Toon posts:

Is de Asus V7100 Combo TV stereo of mono?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de handleiding is de TV output van de kaart stereo.
Volgens een review site (http://www.digit-life.com/articles/gf2asusv7100deluxecombo/) is de TV mono.

Gebruikers... Is de TV output mono of stereo:?

Bedankt,
Ben

Verwijderd

Ik heb die kaart ook volgens mij is die stereo!

Verwijderd

Dubbelpost :(

Verwijderd

Waarom gebruik je niet de uitgang van je geluidskaart> Die zal ongetwijfeld veel beter in kwaliteit zijn. Ik heb die kaart ook, maar ik gebruik de sound-output niet, dus weet niet of ie mono of stereo is. Maar als je het niet kan horen of ie mono of stereo is, is het ook niet nodig dat ie stereo is...

Verwijderd

Hijs mono heb ik zo het idee.
Als ik TV kijk komt er alleen geluid uit m'n centre speaker en blijven de andere boxen stil.

Terwijl als ik tegelijkertijd een mp3 aanzet die stereo is dan hoor ik wel geluid uit alle 5 m'n speakers komen.

Ik vind het vrij k*t om het zo maar ff te zeggen, heb ASUS er ook al es over gemailed en die blijven zeggen dat ie stereo moet zijn, ze mogen van mij komen luisteren, ik krijg er niets meer uit dan mono.

Heb geprobeerd dit ding aan te sluiten op mijn dolby digital set via de line-in & digital out van mijn SB Live 5.1 en het kabeltje van de TV tuner direct op een contrajack-tulip kabel in mijn DD versterker, allebei gaf ie een mono signaal door.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart zelf niet.
Ik wil eerst weten of deze stereo of mono is.

Volgens de handleiding zit er een 4 pins connector op de kaart voor aansluiting op je geluidskaart.

De Asus TV-Box, die ik wel heb, is mono.

De Asus V7100 Combo is stereo/mono (doorhalen wat niet van toepassing is)

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:23 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Waarom gebruik je niet de uitgang van je geluidskaart> Die zal ongetwijfeld veel beter in kwaliteit zijn. Ik heb die kaart ook, maar ik gebruik de sound-output niet, dus weet niet of ie mono of stereo is. Maar als je het niet kan horen of ie mono of stereo is, is het ook niet nodig dat ie stereo is...
Deze kaart lus je door. Je stopt een kabel die je bij deze kaart krijgt achter in dat ding, daaruit komen een S-video out, Tulip out & audio out. De audio out kun je vervolgens op de Line In van je geluidskaart aansluiten of op een contrajack -> tulip kabel en direct in je stereo installatie.
Beide gaf bij mij een mono resultaat, en dan klinkt een mooie Sience fiction film toch een stuk minder over Dolby Digital. (Komt dan namelijk alleen geluid uit je center ipv alle speakers).

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:27 schreef GentleGiant het volgende:

Volgens de handleiding zit er een 4 pins connector op de kaart voor aansluiting op je geluidskaart.

Die 4 pins connector zit dus heb ik het vermoeden in het US model. En niet in het europese model, zoals ik in mijn vorige post beschreef krijg je hierbij een mooi kabeltje.

Ik vind het overigens wel belachelijk dat zo'n dure kaart (heb er destijds, jaar geleden, 500 piek voor betaald) niet stereo is.

Verwijderd

Topicstarter
Dan voor het kopen maar eerst de kaart bekijken!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:35 schreef GentleGiant het volgende:
Dan voor het kopen maar eerst de kaart bekijken!
Zou ik zeker doen. Als je er bent en de persoon beweerd dat ie stereo is, mag ie mij komen vertellen waarom ik er geen stereo geluid uit krijg. :)

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:29 schreef awraeven het volgende:

[..]

Deze kaart lus je door. Je stopt een kabel die je bij deze kaart krijgt achter in dat ding, daaruit komen een S-video out, Tulip out & audio out. De audio out kun je vervolgens op de Line In van je geluidskaart aansluiten of op een contrajack -> tulip kabel en direct in je stereo installatie.
Je kan deze kaart ook INTERN doorlussen, er zit net achter de tv-tuner een audio-out (stereo) op de kaart geprikt die je op een interne ingang van je geluidskaart kan prikken :)

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 09:46 schreef Courage het volgende:

[..]

Je kan deze kaart ook INTERN doorlussen, er zit net achter de tv-tuner een audio-out (stereo) op de kaart geprikt die je op een interne ingang van je geluidskaart kan prikken :)
Oke, nooit opgevallen, wat voor kabeltje moet je daarvoor gebruiken? Zat bij mij iig toen niks in de doos.
Kun je er zo eentje van CD-ROM gebruiken of niet???

Verwijderd

ja maar hij word er niet stereo van, er zit namelijk geen stereodemodulator op .
Blijf dus altijd mono

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 13:19 schreef funky1 het volgende:
ja maar hij word er niet stereo van, er zit namelijk geen stereodemodulator op .
Blijf dus altijd mono
Hmm.. vaag.
Las het idd net in de handleiding van die kaart:
"The AUDIO OUT connector receives stereo audio input from the TV TUNER MODULE"

Ik denk dus dat die externe audiokabel bedoeld is om geluid van je VIDEO IN e.d. door te routen naar je geluidskaart.

Ik heb nu zo'n kabeltje wat je bij je CD-ROM drive krijgt er tussen geprikt, en ben nu channels aan het zoeken (die blijft ie kwijt raken na elke reboot, dunno why) en dan zal ik het zometeen wel weten als ik MTV aanzet. Of ik dan stereo geluid heb of dat ie mono blijft.

Verwijderd

Blijft mono. :'(

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 12:25

Acid_Burn

uhuh

Op donderdag 28 maart 2002 22:27 schreef GentleGiant het volgende:

Mijn AsusTV box geeft me wel degelijk stereo geluid :?
Waarom die van jou niet?
hier http://www.asus.com.tw/vga/tvbox/overview.htm staat ook dat ie stereo ondersteund (ook bilingual, dus MOET ie wel stereo aankunnen)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 17:57 schreef Acid_Burn het volgende:

[..]

Mijn AsusTV box geeft me wel degelijk stereo geluid :?
Jij heb toch wel geluk dan!

Ik heb mijn instellingen wederom eens een keer nagelopen maar krijg echt alleen mono.
Zelfs kabel vervangen!
Zowel onder SAP als MTS heb ik mono. Ik hoor zelfs geheel niets wanneer ik omschakel tussen de twee.

P.S. Als jij de AsusTV Box gebruik met Asus Live kijk dan eens op mijn site www.gentlegiant.nl voor een goed programma om je kanalen in te stellen.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik gebruik LiveFreq alweer een tijdje :)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 18:00 schreef Acid_Burn het volgende:
Ik gebruik LiveFreq alweer een tijdje :)
En dat is :?

URL?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Op maandag 01 april 2002 11:10 schreef awraeven het volgende:

[..]

En dat is :?

URL?
P.S. Als jij de AsusTV Box gebruik met Asus Live kijk dan eens op mijn site www.gentlegiant.nl voor een goed programma om je kanalen in te stellen.

Verwijderd

die is zeker weten stereo

Verwijderd

[topic=217860/1/50]

Verwijderd

welke reversie/firmware hebben jullie?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik zou niet weten hoe ik de firmware revisie van mijn TVBox moet opvragen :)

Pagina: 1