Toon posts:

NOg 1 x: Cistron & BBned & KPN:-((

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik weet dat er al veel topics over geweest zijn maar ik moest toch nog 1 x mijn ergenis effe kwijt:-((

Ik heb half december het maxx abbonnement aangevraagd heb 2000x gebeld naar Cistron, 10 x naar BBned en na al deze tijd heb ik nu een week mijn modem, 3 x raden, ......... niets, weer cistron en BBned gebeld, allebei gezeik, moest ik Cistron weer terug bellen, zat ik al 2 weken in de storing, en zou er aankomende maandag mijn lijn opnieuw getest worden door BBNed en nu op de site staat dit:

Welkom .................,

Stap 10: lijn volgens cistron gereed (huidige stap)

Gefeliciteerd! Cistron heeft geverifiëerd dat uw verbinding werkt. Welkom op het Cistron netwerk!
Opmerkingen:
Storing
Cistron heeft vernomen dat uw lijn ondanks de bevestiging van bbned toch niet correct is opgeleverd. Om deze reden heeft Cistron een storingsmelding geplaatst bij bbned. Zodra wij meer informatie hebben zullen wij u dit zo snel mogelijk melden.

Klik op bovenstaande bolletjes voor uitleg van de bijbehorende stap.

Legenda
Uw aanvraag heeft deze stap(pen) reeds doorlopen.
Uw aanvraag heeft nu deze status.
Deze stap(pen) zal uw aanvraag nog moeten afleggen.

Uitgebreide porteringsinformatie

Het porteren van uw lijn is een actie die door bbned wordt uitgevoerd. Bbned neemt contact op met KPN, en plaatst een zogenaamd 'porteringsverzoek'. Naar aanleiding van dit verzoek, gaat KPN uw lijn (of alleen het ADSL-deel van uw lijn, in geval van linesharing), overzetten naar de apparatuur van bbned.
In deze fase communiceren KPN en bbned met elkaar, door middel van 'porteringsberichten'. Cistron probeert zo 'open' mogelijk te zijn in haar informatievoorziening, vandaar dat wij de porteringsberichten van uw verbinding hieronder weergeven.

De porteringsberichten hieronder komen *rechtstreeks* bij bbned vandaan, welke deze op haar beurt van KPN ontvangt. Dit is alle informatie waarover wij beschikken, betreffende de porteringsfase van uw lijn. Aangezien de porteringsfase van uw lijn door bbned wordt afgehandeld, kunnen wij geen nadere uitleg of informatie betreffende uw portering geven.
Aan deze informatie kunt u geen rechten ontlenen. Datum Richting Berichttype Commentaar
2002-01-04 bbned -> kpn Porteringsverzoek
2002-03-13 kpn -> bbned Lijn Opgeleverd
2002-03-13 kpn -> bbned Antwoord op Porteringsverzoek

Dit is toch niet te geloven.............

Balen of niet, en ondertussen maar de KPN blijven sponsoren....

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Nog een beetje meer geduld dan :) .

Maar als je dan gewoon zegt dat je er anders mee kapt :?

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
mmm dit beloofd veel goeds niet dus...

Ik heb mxstream gehad 12feb afgesloten... bbned doet proterings verzoek... helaas zegt kpn sip stift admin bezet grr :( Bbned weer een vezoek... nu brand mijn line sync led van mijn alcatel modem maar nog geen inet. Dus nu is het afw8ten al vanaf dinsdag whaaa 02-04 moet i opgeleverd zijn. Dus ik hoop maar dat het dan werkt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Op vrijdag 29 maart 2002 00:10 schreef Redleg het volgende:

Ik heb mxstream gehad 12feb afgesloten... bbned doet proterings verzoek... helaas zegt kpn sip stift admin bezet grr :( Bbned weer een vezoek... nu brand mijn line sync led van mijn alcatel modem maar nog geen inet. Dus nu is het afw8ten al vanaf dinsdag whaaa 02-04 moet i opgeleverd zijn. Dus ik hoop maar dat het dan werkt.
als de linesinc eenmaal brand, heb je meestal ook binnen een werkdag verbinding :)

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:24

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Yep, toen mijn sync lampje brandde zette ik mijn alcatel modem om naar Cistron maatstaven (op cistron.nl staat handleiding hoe dat te doen), mijn IP adres naar 'automatisch uitvogelen' en pc resetten...

Hoppa: Cistron Maxx ;)

Dit dus.

Verwijderd

GAS ER OP dan!!! :)

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Op vrijdag 29 maart 2002 13:22 schreef FunkyTrip het volgende:
op cistron.nl staat handleiding hoe dat te doen
Waar staat dit dan? Ik kan het niet vinden.

weinig tot niks..

