Toon posts:

[Voeding] lawaai

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn koe-tje aan zet gaat m'n voeding voluit blazen... ik heb een 300watt low noise voeding en het volgende systeem:

Dual P3 1ghz
384mb Rambus
Geforce 3 ti200
2* 5400rpm 40gb hdd
1* 7200rpm 40gb hdd
DVD en CDRW
floppy en zipdrive
tvkaart
sblive
netwerkkaart 3com 100Mbit
en nog 3 case fans

is dit teveel voor m'n voedinkje?,(als ik m'n koe-tje uit zet (:() dan gaat de voeding fan weer langzaam draaien (geluidloos)) en wat voor voeding moet ik dan kopen als 300wat idd te weinig is?

edit:

o ja m'n case temp is 25C en cpu 1 33C en cpu 2 31C

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
het probleem is niet dat 300 watt teweinig is lijkt me.

Maar dat volgens zijn meting de temp te hoog oploopt en dus harder gaat draaien.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 22:45 schreef HermeS het volgende:

Maar dat volgens zijn meting de temp te hoog oploopt en dus harder gaat draaien.
Jep, bij full load wordt er ook meer watt van de voeding getrokken, hierdoor gaat de voeding harder werken en gaat ook de FAN van de voeding harder draaien. Het is trouwens ook bij veel mobo's zo dat bij een hogere temperatuur ook de CPU FAN harder gaat draaien. Dus waarschijnlijk is de FAN van de voeding niet de enige die dat extra lawaai maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 22:45 schreef HermeS het volgende:

maar de temps zijn wel oke, en als het koetje uit gaat (vermogen dus minder wordt gaat de voeding weer minder lawaai maken :?)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 22:47 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Jep, bij full load wordt er ook meer watt van de voeding getrokken, hierdoor gaat de voeding harder werken en gaat ook de FAN van de voeding harder draaien. Het is trouwens ook bij veel mobo's zo dat bij een hogere temperatuur ook de CPU FAN harder gaat draaien. Dus waarschijnlijk is de FAN van de voeding niet de enige die dat extra lawaai maakt.
nee het is alleen de voeding want normaal komt er bijna geen lucht achteruit m'n voeding maar als ie op volle toeren draait is het net een orkaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
aiaiai bij cpu 1 49C en cpu 2 45C gaat hij blazen... wel een soort temp beveiliging duss, is dit op te lossen door een voeding te kopen zonder regelbare fan? (lownoise)

Verwijderd

Je kan je voeding-fan toch gewoon vervangen voor een (papst) fan? www.papst.de of www.perfect-systems.nl
Je kan natuurlijk ook een ander merk nemen, maar papst bavalt mij persoonlijk super goed duzz..

Verwijderd

Die fan is zo te zien temp gestuurd. Het heeft niks met je CPU te maken of dat je systeem onder full-load is. Je casetemp wordt gewoon te hoog waardoor je fan harder gaat draaien. Zorg dat je casetemp omlaag gaat en dan zal je PSU fan niet meer zo hard gaan draaien.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
zet gewoon een fannetje naast de sensor van de casetemp
dan is het wel opgelost

Tweakers Discord

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 21:08 schreef tweakduke het volgende:
zet gewoon een fannetje naast de sensor van de casetemp
dan is het wel opgelost
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 20:50 schreef Aico het volgende:
Die fan is zo te zien temp gestuurd. Het heeft niks met je CPU te maken of dat je systeem onder full-load is. Je casetemp wordt gewoon te hoog waardoor je fan harder gaat draaien. Zorg dat je casetemp omlaag gaat en dan zal je PSU fan niet meer zo hard gaan draaien.
m'n case temp is perfect 25C en maar ik heb een 400watt voeding er nu inzitten, ik kijk ff hoe die het doet (is bdw ook low noise)
edit:

probleem opgelost de oorzaak was dus toch de voeding die te weinig power had
Pagina: 1