wat centen kosten maar ik denk niet dat er beter spul te krijgen is.

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 00:23 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Prijzen? Verkooppunten?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 00:33 schreef judgem het volgende:

[..]

Prijzen? Verkooppunten?
UTFS?

Maar ik was al bezig voor je, zag er net 1 2e hands voor 175 euro ongeveer. Ik zoek nog ff verder.

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Kolere... das inderdaad flink aan de prijs....

Maar dank voor uw medewerking!! :D

Verwijderd

1e site die nieuw levert:

Let op, om ISDN te kunnen doen MOET je die Connection Kit kopen!

Xircom Accessoires:
Xircom Real Port Ethernet cardbus 10/100
+ modem 56k, 32-bit -RBM56G/EU1/M HXIR00002 €
271,00

Xircom RealPort ISDN Connection Kit RICK/M
HXIR00005 €
149,00

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op vrijdag 29 maart 2002 00:33 schreef judgem het volgende:

[..]

Prijzen? Verkooppunten?
Zie pricewatch: €106,=

edit:

Oh, + "€ connection kit"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Specificaties van Xircom site

En voor de rest zoek je het lekker maar zelf uit :+

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Als je alleen ISDN wilt is dit ook een leuke optie. Vooral omdat er op nieuwe laptops (bijna) altijd wel analoog + ethernet aanwezig is...

Maar waarom kijk je niet even in de pricewatch?

Staan er zoveel in....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Toevallig laatst zo'n ding tegen t lijf gelopen

IBM ISDN / 56K PCMCIA V90

Is dus ISDN en 56k analoog in 1 PCMCIA kaartje
Gekocht voor..... 53,45 EUR incl BTW

was toevallig daar in die toko, zag m liggen, en dacht, die MOET ik meenemen!
Was bij Dunnet, in Amsterdam

Zal vast wel een of andere dumppartij geweest zijn, maar ja, who carezzz

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 00:41 schreef DJSmiley het volgende:
Toevallig laatst zo'n ding tegen t lijf gelopen

IBM ISDN / 56K PCMCIA V90

Is dus ISDN en 56k analoog in 1 PCMCIA kaartje
Gekocht voor..... 53,45 EUR incl BTW

was toevallig daar in die toko, zag m liggen, en dacht, die MOET ik meenemen!
Was bij Dunnet, in Amsterdam
Hoeveel connectors op de kaart? Die Xircoms kan je zowel Analoog als ISDN als Ethernet tegelijk usen zonder kabels te wisselen of moeilijk te doen. Alles past er accuut in (behalve ISDN, dan moet je Connection kit hebben) maar dat werkt wel zo fijn!

Ik heb op werk bv standaard 100 Mbit erin en dan ISDN dubbel kanaals inbellen (gaat sneller dan via gedeelde gateway, is ook Dubbel ISDN) en dan bel ik Analoog in via de telefooncentrale op de telefooncentrales. Ik moet er niet aan denken dat ik steeds moest wisselen :P

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op vrijdag 29 maart 2002 00:43 schreef thaduck het volgende:

[..]

Hoeveel connectors op de kaart? Die Xircoms kan je zowel Analoog als ISDN als Ethernet tegelijk usen zonder kabels te wisselen of moeilijk te doen. Alles past er accuut in (behalve ISDN, dan moet je Connection kit hebben) maar dat werkt wel zo fijn!
2 connectortjes op die kaart
1tje tbv een RJ11 pluggie (56k)
en eentje tbv ISDN (RJ45)

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Sounds interesting...

Ga door!!! Ga door!!! ;)

Verwijderd

Moet het perse intern zitten ??

je kan bijvoorbeeld ook een passief USB apparaat kopen (passief USB = stroom door de USB poort)

en dan zo'n enorm geil IBM notebook kopen van 2 cm hoog

zie:
http://commerce.www.ibm.com/cgi-bin/ncommerce/ProductDisplay?prrfnbr=2314967&cntrfnbr=197329&prmenbr=34784&cntry=840&lang=en_US&cgrfnbr=2059153

Bijkomend voordeel USB ISDN is niet zo fok!ing duur als die PCMCIA Xircom spullen

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Das inderdaad ook een optie... Good thinking!!! (nee.. geen IBM.. ;))

Verwijderd

Hehe owkee geen IBM

wat gaat het wel worden dan ?

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ik doelde eerder op de slogan dan op het merk zelf... Merk van het ISDN/USB gebeuren maakt me niks uit... zo lang het maar goed werkt...

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

heb al tijden een dynalink externe usb isdn ding, en dat werkt perfect. Gebruik hem zowel op de laptop als op de desktop, geen enkel probleem. Drivers voor alle systemen, kostte destijd (=1.zoveel jaar terug) niet zo heel veel meer dan een interne.

http://www.dynalink.com/nederlands/producten/is128pu+.html

te koop bijvoorbeel bij memo systems voor 72 euro, staat niet XP bij, maar daar zijn ook gewoon drivers voor tegenwoordig. Support is erg goed van dynalink trouwens, dus als iets het niet doet zeker even melden, dan fixen ze weer een niewe driver in elkaar. Heb met mijn vorige dynalink (pci-kaartje) probleempjes gehad, keurig nieuwste betadrivers gemaild gekregen om te proberen of het daarmee werkte. Bleek gewoon kaartje kaduuk |:(
Oh ja, de directe link naar memo systems nog even:
http://www.ecbuy.com/members/memosystems/details.cgi?100.300

en anders via de shop http://www.memo.nl/shop.htm

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Dank u heer Hufkens..

Inmiddels ben ik er samen met pa al wel uit dat we voor de externe USB aansluiting gaan.. Pa heeft al een USB hubje aangeschaft dus ook de printer en scanner zouden er ook bijkunnen... Nu nog effe een leuke laptop vinden (of ik koop en andere en pa krijgt die van mij :))

Pagina: 1