Uptime faken, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de uptime in Linux te facken?

Ik ben het niet van plan, maar vroeg het me zo af.
De uptime wordt namelijk ergens opgeslagen dus je kan in principe die file faken toch?

het kan geen MD5 hash zijn, want de PC moet hem ook uit kunnen lezen om de uptime te weergeven.

Dus je moet het in principe kunnen editen

Nogmaals ik ben het niet van plan want dat is L-A-M-E!

Maar vroeg het me zo af.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk dat je faken bedoelt ; )

en je zou eens naar /proc/uptime kunnen kijken.

Verwijderd

je doet zeker ook mee aan de uptime-competitie! Faken van uptime is mij ook nog niet gelukt, je kan inderdaad /proc/uptime wel editten maar dan niet meer saven omdat hij ondertussen gewijzigd is.

Verwijderd

ik heb ud geinstalleerd, de uptime deamon.
die houdt het bij in /ect/uptime.record
Die ziet er zo uit:
------------------------------------------------------
0.7.1
6434663.000000
running Linux 2.2.5-15, ended Thu Mar 28 23:39:28 2002
3183189.250000
running Linux 2.2.5-15, ended Wed Jan 2 17:05:47 2002
1101597.750000
running Linux 2.2.5-15, ended Sun Dec 9 14:52:35 2001
------------------------------------------------------
Mijn laatste uptime is nu dus 74 dagen.

PS ik zie nu dat mijn klok vd server ook niet gelijk loopt.....

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt natuurlijk een stukje kernelcode wijzigen zodat hij de tijd die in /proc/uptime terecht komt bijvoorbeeld 100x sneller laat gaan. Dat moet niet echt lastig zijn. Lame blijft het natuurlijk, maar het kan dus wel.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geez.. wat ben jij lame :P

Maaruh, ja het moet wel kunnen. Tis volgens mij gewoon een tellertje.. en dat moet je in een Open Source OS toch wel enigszins kunnen modificeren :) (op 100 dagen laten beginnen ofzo)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

edit:

lama

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 01:26 schreef Pinball het volgende:
edit:

lama
toch een beetje een te harde reply? :P

PSN: Houtvlot

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op donderdag 28 maart 2002 22:58 schreef blaataaps het volgende:Ik denk dat je faken bedoelt ;)
Yup, to fack is slang voor uhhmm ... fsck :X :P :D

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Als je nou eens in /usr/src/linux/fs/proc/proc_misc.c gaat zitten spelen :X

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ja ik doe mee met de uptime wedstrijd.

En NEE ik wil het niet gaan doen, maar ik vroeg het me zo af.

Maar ik zal eens kijken en ja het blijft LAME

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op vrijdag 29 maart 2002 08:48 schreef dinges het volgende:

[..]

toch een beetje een te harde reply? :P
idd
Wat een nachtje slapen al niet kan doen :+

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Faken of fucken :? :P

Je kunt je uptime.c natuurlijk zo verbouwen dat hij iets te hard gaat, da's leuk want dan kun je mensen inhalen :+

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
subject fixed ;)

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 18:21 schreef jep het volgende:
Faken of fucken :? :P

Je kunt je uptime.c natuurlijk zo verbouwen dat hij iets te hard gaat, da's leuk want dan kun je mensen inhalen :+
dat zou wel knap zijn als je 2 dagen in 1 dag doet!

maar..... loopt de klok van je systeem dan nog wel juist of gaat dat ook fout? Ik bedoel dus als je hem harder laat lopen.

Je kan natuurlijk wel gewoon de file waar de uptime in staat van 7 dagen 468 dagen maken ofzow toch?

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 17:50 schreef Snow_King het volgende:
Ja ik doe mee met de uptime wedstrijd.
Welke uptime wedstrijd ?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 29 maart 2002 19:32 schreef epauli het volgende:
Welke uptime wedstrijd ?
GoT uptime competitie: http://uptime.sharky.wox.org en
[topic=445771] <-- Edit: mama, de topic-tag parst weer eens niet! ;(

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Op donderdag 28 maart 2002 22:47 schreef Snow_King het volgende:
Hallo,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de uptime in Linux te facken?