Verwijderd

www.cistron.nl/node.php?id=175 daar vind je de handleiding voor je Alcatel modem. Mijn lijn werd op 15 maart geporteert en op 16 maart deed ie het. Vandaag voor het eerst stond er dat ik aangesloten was ;) Heb al wel een factuur gekregen, die inging op 16-03 (ze zijn niet helemaal gek daar) Succes!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op vrijdag 29 maart 2002 00:10 schreef Redleg het volgende:

Hou je er wel rekening mee dat BBNed pas kan beginnen als MXStream is afgesloten?

En nog VEEL erger: Pas kan beginnen als ze bericht van de KPN hebben gehad dat MXStream is afgesloten!

Ik ben bang dat je nog wel een paar weekjes zonder DSL verbinding zit als je pech hebt. Een zakelijke aansluiting werdt in Hilversum trouwens binnen een week na afsluiting MXStream opgeleverd, dus het kan wel vrij snel.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Tot op vandaag nog steeds geen internet buhhh:-)) alweer een paar keer gebeld, eerst zou begin van deze week de lijn doorgemeten worden en nu is het alweer begin van volgende week buhhhh:-))

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu langer als een week geleden en nog geen Cistron ik heb ze dinsdag eraan gehad, toen zeiden ze dat BBned een lijnmeting gedaan had en dat de fout bij KPN lag en dat ze erachter aan gingen en dat ik snel ADSL zou hebben, waarschijnlijk einde van de week maar hij garandeerde niets, ik heb de hoop al bijna opgegeven hij zou het dus nu morgen moeten doen buhh wordt gek wacht al vanaf 14 dec 2001 tot op heden dit kan toch niet........:(

Verwijderd

Wen er maar vast aan.

Ik heb omdat Cistron begin Januari nog niet kon vermelden
hoeveel data men maximaal kon verbruiken gekozen voor
InterNLnet i.c.m. BBned.

13 Maart zou de aansluiting opgeleverd worden.

Vervolgens werd dit i.v.m. een fout 23 Maart, okay dagje
eerder was de lijn door KPN opgeleverd. BBned volgende die-
zelfde dag. Sindsdien had ik dus al ADSL moeten hebben.

Tot op heden ?
Niets.

Line Sync hebben ze afgelopen Vrijdag gedaan maar dit gaf
onvoldoende resultaten. Morgen (Vrijdag 11 Apr.) komen ze
bij mij thuis kijken van JAWEL BBned om vanaf het eigen
aansluitpunt een Line Sync te doen. Pffffffffff, ik wordt
hier niet goed van.

Mischien een goed idéé om die gast van BBned morgen eens
een flinke trap onder z'n hol te geven als het morgen nog
niet werkt.

Verwijderd

Ik zal je ff uitleggen wat KPN, BBNED en Cistron moeten doen voordat jou lijntje werkt.

Situatie 1; Je komt van mxstream:

1): Je stuurt een brief naar je provider. Die zet de hele rompslomp in werking en mailt/belt/schrijft KPN dat ze die lijn naar de eeuwige jachtvelden moeten helpen.
2): KPN sluit je abonement af en hier krijg je een brief over. Zodra je die brief heb Cistron bellen om je in te laten plannen bij BBNED. (adsl@cistron.nl)
3): Cistron deelt je in en BBNED gaat aan de slag.
4): KPN porteert de lijn naar BBNED. Ondertussen haalt KPN de modem uit de centrale zodat BBNED de apartatuur kan plaatsen.
5): BBNED stelt je lijn in en meld het door aan Cistron. Cistron begrijpt het en zegt dat je ADSL hebt.

Situatie 2: Je hebt geen ADSL:

1): Cistron deelt je in en BBNED gaat aan de slag.
2): KPN porteert de lijn naar BBNED. Ondertussen haalt KPN de modem uit de centrale zodat BBNED de apartatuur kan plaatsen.
3): BBNED stelt je lijn in en meld het door aan Cistron. Cistron begrijpt het en zegt dat je ADSL hebt.

Kijk maar wat er bij jou van toepassing is en waar het misgegaan is. Ik zou 22 april weer ADSL moeten hebben. KPN porteert volgens Cistron mijn lijn :)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
4): KPN porteert de lijn naar BBNED. Ondertussen haalt KPN de modem uit de centrale zodat BBNED de apartatuur kan plaatsen.
Er gebeurd helemaal niets met de DSLAM's in de centrale. Je dacht toch niet dat DSLAM's voor elke gebruiker aan en afgevoerd moesten worden? Op een MXStream DSLAM zitten in het meest extreme geval zo'n 1300 aansluitingen. Die gaat heus niet uit de centrale gehaald worden omdat 1 iemand zijn MXStream opzegt.
Dit moet zijn:

4) KPN porteert de lijn naar bbned (kleine letters). KPN rapporteert dit aan bbned.
2): KPN porteert de lijn naar BBNED. Ondertussen haalt KPN de modem uit de centrale zodat BBNED de apartatuur kan plaatsen.
Idem.

