Toon posts:

na bios niks meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7v133 mobo met een chipset 133a
nu heb ik de AMD XP 1700+ erin en nu reageert ie niet meer als ie klaar is met de bios checks

dus ik kan in het bios, en zie de geheugen check en de promise gedoe voorbij komen met het opstarten, en dan zou die boot floppy moeten zoeken en dat doet ie dan niet en dan blijf het beeld staan

iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen zodat ie minimaal weer verder gaat met de floppy??

Verwijderd

Kan je BIOS wel een XP1700+ aan? De meeste KT133A moederborden hebben een bios-update nodig voordat ze XP's aankunnen. Even op de site van Asus kijken of er een nieuwere bios beschikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 22:45 schreef davie het volgende:
Kan je BIOS wel een XP1700+ aan? De meeste KT133A moederborden hebben een bios-update nodig voordat ze XP's aankunnen. Even op de site van Asus kijken of er een nieuwere bios beschikbaar is.
me bios kan het aan, kijk maar naar andere topic hiero is al over gehad

me probleem is juist hij kan niet verder dan de bios checks, hij kan dus niet booten van iets (floppy oid)
me bios is natuurlijk wel goed ingestelt dat de boot floppy aan staat

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

en je hebt dus revisie 1.05 van je Mobo?

Oh ja joh!!!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

neem aan dat je bios al gecleared hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 23:25 schreef IvoB het volgende:
neem aan dat je bios al gecleared hebt...
ja dat heb ik al gedaan maar hielp nix

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 23:16 schreef raw meat het volgende:
en je hebt dus revisie 1.05 van je Mobo?
Dit staat er: Bios revision 1002A-1

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Moederbord revisie is niet hetzelfde als bios revisie..!
Je hebt in ieder geval niet het nieuwste bios, dat is 1008a

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133A/A7V133/

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 23:39 schreef Gianni Rombios het volgende:
Moederbord revisie is niet hetzelfde als bios revisie..!
Je hebt in ieder geval niet het nieuwste bios, dat is 1008a

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/VIA_Chipset/Apollo_KT133A/A7V133/
bedankt voor de url maar die wist ik al, waar kan ik dan me tpye moederbord revisie zien?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

gewoon je moederbord-plaat bestuderen?
(jawel, dat betekent: kast open maken...)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de rev 1.05

gezien onder me pci slot op me mobo

• Gianni Rombios
  • Niet online
Even de kast open halen, dat moet achter de typenaam met vrij grote letters ergens op het moederbord te lezen zijn.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 08:10

koe161

koe(c)

Zou ook moeten werken op een mainboard met een revisie voor de 1.05

check: http://www.asuscom.de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq085_CPU_Upgrade_II.htm

Hier staat dat je alleen voor borden met een revisie lager dan de 1.05. jumpers moet zetten voor de processor.
Setzen Sie bei diesen Mainboards den Multiplikator ( FID ) für diese CPU manuell per DIP-Switch ( JUMPERMODE ),
da sonst (bei älteren Revisionen) das System ggf. nicht booten kann. ( siehe auch untenstehende "FID Info" )
Der Jumperless-Mode ( per BIOS ) sollte / kann in diesem Fall nicht genutzt werden.
Das gilt auch dann wenn die CPU bereits einen festen Multiplikator ( hardwired ) besitzt.
let even op of je revisie 1.05 of 1.05. hebt.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Verwijderd

Staat boot vanaf floppy wel aan in je bios. Dit heb ik ook wel eens gehad namelijk. Staat standaard namelijk op CD-rom dacht ik.

Verwijderd

probeer hem eens op te starten met alle kaarten eruit behalve dan je vid kaart, ik heb het ook gehad dat er 2 netwerkkaarten niet met elkaar overweg konden, wie weet,
en als het daar niet aan ligt kun je nog proberen of het aan je geheugen ligt, door er een bankje uit te halen (mits je er meerdere hebt natuurlijk). of proberen in en andere bank te zetten.

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.amdmb.com/faq-display.php?FAQ=4
Hierin ook sprake van een floppy boot probleem met oudere moederbord- en biosrevisie.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 16:12 schreef Stippie het volgende:
Staat boot vanaf floppy wel aan in je bios. Dit heb ik ook wel eens gehad namelijk. Staat standaard namelijk op CD-rom dacht ik.
dat staat wel goed

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 16:16 schreef jv777 het volgende:
probeer hem eens op te starten met alle kaarten eruit behalve dan je vid kaart, ik heb het ook gehad dat er 2 netwerkkaarten niet met elkaar overweg konden, wie weet,
en als het daar niet aan ligt kun je nog proberen of het aan je geheugen ligt, door er een bankje uit te halen (mits je er meerdere hebt natuurlijk). of proberen in en andere bank te zetten.
gedaan hielp niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 16:30 schreef Gianni Rombios het volgende:
http://www.amdmb.com/faq-display.php?FAQ=4
Hierin ook sprake van een floppy boot probleem met oudere moederbord- en biosrevisie.
ik heb je de goede moederbord revisie
Pagina: 1