Ik ben het niet van plan, maar vroeg het me zo af.
De uptime wordt namelijk ergens opgeslagen dus je kan in principe die file faken toch?

Nogmaals ik ben het niet van plan want dat is L-A-M-E!

Maar vroeg het me zo af.
Als je het niet van plan bent dan hoef je ook geen topic te openen want dat is namelijk ook L-A-M-E !!! :Z

-

Verwijderd

Juicy, doe es rustig man. Die jongen is gewoon nieuwsgierig naar iets en vraagt of wij medetweakertjes misschien het antwoord weten. Niks mis mee toch? Dit forum is bedoeld om informatie uit te wisselen. Niemand dwingt je overigens om te antwoorden, dus vanwaar je nutteloze post hierboven?

Verwijderd

de systeemklok loopt toch op een batterij?? als je er nou een batterij in stopt met meer Volt, dan loopt ie sneller :+

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 29 maart 2002 19:39 schreef unknownjim het volgende:
de systeemklok loopt toch op een batterij?? als je er nou een batterij in stopt met meer Volt, dan loopt ie sneller :+
Linux heeft iig een aparte system clock t.o.v. de hardware clock. Lijkt me trouwens toch niet dat dat echt gaat lukken vanwege praktische problemen 8-).

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 19:35 schreef Juicy het volgende:

[..]

Als je het niet van plan bent dan hoef je ook geen topic te openen want dat is namelijk ook L-A-M-E !!! :Z
wat een Ge-wel-dige reply zeg!!! Die had ik nou net nodig!
Op vrijdag 29 maart 2002 19:38 schreef Silvershadow het volgende:
Juicy, doe es rustig man. Die jongen is gewoon nieuwsgierig naar iets en vraagt of wij medetweakertjes misschien het antwoord weten. Niks mis mee toch? Dit forum is bedoeld om informatie uit te wisselen. Niemand dwingt je overigens om te antwoorden, dus vanwaar je nutteloze post hierboven?
jij snapput!

maar ik moet dus kijken in uptime.c?
daar moet ik een beetje in klooien?
en loop ik het gevaar dat mijn hele timing van mijn systeem de soep in loopt? of zal dat niet gebeuren?

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 29 maart 2002 21:48 schreef Snow_King het volgende:
maar ik moet dus kijken in uptime.c?
daar moet ik een beetje in klooien?
en loop ik het gevaar dat mijn hele timing van mijn systeem de soep in loopt? of zal dat niet gebeuren?
Look, understand and try ;)

Zorg er alleen voor dat je een kopie van je oude kernel houdt en dat je deze kunt booten... Je zult het waarschijnlijk nodig hebben ;)

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 17:50 schreef Snow_King het volgende:
En NEE ik wil het niet gaan doen, maar ik vroeg het me zo af.
Op vrijdag 29 maart 2002 21:48 schreef Snow_King het volgende:
Natuurlijk loopt er niets gevaar, want je wilde er alléén maar naar kijken toch? Van kijken alleen gaat een PC niet gek doen hoor :)

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:58 schreef blaataaps het volgende:
Ik denk dat je faken bedoelt ; )

en je zou eens naar /proc/uptime kunnen kijken.
/proc editen heeft nooit zin. /proc is het kernel stats filesystem. De kernel luistert daar naar als ie dat wil en voor de rest is het gewoon de plek waar de kernel haar zooi vanuit de RAM dumpt. Dat kan je dus niet wijzigen ;)

Use the source en je bent lame :P

Verwijderd

[off-topic]
in windows is het iig niet moeilijk (5 min proggen) (ik doe niet mee aan de contest, dat zou lame zijn):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gooijen/uptime.jpg

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

OK t is wel wat lame om dit zo te vragen en je maakt je er wel een beetje verdacht mee, maar OK :) Laten we ervan uitgaan dat je je afvraagt hoe die anderen aan zulke hoge uptimes komen :+
Mijn record staatop 213 dagen, daarna heb ik gereboot vanwege veel te lang uitgestelde hardware updates.
in /proc, wat een virtueel filesystem is, staat informatie die door de kernel geleverd wordt. De kernel telt het aantal (mili?)seconden dat-ie daait, en dat kan je via het /proc filesytem opvragen. Deze data is (igv uptime) read-only.
De enige manier om hier wat aan te doen is om in de kernel te gaan friemelen. Het is iig niet in de file uptime.c en ik zeg lekker niet waar het wel kan :P Dit soort kennis hou je voor jezelf, en misbruik je niet.
Het antwoord op je vraag of het faken van uptime mogelijk is, is dus ja.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• P.B.
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 23:58 schreef deur het volgende:
[off-topic]
in windows is het iig niet moeilijk (5 min proggen) (ik doe niet mee aan de contest, dat zou lame zijn):