Verwijderd

Bij mij duurde het ook een paar maanden.. Ze waren mn aanmelding kwijt. Na 6 mailtjes, 3x bellen en een dreigement dat ik naar Luna.nl zou gaan (wat ook ook bijna gedaan had, aan melding was al bijna weg) kwam er ineens vaart achter. Ik heb het nu 2 weken ofzo. Had altijd Cistron Telecom ADSL gehad. Ik merk geen verschil in snelheid tussen bbned en Cistron Telecom. bbned is eerder sneller.. M'n huisgenoot heeft al 989kB/s op de klokken gehad. Zeker het wachten waard dus. Alleen het abbo geld is wel even slikken.. Het was altijd 150 piek inc. telefoon. Aardig duurder geworden dus, maar je krijgt er wel wat voor. Tis het geld wel waard iig.

Ze hebben het ook best druk met aanmeldingen (zeker na dat MxStream verhaal) en daardoor gaat er wel eens wat fout. Cistron is een goed bedrijf en het komt heus wel goed met die lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het allemaal leuk en aardig, maar tot op heden nog steeds geen ADSL, heb alweer elke week 2 x gebeld, en dreigfax gestuurd van opzegging enz, maar nog nietssssss, bel je zo'n helpdesklul, zegt ie, oh ja ze hebben gekeken en zijn tot de conclusie gekomen dat het nog een keer aangevraagd moest worden en dat was 1 mei en tijdens de normale procedure duurd het 4 - 7 weken................ Ik was bijna ontploft..... normale procedure ik wacht al vanaf 14 december 2001........ geen woorden voor.:(
:(
:(
Iemand nog een oplossing?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Lekker frustrerend :(
Ik kan een beetje met je meevoelen, ik heb sinds vorige week maandag ochtend geen adsl meer, nadat het een paar maanden super heeft gewerkt. Storing door Cistron bij bbned aangemeld, die heeft wat doorgemeten en alles is ok, storing bij KPN aangemeld. Alleen hoor ik dat pas van Cistron als ik zelf bel. En nu is het weer wachten tot Cistron heeft gehoord van bbned, die het weer van kpn moet horen, wanneer de lijn gemeten wordt. Irritant dat je met een aantal partijen werkt (waarvan kpn ook niet echt de soepeltje is :X). En jammer om er zo achter te komen dat Cistron bij "probleemklanten" niet zo goed is imho. Het personeel en zo, iedereen die ik heb gesproken is allemaal vakkundig en enthousiast (voor zover ik dat kan zien), alleen als er problemen zijn merk je de logheid die komt door al die verschillende partijen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Heren,

Hoe lang heeft het bij jullie tot nu toe geduurd??
Ik zit nu iig bijna op 3 weken en heb nog steeds niks gehoord maarja cistron zit te wachten tot ze wat horen van bbned/kpn..
Het zal wel ergens bij kpn rondzwerven voor mijn lijn getest word cq goed geporteerd.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Je lijn wordt niet getest.

Verwijderd

Normaal gesproken duurt het 4 tot zeven weken, dus ik zou nog ff geduld hebben. KPN porteert je lijn (kan ff duren, ze doen wel eens moeilijk) BBned test je lijn en voila, je hebt internet, mits je modem goed is.

Verwijderd

Stap 10: lijn volgens cistron gereed (huidige stap)

Gefeliciteerd! Cistron heeft geverifiëerd dat uw verbinding werkt. Welkom op het Cistron netwerk!
Opmerkingen:
Storing
Cistron heeft vernomen dat uw lijn ondanks de bevestiging van bbned toch niet correct is opgeleverd. Om deze reden heeft Cistron een storingsmelding geplaatst bij bbned. Zodra wij meer informatie hebben zullen wij u dit zo snel mogelijk melden.
Nou mijn lijn wordt dus zeker nog wel getest want hij is niet goed geporteerd anders had ik allang internet moeten hebbe..want de lijn was opgeleverd maar niet goed dus :(
Modem heb ik al bij mijn broer getest die heeft ook cistron adsl met zelfde modem en daar werkte die dus dat probleem is uitgesloten aangezien ik het modem rechtstreeks bij isra aangesloten heb en nog geen signaal heb sluit ook uit dat de splitter niet goed zou zijn..telefoon werkt iig wel.. moet dus aan de portering liggen.

