Toon posts:

newb(?) PHP-vraagje:

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het volgende script:

<form method="POST" action=vote.php?spel_id=<?php echo "$spel_id" ?>&poll=<?php echo "$poll" ?>>
<INPUT TYPE="hidden" NAME="submit" VALUE="maakt_niet_uit">
<p><font face="Arial" size="2">
<input type="radio" value="1" name="poll">
<input type="radio" value="2" name="poll">
<input type="radio" value="3" name="poll">
<input type="radio" value="4" name="poll">
<input type="radio" value="5" name="poll">
<input type="radio" value="6" name="poll">
<input type="radio" value="7" name="poll">
<input type="radio" value="8" name="poll">
<input type="radio" value="9" name="poll">
<input type="radio" value="10" name="poll"></p>
<p><input type="submit" value="Submit" name="B1"><input type="reset" value="Reset" name="B2"></p>
</form>

als ik dit dan submit is de uitkomst BV:

[url="http://localhost/vote.php?spel_id=4&poll="]http://localhost/vote.php?spel_id=4&poll=[/url]

maar zoals je ziet blijft poll leeg!

ik heb al zoveel dingen geprobeert maar kom er echt niet uit iemand die weet wat ik fout doe?

( ik geloof graag dat er vreemde (dubbelop) dingen tussenstaan ben nogal newb maar daar gaat het nu ff niet om)

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
method="POST" <--- :)

[edit] na je vraag nog es doorgelezen te hebben zie ik dat je der echt eigelijk nix van snapt (no offence)

je mag me aanspreken op icq/irc dan wil ik et je best uitleggen maar hier iig niet :)

Verwijderd

maak van
PHP:
1
<?<form method="POST" action=vote.php?spel_id=<?php echo "$spel_id" ?>&amp;poll=<?php echo "$poll" ?>>?>

even
PHP:
1
<?form method="POST" action="vote.php?spel_id=<?=$spel_id?>">?>

en voortaan even zoeken misschien? :P

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 11:02
Op donderdag 28 maart 2002 23:12 schreef Peckahead het volgende:
als ik dit dan submit is de uitkomst BV:
[url="http://localhost/vote.php?spel_id=4&poll="]http://localhost/vote.php?spel_id=4&poll=[/url]
maar zoals je ziet blijft poll leeg!
Moet ik nog even 'connection refused' zeggen?
ik heb al zoveel dingen geprobeert maar kom er echt niet uit iemand die weet wat ik fout doe?
Ja. Je code staat niet tussen [code]-tags en de rest van de FAQ heb je ook niet gelezen. ('Zoveel' is nauwelijks een specificatie, om maar één ding te noemen).

Verder kun je proberen om '&poll=' weg te halen uit de form post action. Zou goed kunnen dat PHP de query vars hogere prioriteit geeft dan de post vars en dus altijd een lege poll doorgeeft.

Verder lijk je het onderscheid tussen client en server scripting niet te hebben begrepen. Meer lezen en oefenen dus! ;)

edit:
Hey! Ik wilde de eerste post maken! Stelletje GoT-junkies!

• Grum
  • Niet online
Sorry DarthRaider maar jij vat er zo te zien ook niet al te veel van ;)

• Soultaker
Waar doel je op, Grum? Volgens mij heeft DarthRaider wel door dat de CLIENT de poll waarde moet doorsturen en de server dat dus niet in de query-string kan zetten.

Ik vind 't trouwens niet zo netjes om query en post vars te mixen. Maak er dan wat hidden fields van.

• Grum
  • Niet online
my point :)

daarnaast kan wat de topicstarter doet wel degelijk .. maar tis niet echt zinnig - doorlinken van polls ofzo ? :+ - maar zo te zien heeftie niet door dat de variabele in de target php terecht komt in de POST_VARS :)

• Soultaker
Mooie chatbox ;)

edit:
Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat PHP de query-string ALTIJD parsed. (Dat zou wel iets typisch-PHP-achtigs zijn.) Als dat niet zo is, werkt DarthRaiders methode natuurlijk ook niet.

