[XP] Bestand / map verwijderen: Toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:
  • 10.895 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Telkens als je een beetje aan het bestandsbeheren bent (verplaatsen, kopieren, editten) gaat XP na een bewerking in een map (zo simpel als een .TXT editten met Notepad) zeuren als je de map wilt verwijderen (Toegang geweigerd). Dit is nogal irritant, vooral als je een hele map met allemaal submappen moet verwijderen/wijzigen/hernoemen etc.

Kon op GoT niet echt een topic vinden hierover, en in de MS KB is hier ook niets over te vinden behalve "sluit het programma af wat van de map gebruik maakt" en raadt eens, dat staat al lang niet meer open.

Het probleem is weg als ik Explorer beeindig, opnieuw opstart en dan de map hernoem/verwijder. Ik ben als admin ingelogd. Iemand een idee waardoor dit komt/hoe het te verhelpen is?

[edit] Voor de duidelijkheid: de foutmelding komt bij het verwijderen/hernoemen van een map na het openen/verwijderen van bestanden uit die map of na het verplaatsen van de map (de originele locatie kan dan niet gewist worden).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
na nog een ronde MS KB maar weer een schop(je)...

[edit] Windows Update verhelpt het probleem ook niet met een hotfix o.i.d.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:46
Ik heb het zelfde gezeur met XP. Zelfs met windows commander 5 zijn ze niet weg te halen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46765

Even voor degenen die zich afvragen :? waar gaat dit over.
Op de volgende manier kan je het probleem snel reproduceren:
Maak in XP met explorer een nieuwe folder c:\test1
In deze folder maak je een nieuw text bestand c:\test1\testa.txt
Verwijder nu testa.txt en probeer vervolgens ook de folder test1 te verwijderen.
Dat gaat dus niet meer :(
Je krijgt de foutmeldig:
"Cannot delete test1: It is being used by another person or program."

Je kan als "nood" oplossing wel met taskmanager het proces explorer.exe afsluiten en daarna opnieuw explorer.exe starten. Nu kan je de folder test1 verwijderen.

Ik moet altijd nog eens kijken of het uitzetten van het door explorer bijhouden van de laatst geopende documenten onder Start, Documents hier misschien invloed op heeft.

Het kan natuurlijk ook nog aan andere zaken liggen. Dus als hier iemand zich geroepen voelt om te helpen testen of het ook op systemen met een verschillende samenstelling voorkomt:
Bij mij is het probleem er met
WinXP Pro US, Abit KG7-Raid (VIA drivers), (versie 6.00.2600.0000 van explorer.exe) en Norton Anti Virus 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Bij mij op een verder schone P3 met WinXP Pro NL (winkelversie) en geen achtergrondprogramma's ...

Noot: bij mij helpt het als ik de Verkenner waarmee ik de map(pen) probeer te verwijderen, gewoon beeindig en dan een nieuwe opstart, daarin kan ik dan wel gewoon de bewuste map(pen) verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Misschien dat je even eigenaar moet worden van die map, dus eigenschappen --> beveiliging en dan jezelf toevoegen (gebruikersnaam/PC naam) en volledig beheer toewijzen :?

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jezelf eigenaar maken, simple file sharing uitzetten e.d. het helpt allemaal niet.
Als test heb ik net op m'n Netware server een map gemaakt met een text bestand erin en ook dan (ingelogd als admin) lukt het verwijderen van de map niet meer. Als ik dan even uitlog en weer inlog op de server kan ik de map wel verwijderen (dus zonder explorer op m'n werkstation te hoeven afsluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12493

Ik heb dit probleem ook altijd. Meestal werkt explorer afsluiten en opstarten prima. Zou niet nodig moeten zijn maar het werkt in elk geval...
Ik heb nu echter een file die ik echt met geen mogelijkheid meer kan deleten :-( Het probleem is ontstaan toen ik een groot bestand, laten we zeggen met de omvang van een DivX file :-) vanaf het netwerk naar mijn computer aan het kopieren was. Tijdens het kopieren crashte explorer met de volgende foutmelding:

Faulting application explorer.exe, version 6.0.2600.0, faulting module docprop2.dll, version 5.1.2600.0, fault address 0x00003acb.

Sindsdien heb ik een file die ik niet kan deleten. Als ik de file probeer te deleten of zelfs maar selecteer/aanklik in explorer schiet mijn cpu usage naar 100% en crasht explorer.exe enige tijd later of ik moet het proces zelf beeindigen en explorer.exe opnieuw opstarten. Daarna is de cpu usage weer normaal.