Datum Richting Berichttype Commentaar
2002-08-12 bbned -> kpn Porteringsverzoek
2002-08-12 bbned -> kpn Porteringsverzoek
2002-08-12 kpn -> bbned Antwoord op Porteringsverzoek wensdatum onjuist cz
2002-08-13 kpn -> bbned Antwoord op Porteringsverzoek ejm
2002-08-23 kpn -> bbned Lijn Opgeleverd

Verwijderd

Mense vandaag dan eindelijk mijn ADSL opgeleverd :)..
maar wat nu kom ik thuis doet de telefoon het niet meer? hebben jullie hier ook last van gehad??

Zo maar ff klantenservice bellen van KPN..grmbl ze kunnen ook niet gelijk alles in 1x goed doen..

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
(foutje)

• Pc123
Is de splitter goed aangesloten, dan werkt de linesharing niet goed.

Verwijderd

ja tlijk is splitter goed aangesloten ik had alles al aangesloten voor mijn adsl het deed..en toen werkte mijn telefoon nog wel.. dus die is goed..
heb al contact gehad met kpn die gaan morgen tussen 10.00-12.00 kijken wat aan de hand is..

snelheden van 350kb/s vind ik btw nog wel een beetje magertjes :( komt misschien omdat mijn telefoonlijn door naarboven is getrokken en ik hem daar op aangesloten heb ofzo.. morge ff beneden teste met laptop..

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik zit hier nu op cistron 8Mbit >:)
geen probs hier hoor, maandje geleden aangevraagd en voila >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Pc123
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 19:08:
ja tlijk is splitter goed aangesloten ik had alles al aangesloten voor mijn adsl het deed..en toen werkte mijn telefoon nog wel.. dus die is goed..
heb al contact gehad met kpn die gaan morgen tussen 10.00-12.00 kijken wat aan de hand is..

snelheden van 350kb/s vind ik btw nog wel een beetje magertjes :( komt misschien omdat mijn telefoonlijn door naarboven is getrokken en ik hem daar op aangesloten heb ofzo.. morge ff beneden teste met laptop..
Dat is heel normaal bij een wat grotere afstand tot de telefooncentrale, 2Mbit is alles wat ze garanderen.

Verwijderd

niet normaal als je +/- 3 a 400 meter van de telefooncentrale afzit..

IJss IJsselstein Hazenveld 61 3402BL IJSSELSTEIN UT 340801 030 Utrecht Ut

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 300 meter.

maarja tis avond misschien is het sochtends sneller als ik op me werk zit ;)..
morgen doet hopelijk de telefoonlijn het ook weer kan die sjaggo ma van me weer belle..

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23

Wimo.

Shake and Bake!

KaMiKaZe schreef op 11 september 2002 @ 19:53:
Ik zit hier nu op cistron 8Mbit >:)
geen probs hier hoor, maandje geleden aangevraagd en voila >:)
Ja.,.. en hoe is het ??

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23

Wimo.

Shake and Bake!

Pc123 schreef op 11 september 2002 @ 20:03:
[...]

Dat is heel normaal bij een wat grotere afstand tot de telefooncentrale, 2Mbit is alles wat ze garanderen.
met 25 man ja..

Verwijderd

Kan echt wel liggen, dat je de telefoonlijn doorhebt getrokken ofzo. Het beste kun je de splitter zetten net na het centrale (eerste) telefoonkastje en daarna met CAT 5 :? kabel doortrekken naar je kamer. Hiermee hou je de hoogste snelheid, snelheid kan namelijk minder worden door een normale telefoonlijn. Succes.

Cistron werkt bij trouwens nog steeds perfect!! Heerlijk stabiel en lekker snel, gemiddeld toch zo'n 700 kb/s >:)

• Pc123
Je kan voor de afstand beter ff op de kaart kijken, die site klopt niet altijd. Misschien heb je een oudere minder goeie kwaliteit kabel.

Verwijderd

Dan eerder het laatste zou inderdaad kunnen.
Want de hoofdcentrale zit hier aan de andere kant van de ijssel en dat is maximaal 400 maarja.. daar doe je niks aan heb vandaag wel rond de 600kb/s gezeten dus ik ben er tevree mee..

Behalve dat KPN weer zon smoes had dat ze een verkeerde afdeling hadden aangestuurd, want onze telefoon doet het nog steeds niet maarja.. morge tussen 8-10 zou dat opgelost moeten zijn..

Verwijderd

Waar staat je sync in je modem op? Deze bepaalt aan de hand van de lijn en de kwaliteit de maximale snelheid. Jij zit op ongeveer 300 x 1.85 = 555 meter van centrale
Pagina: 1