• Grum
  • Niet online
tja als je nergens anders te bereiken bent moet je wel wat he :+

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
die &poll=... moet toch niet in de action

ik begrijp er tenminste uit de je de waarde die je uit het formulier kiest in de action wilt hebben, maar dat gaat al automatisch, dus is nogal een beetje overbodig dan :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 23:18 schreef Grum het volgende:
Sorry DarthRaider maar jij vat er zo te zien ook niet al te veel van ;)
jij vindt dit logisch dan?
PHP:
1
<?<form method="POST" action=vote.php?spel_id=<?php echo "$spel_id" ?>&amp;poll=<?php echo "$poll" ?>>?>

en dan in het formulier ook nog s items die "$poll" heten?

• Soultaker
Op zich kan 't natuurlijk geen kwaad om de bestaande berichten te lezen voordat je er een toevoegd. Dit geldt voor twee mensen en ik heb het niet over mezelf. ;)

• Grum
  • Niet online
* Grum is ook onschuldig :+

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 23:37 schreef Grum het volgende:
* Grum is ook onschuldig :+
dat wou /me ook al zeggen :P

Verwijderd

Topicstarter
hehhe ok lekker genaait dan ik denk ik bekijk ff een tutorialtje pas het wat aan en het lukt wel, maja ik zie door deze reacties wel dat ik kansloos bezig ben.. naja dan ga ik die manual maar doorlezen ofzow of gewoon tv kijken 8-) .....

ik weet niet eens wat parsen is man :D :D ... nouja deels..

thanx for responses...

• Soultaker

• SWINX
Op donderdag 28 maart 2002 23:36 schreef Soultaker het volgende:
Dit geldt voor twee mensen en ik heb het niet over mezelf. ;)
is lees wel O-)

Verwijderd

ff serieus:
PHP:
1
<?vote.php?spel_id=<?php echo "$spel_id" ?>&amp;amp;poll=<?php echo "$poll" ?>

hierdoor krijg je bij de 1e (!) keer submitten idd een lege "poll" IN DE URLBALK.

doe je echter een "echo $poll", dan krijg je wel de waarde waarvoor je gekozen hebt.

een beetje verwarrend, maar k heb t net getest. zou je het formulier voor de 2e keer submitten, dan zou er poll=Array komen te staan.

ik raad de topicstarter aan om z'n formulier "ietsje" te wijzigen om verdere verwarring te voorkomen :P

• SWINX
zoiets ?
PHP:
1
<??><form method="POST" action="about:blank"><INPUT TYPE="hidden" NAME="submit" VALUE="maakt_niet_uit"> <p><font face="Arial" size="2"> <input type="radio" value="1" name="poll"> <input type="radio" value="2" name="poll"> <input type="radio" value="3" name="poll"> <input type="radio" value="4" name="poll"> <input type="radio" value="5" name="poll"> <input type="radio" value="6" name="poll"> <input type="radio" value="7" name="poll"><input type="radio" value="8" name="poll"><input type="radio" value="9" name="poll"><input type="radio" value="10" name="poll"></p> <?echo "<input type=submit value=Submit name=B1 onclick=\"document.forms.formnaam.action='vote.php?spel_id=".$spel_id."&amp;amp;poll='+document.forms.formnaam.poll.value;\">";?>

?>

input type="reset" value="Reset" name="B2"></p>
</form>

<?
?>
[/php]

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 23:48 schreef SWINX het volgende:
zo maar doen dan:
PHP:
1
<?echo "<input type=submit onclick=\"document.forms.formnaam.action='vote.php?spel_id=".$spel_id."&amp;amp;amp;amp;poll='+document.forms.formnaam.poll.value;\">";?>
waarom zou de topicstarter de waardes over de urlbalk (of in elk geval zichtbaar) willen submitten? dan kan ie net zo goed een method="GET" doen :?

edit:
...hmmmm..hoe vern**k je de layout 8-)

• SWINX
Op donderdag 28 maart 2002 23:51 schreef DarthRaider het volgende:

[..]

waarom zou de topicstarter de waardes over de urlbalk (of in elk geval zichtbaar) willen submitten? dan kan ie net zo goed een method="GET" doen :?

edit:
...hmmmm..hoe vern**k je de layout 8-)
doettie zelf toch ook in zijn voorbeeld??
ik heb het maar een beetje overgenomen
die method="post" stond er al :)

Verwijderd

fikse discussie over iets wat toch simpel zou moeten zijn :?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

nogal
lees maar wat tuts enzo :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.