Ik heb online gezocht maar niets kunnen vinden. Heeft iemand enig idee hoe ik de file kan verwijderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dsoul, probeer eens het volgende:
(ik ga er vanuit dat je de schijf op errors hebt gecheckt via properties, tools, error-checking of bijv. norton disk doctor)
Open een command prompt en cd naar de folder waar je file staat. Open taskmanager en close explorer.exe.
Delete nu via de command prompt met del de file die niet weg wil gaan.
Start explorer weer via taskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12493

thnx! Dit werkt. De file is eindelijk weg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerogee
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Anoniem: 12493 schreef op 29 maart 2002 @ 18:32:
[knip]
Sindsdien heb ik een file die ik niet kan deleten. Als ik de file probeer te deleten of zelfs maar selecteer/aanklik in explorer schiet mijn cpu usage naar 100% en crasht explorer.exe enige tijd later of ik moet het proces zelf beeindigen en explorer.exe opnieuw opstarten. Daarna is de cpu usage weer normaal.

Ik heb online gezocht maar niets kunnen vinden. Heeft iemand enig idee hoe ik de file kan verwijderen??
Mijn winXP heeft exact hetzelfde probleem. Erg vreemd allemaal, bijna volledige cpu-usage (99%) en het komt inderdaad vaak voor na het deleten (of pogingen hiertoe) van files.
Er schijnen toch wel veel mensen last van te hebben maar ik kan nergens een oplossing vinden. Behalve:

- nieuwste drivers installen (via4in1 bv)
- scandisk runnen
- newe install (onzin imho)
- directx8.2 installen

de laatste heb ik nog niet geprobeerd maar misschien helpt het (de vorige hielpen dus niet... :|)

Iemand nog andere ideeën of ervaringen? :?

[ Voor 0% gewijzigd door xerogee op 08-11-2002 13:10 . Reden: cup...;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 29-04 17:44
Anoniem: 46765 schreef op 29 maart 2002 @ 19:44:
Dsoul, probeer eens het volgende:
(ik ga er vanuit dat je de schijf op errors hebt gecheckt via properties, tools, error-checking of bijv. norton disk doctor)
Open een command prompt en cd naar de folder waar je file staat. Open taskmanager en close explorer.exe.
Delete nu via de command prompt met del de file die niet weg wil gaan.
Start explorer weer via taskmanager.
Werkte bij mij ook perfect, had zo een bestand staan van 1,7 Gig, was best jammer, maar nu heb ik weer wat ruimte vrij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

xerogee schreef op 05 november 2002 @ 10:26:
[...]
- newe install (onzin imho)
Dit lost inderedaad niks op. Bughunting is vele malen leuker, maar soms ontkom je er niet aan :P
Iemand nog andere ideeën of ervaringen? :?
Ja, een paar ideetje en opmerkingen :)
- foutmeldingen in je eventviewer ?
- wat is er gebeurt / wat heb je gedaan zodat dit probleem ontstond ?
- heb je volledige rechten op dat bestand ? (desnoods in Explorer > tools > options simpel filesharing uitzetten ?
- Hier ook gekeken (ik ben een beetje an het brainstormen ) XP kan AVI niet verwijderen]
- last but not least: op technet gezoch :? - http://www.microsoft.com/technet

suc6 met bughunting en laat weten of het je gelukt is :P

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 05-11-2002 14:01 . Reden: typo's ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerogee
  • Laatst online: 10-01-2024
Het probleem doet zich weleens (maar niet altijd) voor na het gebruik van de windowsmediaplayer. Sommige bestandjes van rond de 700mb O-) die op de verkeerde plek staan kunnen dan niet meer verplaatst worden en niet verwijderd. De foutmelding is dan vaak dat het bestand al in gebruik is door iets anders (terwijl dit dus niet zo is, zelfs na een reboot). Het is dus niet zo dat al die bestanden eerst in WMP zijn geopend voordat de verplaats-actie plaatsvindt.
Ook komt het wel eens voor dat het bestanden betreft die niet volledig ge-upload zijn, dat zou misschien betekenen dat de ftp-server ze in zijn macht heeft bedenk ik me net... hm

Naja, het meest vervelende van dit alles is nogwel dat de explorer daarna rete-veel resources (CPU) in beslag neemt en dus heel traag wordt, net als de rest van het systeem. Echter, nadat de explorer via de taskmanager wordt afgesloten (geeft dan soms ook nog de melding dat het proces NotResponding is en vraagt of ik het wil afsluiten (ja duh...)) en door het almachtige XP automatisch weer opnieuw wordt opgestart reageert hij weer 'normaal'.

