TV-kaart als download accelerator?!?

Pagina: 1
Acties:

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Hoi,

Net wel iets heel bijzonders ontdekt. Eerst even een stukje inleiding. Een tijdje terug heb ik Windows XP geinstalleerd en sindsdien werkt mijn netwerk bagger. Toegegeven, het is ook een baggerkaartje (een 10 MBit Winbond kaartje), maar onder Win 98 werkte het op zich prima. Onder Windows XP vertoonde het netwerkgebruik echter heel vreemde pieken, van hooguit 50% hoog, meestal veel minder. En dan heel kortstondig. Met het gevolg dat het overtrekken van een MP3-tje van mijn lokale netwerk 20 minuten duurt, waar het normaal binnen een halve minuut of minder geklaard was.

Op zich allemaal heel vervelend. Geen drivers te vinden die het probleem oplossen, maar eens aan het overwegen om dan een echte netwerk kaart te kopen, etc. Maar daar gaat het niet om.

Want wat blijkt? Zonet startte ik mijn TV-applicatie op (ik gebruik DScaler, mooi progje) en ineens schiet het netwerkgebruik omhoog. Vrijwel continu 50%, met zo nu en dan een terugval. Zo'n beetje het omgekeerde beeld, dus.

Iemand enig idee hoe dit komt? En kan aan de hand hiervan een echte oplossing bedenken?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25
IRQ problemen :? Verkeerde kaart in verkeerde pci slot :? Ga zo maar door...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Winbond zei je he?

Was ook iemand die een Winbond PCI kaartje had in z'n packard hell PC (Celly600, 64MB, i810). Later kocht ie zelf een PC (K6/2-350 met 256MB en een Voodoo Banshee en dus ook weer ISA slots), gooit ie daar z'n oude ISA 3c509 van 3COM weer in: Ineens 3x zo snel internetten :o

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Dat Winbond een baggerkaart is wil ik onmiddelijk geloven. Het zou ook best met de drivers van dat ding te maken kunnen hebben. Maar dit is op zich wel een erg vreemd verschijnsel. En nogmaals, onder Win98 werkte het. Misschien niet zo snel als een kwaliteitskaart, maar ook niet zoals dit.

Verkeerde kaart in verkeerd PCI slot? Hoe weet ik wat het goede PCI-slot is? Wat is het verschil? Bovendien werkte het hiervoor met precies dezelfde hardware opstelling wel goed, onder Windows 98.

Nou ja, ik geloof dat het nu echt tijd is geworden om wat 100 MBit 3Com kaartjes in mijn workstation en server te douwen >:)