Toon posts:

Algemene case mod vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie is er eigenlijk als eerst mee begonnen met modden en sinds wanneer ontstaan? :P (net ff een gele ccfl bij regenboog besteld tjo he) >:)

Verwijderd

Ik zou het niet weten.

Maar ik heb wel een vraag, ja zekers.
Hoe sluit je een led aan op je voeding, prop je er een weerstand tussen, of sluit je gewoon 3 leds op vijf volt aan, om de spanning te verdelen.

Verwijderd

asl je die led op 12 volt heb staan dan MOET je er een weerstand tussen gooien 10000 Ohm weerstand is ok heb ik ook. :)

Verwijderd

maar kan je ook de spanning verdelen over, bijvoorbeeld 8 leds. Zodat ze allemaal 1,5 volt hebben? ZONDER weerstand

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 00:29 schreef Timmieboy het volgende:
maar kan je ook de spanning verdelen over, bijvoorbeeld 8 leds. Zodat ze allemaal 1,5 volt hebben? ZONDER weerstand
Nee, dat kan niet... :{

Led's werken niet op een bepaalde spanning, maar op een bepaalde stroomsterkte.. (8>

Ik d8 dat hier ook wat over in de FAQ staat, weet t niet zeker... :)

Voorbeeld:

voor een led waar ong. 20 mA door heen mag die je op 12 Volt aansluit heb je een weerstand nodig van ong. 680 Ohm. 8-)

Wil je zeker weten dat je de goede weerstand hebt, ga dan naar de plaatselijke elektronicaboer en vertel hem dat je een X aantal leds op 12 volt wilt aansluiten. Hij kan je dan wel vertellen wat voor een waarde weerstand je nodig hebt.. ;)

suc6 verder en vergeet niet om pics te posten als het klaar is :P
(wat je ook mag gaan maken.. ) :?

• Zero_D575
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 08:45
Op vrijdag 29 maart 2002 00:43 schreef Oeloe het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet... :{

Led's werken niet op een bepaalde spanning, maar op een bepaalde stroomsterkte.. (8>

Ik d8 dat hier ook wat over in de FAQ staat, weet t niet zeker... :)

Voorbeeld:

voor een led waar ong. 20 mA door heen mag die je op 12 Volt aansluit heb je een weerstand nodig van ong. 680 Ohm. 8-)

Wil je zeker weten dat je de goede weerstand hebt, ga dan naar de plaatselijke elektronicaboer en vertel hem dat je een X aantal leds op 12 volt wilt aansluiten. Hij kan je dan wel vertellen wat voor een waarde weerstand je nodig hebt.. ;)

suc6 verder en vergeet niet om pics te posten als het klaar is :P
(wat je ook mag gaan maken.. ) :?
Volgens mij kan het wel hoor. Ik heb hier ook 8 leds op 12v draaien zonder weerstand ertussen en ze doen het prima... Zet ze gewoon in serie en hoppakee werken die hap :)

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Op vrijdag 29 maart 2002 01:08 schreef Zero_D het volgende:

[..]

Volgens mij kan het wel hoor. Ik heb hier ook 8 leds op 12v draaien zonder weerstand ertussen en ze doen het prima... Zet ze gewoon in serie en hoppakee werken die hap :)
Zijn dat geen 12V ledjes :?

[sub]die heb /me ook, hoef ik niet te klooien met weerstanden :)[/sub]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Zero_D575
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 08:45
Op vrijdag 29 maart 2002 01:54 schreef Hankey het volgende:

[..]

Zijn dat geen 12V ledjes :?

[sub]die heb /me ook, hoef ik niet te klooien met weerstanden :)[/sub]
Nee dat zijn zeker geen 12v ledjes. Als je ze in serie zet wordt de stroomsterkte verdeeld over de leds en tevens het voltage :).

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

[on-topic]

The generic potential of birth.
A lot to know, yet unknown

In the beginning there was nothing.
Out of the nothing, the Tao gave birth to the standard beige case.

Beige gave birth to black.
Black was not Tao, so some paint gave birth to the first case-modification.

No one knows when it came into existence.
An old and mighty master has it to be at the end of the year of the Wooden Monkey.

[/on-topic]

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 02:38 schreef tofus het volgende:
[on-topic]

The generic potential of birth.
A lot to know, yet unknown

In the beginning there was nothing.
Out of the nothing, the Tao gave birth to the standard beige case.

Beige gave birth to black.
Black was not Tao, so some paint gave birth to the first case-modification.

No one knows when it came into existence.
An old and mighty master has it to be at the end of the year of the Wooden Monkey.

[/on-topic]
Nostradamus zeker ;)

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 02:08 schreef Zero_D het volgende:

[..]

Nee dat zijn zeker geen 12v ledjes. Als je ze in serie zet wordt de stroomsterkte verdeeld over de leds en tevens het voltage :).
In een serieschakeling wordt de spanning wel verdeeld; de stroomsterkte niet.
Het omgekeerde geldt voor een parallele schakeling: hierbij wordt de stroomsterkte verdeeld over de knooppunten en is de spanning gelijk over de parallele stroomkringen.

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Een led trekt 30mA op 1,5 volt. Je moet dus 12v -1,5 V weg werken. Dat is 10.5 V. Wet van Ohm. U=IxR. R= U/I = 10.5v/0,03 = 350 Ohm Weerstand.

"Is your mother proud of you ?"

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op vrijdag 29 maart 2002 01:08 schreef Zero_D het volgende:

[..]

Ik heb 6 ledjes in serie... ze waren 2 volt heb ik me laten vertellen.... 6 x 2 volt = 12 volt.... werken nu al ongeveer 1,5 jaar zonder problemen *D

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik had een leuke legovoeding, waaruit ik 5,1 volt liet komen en m'n mooie rooie ledjes goed liet branden, met z'n 3en, in serie :)

Toen heb ik een usb-kabel uit een irritant toetsenbord gesloopt, en hetzelfde stroomkringetje gemaakt op de 5,1 volt van de usb-poort, is branden ze ineens maar heel zwak :?

Nu staan ze met z'n 2en op de usb en dat gaat nog gewoon goed (ben te lui om een weerstandje te gaan halen..)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Pagina: 1