[afbeelding]
/me is nieuwsgierig naar hoe je dat gedaan hebt

• Insanergy
  • Laatst online: 29-11-2025
Je kan natuurlijk ook met output van het commando uptime spelen.
Anders wordt 't toch echt kernel hacken :)

But I thought YOU did the backups...

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Mja, snel uptime faken is ook niet zo moeilijk... In /proc/uptime staat het dus, read only. Als /proc gemount is. Als /proc niet gemount is, tsja... Dan staat er niks, tenzij je er wat neerzet.
Dus:
[marcelm@nothing marcelm]$ uptime
Unknown HZ value! (1) Assume 100.
00:32:18 up 24739 days, 4:17, 9 users, load average: 0.04, 0.11, 0.05
Ik weet niet waar die 'Unknown HZ value!' vandaan komt, maar die moet, door te spelen met de waarden, ook wel weg te krijgen zijn.
Maarja, je kunt de output van 'uptime' natuurlijk ook veranderen voor je hem copy-paste... :Z

Btw, nu we het toch over uptimes hebben, mijn servertje is vandaag één jaar geworden *D
code:
1
2
[marcelm@gemini marcelm]$ uptime
 12:45am  up 365 days, 16:09,  1 user,  load average: 0.04, 0.06, 0.01

En das dus zonder faken ;)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 00:23 schreef Duncan het volgende:
/me is nieuwsgierig naar hoe je dat gedaan hebt
de windows-versie bestaat uit 2 bestanden, 1 .exe en 1 .dll .
ik heb zelf een dll gemaakt die in plaats van de oroginele dll komt. mijn dll roept op zijn beurt de originele dll aan, vermenigvuldigt de teruggekregen waarde met 1000 en geeft die waarde door aan de .exe .

De teller loopt dus 1000x sneller dan in de werkelijkheid.

in de contest kan je natuurlijk niet vermenigvuldigen, want dan zou je mensen in kunnen halen-> valt op.
een constante waarde erbij optellen kan wel.

• Snow_King
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 00:16 schreef Arjan A het volgende:
OK t is wel wat lame om dit zo te vragen en je maakt je er wel een beetje verdacht mee, maar OK :) Laten we ervan uitgaan dat je je afvraagt hoe die anderen aan zulke hoge uptimes komen :+
Mijn record staatop 213 dagen, daarna heb ik gereboot vanwege veel te lang uitgestelde hardware updates.
in /proc, wat een virtueel filesystem is, staat informatie die door de kernel geleverd wordt. De kernel telt het aantal (mili?)seconden dat-ie daait, en dat kan je via het /proc filesytem opvragen. Deze data is (igv uptime) read-only.
De enige manier om hier wat aan te doen is om in de kernel te gaan friemelen. Het is iig niet in de file uptime.c en ik zeg lekker niet waar het wel kan :P Dit soort kennis hou je voor jezelf, en misbruik je niet.
Het antwoord op je vraag of het faken van uptime mogelijk is, is dus ja.
ok,

op dit moment staat de server 10 dagen aan!

maar waar kan ik de uptime dan wel editen? Wil ik wil eens weten! En nee ik ga niet vals spelen, want 1 dag blijft altijd 1 dag duss....

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 30 maart 2002 15:03 schreef Snow_King het volgende:
op dit moment staat de server 10 dagen aan!

maar waar kan ik de uptime dan wel editen? Wil ik wil eens weten! En nee ik ga niet vals spelen, want 1 dag blijft altijd 1 dag duss....
DeadinSpace heeft je zonet al uitgelegd hoe het moet. Verder is het lame, aangezien het geen enkel nut heeft, behalve je uptime showen aan anderen, hetgeen uberlame is, als je je eigen uptime hebt gefaked.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1