Toon posts:

[XP]Maxtor wel in bios maar niet in windows..??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb vorige week een nieuwe hd gekocht. Mijn pc herkende de hd gewoon, maar nadat ik vandaag windows opnieuw had geinstaleerd herkende hij hem niet meer. Windows zelf wel maar in deze computer zie ik nix staan. NOu vind ik het raar omdat windows en mijn bios het gewoon wel kunnen vinden. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen.

specs: ide1: hd1, hd2 <---- jumpers moeten wel goed zijn omdat windows hem eerst wel herkende.
ide2: cd-rom en cd-rw

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Heb je die tweede disk wel geformatteerd?? En gepartitioneerd??

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb er 3 partities op staan en ik kon er tot kort voor de installatie gewoon mee werken.

Verwijderd

File-system?? Tegenwoordig al gauw fat32! Welke windows versie? Verder, waarom gepartitioneerd? Heb je de nieuwe drive behalve gepartitioneerd ook geformatteerd, dat moet altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 22:52 schreef aad123 het volgende:
File-system?? Tegenwoordig al gauw fat32! Welke windows versie? Verder, waarom gepartitioneerd? Heb je de nieuwe drive behalve gepartitioneerd ook geformatteerd, dat moet altijd.
file-system is ntfs, ze zijn gepartitioneerd en geformatteerd en er zit data op.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31
Op vrijdag 29 maart 2002 10:33 schreef kubi55 het volgende:

[..]

file-system is ntfs, ze zijn gepartitioneerd en geformatteerd en er zit data op.
En de Windows versie ? Al bij Drive Management of hij daar tussen staat ? Misschien gewoon geen DriveLetter toegewezen ofzo ? :? Misschien toch verkeerde HDD gepartitioneerd ?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Laat er eens een diagnoseprogrammatje van Maxtor naar kijken. Misschien (hoelijk niet) is hij kapot.

edit:

En controleer anders eerst even de kabels.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
hij werkte hiervoor wel dus ik neem aan dat de kabels wel goed zitten.
iem nog suggesties???

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
kijkeens ff in je bios naar de olgorde van het booten dan.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 14:48 schreef maartenb het volgende:
kijkeens ff in je bios naar de olgorde van het booten dan.
dat heeft toch daar niks mee te maken :?
Pagina: 1