PCMCIA+CF = PCMCIA ATA?

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Ben op zoek naar een PCMCIA ATA flash module.

Dat is een kaartje, in PCMCIA vorm.
Deze kosten echter +/- 100 EUR

Nou heb ik rondgekeken, en kwam ik ook bv PCMCIA kaartjes tegen waar je een compactflashkaartje in kan drukken. Kwa specs komt dit erg overeen.

Weet iemand of dit inderdaad hetzelfde is?? maw: Kan ik zo'n convertor + Cf module aanschaffen als vervanging van een PCMCIA ATA flash??

Dit ivm het uitbreiden van m'n Cisco router, die moet ATA Flash dingen hebben, en heeft nu dus 4Mb, en ikke wil een betere IOS erop.

BTW.. denk dat dit in PMG moet, maar kan ook in GT of NT, al gok ik hier op de meeste reply's

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Volgens mij moet dat gewoon kunnen, maar ik ben toevallig ook naar de oplossing op zoek (in mijn Compaq C-Series 2010 met WinCE 2.0 zit ook maar alleen een PCMCIA slot, en nu wil ik er dus extra geheugen bij zetten). Compactflash.Org geeft het volgende op:
CompactFlash is a very small removable mass storage device. First introduced in 1994 by SanDisk Corporation, CF cards weigh a half ounce and are the size of a matchbook. They provide complete PCMCIA-ATA functionality and compatibility plus TrueIDE functionality compatible with ATA/ATAPI-4. At 43mm (1.7") x 36mm (1.4") x 3.3mm (0.13"), the device's thickness is less than one-half of a current PCMCIA Type II card. It is actually one-fourth the volume of a PCMCIA card. Compared to a 68-pin PCMCIA card, a CF card has 50 pins but still conforms to PCMCIA ATA specs. It can be easily slipped into a passive 68-pin Type II adapter card that fully meets PCMCIA electrical and mechanical interface specifications
Een CompactFlash kaart is dus volgens hun een ATA-Flash kaart met 50 pinnetjes ipv 68. De adapter die je nodig hebt, hoeft dus alleen de goede pinnetjes met elkaar te verbinden, vandaar dat ze zo goedkoop zijn (7 bij shop.tweakers.net).
In mijn opzicht moet het dus kunnen, maar ik weet niet of er Tweakers ervaring hebben met deze oplossing?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• DJSmiley
Op donderdag 28 maart 2002 23:01 schreef B_O_S_S het volgende:
Volgens mij moet dat gewoon kunnen, maar ik ben toevallig ook naar de oplossing op zoek (in mijn Compaq C-Series 2010 met WinCE 2.0 zit ook maar alleen een PCMCIA slot, en nu wil ik er dus extra geheugen bij zetten). Compactflash.Org geeft het volgende op:
[..]

Een CompactFlash kaart is dus volgens hun een ATA-Flash kaart met 50 pinnetjes ipv 68. De adapter die je nodig hebt, hoeft dus alleen de goede pinnetjes met elkaar te verbinden, vandaar dat ze zo goedkoop zijn (7 bij shop.tweakers.net).
In mijn opzicht moet het dus kunnen, maar ik weet niet of er Tweakers ervaring hebben met deze oplossing?
Die convertor kost idd eik geen drol, desnoods mod ik zelf een PCMCIA (defect) netwerkkaartje. Dan zit er ook een mooi tweak-gehalte aan :)
Moet ik alleen ff schema vinden)

Maar de hamvraag.. iemand ervaring hiermee? Ik heb hier namelijk geen compactflash liggen (alleen smartmedia)

Edit: ff gekeken, dit kan, als het werkt, aardig eurotjes besparen.. 8Mb CF voor 10 EUR, 2e hands
zo'n adaptertje voor 7 EUR, en klaar!

En 8Mb is ZAT voor mn routertje, 4Mb die erin zat was net te weinig :(

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik heb laatst op mijn werk zo'n CF-PCMCIA adapter gebruikt, en kreeg daardoor mijn CF kaart keurig netjes als F schijf onder windows te zien, dus volgens mij gaat dat gewoon werken.

• DJSmiley
Theoretisch zou t moeten werken, helaas weigert mn routertje 't vrolijk....

Hij lust de PCMCIA dinges gewoon niet, unknown flash..

helaas dus ....