Toon posts:

kom niet in bios oude ibm pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn buurvrouw heeft een ibm pc p133
nu is haar hd beschadigd ,win 98 start niet meer op
nu had ik nog een oude hd liggen maar ik kwam
erachter dat haar hd een scsi is
nu had ik die hd eraf gehaaldt en ook de pci kaart eruit gehaald, en mijn hd ide erin gezet
maar als ik hem opstart dan start ie niet op mijn oude ide hd op,hij vraagt om een of andere floppydisk

ik denk dat ik in de bios wat moet veranderen maar ik kom
maar niet in de bios,bij het opstarten krijg ik zon stom logo van ibm te zien maar niet wat je moet indrukken voor de bios ,heb wel vanalles ingedrukt

of zou ie gewoon op de ide moeten starten als die andere hd en pci kaart er niet meer in zitten

het lukt me wel als mijn hd (ide) erin zit en haar hd (scsi) erin zit en dan in msdos de dir. te zien van de ide hd (deze is c) en de scsi (deze is dan d)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
er zijn wel toetscombinaties voor de oudere biossen, maar ik meen me te herinneren dat ik ook met een oude ibm servertje zoiets had. als ik het goed heb gebruikte ik toen een diskette van IBM waarmee je de computer op kon starten en de computer kon 'managen' zeg maar. heel apart. misschien is het handig om op het specifieke model (ibm model xxx) in google te gooien en kijken wat er gebeurt, dat wil soms nog wel eens iets opleveren van mensen met dezelfde probs. mzl

Verwijderd

ik heb ooit met een compRaq gewerkt, daar stond ook niet welke toets je moest slaan, maar je kan de F-toetsen en insert proberen, een van die dingen werkt ook op een compraq. misschien anders esc. ofzo???

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27

_nethack

We're all MAD here

Bij IBM systemen kom je met F1 in de bios. Let wel op dat dat meestal alleen werkt bij een cold reboot, dus de pc helemaal uitzetten, dan aanzetten en bij het logo op F1 drukken.
Lukt dat niet dan werkt het bij de meeste systemen om gewoon een willekeurige toest ingedrukt te houden bij het aanzetten, dan komt de pc meestal met een keyboard error, waar je vaak de optie hebt om in de bios ge komen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Dit is meer iets voor Hardware Algemeen..

OM -> HA

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Weet je heel zeker dat het PCI is en niet een MCA kaart? Welk type is het, PS/2?

Als het een MCA kaart is dan vraagt het systeem om een reference of option disk om die kaart te configureren. Daarvoor moet je even zoeken op http://www.pc.ibm.com/.

Soms: tijdens het booten zie je bovenin je scherm een blokje verspringen van de ene kant naar de andere. Dat is dan het moment om een toets(encombinatie) in te drukken zodat je in de setup kunt komen (bijv. Ctr-Alt-Insert of F1 of F10).

Booten met de setupdiskette wil ook wel eens helpen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
als ik alleen mijn ide hd erop aansluit en ik start hem op
dan vraagt ie inderdaad naar een ibm diskette ,
die heeft ze dus niet..
zal kijken of ik hem ergens kan downloaden

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

kweet wel dat bij sommige oude ibm systeempjes alleen toegang tot de bios kon worden verkregen via een diskette
nou weet ik niet of dit op zo een "nieuw" systeem dit nog van toepassing was maar in iedergeval heeft ibm dit systeem gehad

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Topicstarter
het is een pc 750-p133 (ibm)

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op zaterdag 30 maart 2002 19:06 schreef johan het volgende:
het is een pc 750-p133 (ibm)
is een combinatie van pci en mca dacht ik
zoek met het typenummer (6554 ofzoiets van 4 cijfers) op de ibm site

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1