Wat soms wel werkt om de 'lastige' bestanden te verwijderen is om ze te 'cutten' in een explorer windowtje, deze dan te sluiten en vervolgens het bestandje in de de prullenbak te 'pasten'. Dit truukje werkt echter weer niet bij alle bestanden....|:(

Ohja, en ik heb natuurlijk alle rechten op die bestanden...
<phew, nou weer verder met stage....:)>

[ Voor 0% gewijzigd door xerogee op 08-11-2002 13:29 . Reden: tsja ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakda
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-11-2022
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/procexp.shtml

zoek met deze prog de map of file die je wilt verwijderen, close handles die t gebruiken en voila deleten maarrrr :7

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb dit ook wel eens, ik kon vaak via de de file properties de naam veranderen en het dan verwijderen.
Ik draai ook een Norton virus scan, zou het aan die live protectie liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Even een enorme schop:
Anoniem: 46765 schreef op vrijdag 29 maart 2002 @ 09:49:
Op de volgende manier kan je het probleem snel reproduceren:
  • Maak in XP met explorer een nieuwe folder c:\test1
  • In deze folder maak je een nieuw text bestand c:\test1\testa.txt
  • Verwijder nu testa.txt en probeer vervolgens ook de folder test1 te verwijderen.
Dat gaat dus niet meer :(
Je krijgt de foutmeldig:
"Cannot delete test1: It is being used by another person or program."
Precies dat probleem heb ik ook. Heb al zitten zoeken, maar kon geen oplossing ervoor vinden. Lijkt me sterk dat na twee en een half jaar dit probleem nog niet verholpen is.

Enige wat helpt is explorer.exe afsluiten, restarten en de map dan verwijderen. Maar dit is behoorlijk frustrerend als je enkele tientallen mappen met honderden bestanden aan het heen en weer slepen bent.

Iemand die inmiddels de oplossing weet?

[ Voor 5% gewijzigd door Ed. op 29-06-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

radial

Watch out

Probeer anders eens http://ccollomb.free.fr/unlocker/ ik heb het sinds een tijdje draaien en is verdraaid handig als een folder of bestand gelockt is hem weer te unlocken.

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Saegos schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:06:
Enige wat helpt is explorer.exe afsluiten, restarten en de map dan verwijderen. Maar dit is behoorlijk frustrerend als je enkele tientallen mappen met honderden bestanden aan het heen en weer slepen bent.
Bij mij lukt het wel :+

Ik denk dat het aan een of andere explorer plugin ligt die je gebruikt, of bijvoorbeeld aan een anti-virus programma dat je draait.

Heb je dit probleem in safemodus ook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114334

hmmm heb ik ook met w2k, heb een map staan die niet meer te deleten is, erg bijzonder allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 12:02
ik verwijder het dan gewoon simpel via een dos console, vaak lukt het dan wel gewoon. of zeg ik nou iets raars?

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

radial schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 17:36:
Probeer anders eens http://ccollomb.free.fr/unlocker/ ik heb het sinds een tijdje draaien en is verdraaid handig als een folder of bestand gelockt is hem weer te unlocken.
Verrekte handig programma dat unlocker!

Maar het is slechts symptoombestrijding. Liever probeer ik de oorzaak weg te nemen. Maar het is me totaal niet duidelijk waar het aan ligt.
elevator schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:24:
[...]

Bij mij lukt het wel :+

Ik denk dat het aan een of andere explorer plugin ligt die je gebruikt, of bijvoorbeeld aan een anti-virus programma dat je draait.

Heb je dit probleem in safemodus ook? :)
Ik moet 't nog even proberen in safe modus, doe ik als ik weer thuis zit. Ik gebruik McAfee Security Suite met VirusScan en Firewall. Maar als ik de virusscan uitzet, blijft het probleem. Is ook logisch, aangezien explorer.exe het is die de folder claimt.

Maar het lukt jou dus om onder xp dit te doen:
- map aanmaken c:\test
- file aanmaken in c:\test\bestand.txt
- c:\test\bestand.txt deleten
- c:\test deleten

Want bij die laatste stap krijg ik dus een foutmelding voor m'n kiezen.
Anoniem: 114334 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:29:
hmmm heb ik ook met w2k, heb een map staan die niet meer te deleten is, erg bijzonder allemaal.
Dat is simpel op te lossen. Ga naar start-> run -> cmd, sluit nu explorer.exe af en ga naar je de locatie van de map in commander en type in "del <mapnaam>".
Nhaixatael schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:38:
ik verwijder het dan gewoon simpel via een dos console, vaak lukt het dan wel gewoon. of zeg ik nou iets raars?
Allereerst heeft XP geen DOS, maar commander. En daarnaast heeft explorer.exe de file gelockt, dus ik kan deleten wat ik wil in commander, maar hij delete uiteindelijk niets als de file gelockt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Saegos schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:02:
Maar het lukt jou dus om onder xp dit te doen:
- map aanmaken c:\test
- file aanmaken in c:\test\bestand.txt
- c:\test\bestand.txt deleten
- c:\test deleten
Ik werk als non-admin en mag dus op mijn C:\ geen folders aanmaken - maar als ik dit in een andere directory (C:\Faq\ in mijn geval) doe heb ik geen enkel probleem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En zoals wel vaker, dump gewoon die heerlijke KNOPPIX CD in je drive, veel dingen kunnen hiermee snel, simpel, doeltreffend opgelost worden. Daarna weer gewoon XP starten en verder gaan alsof er niets aan de hand was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* kick *

same problem here. Heb vandaag 2* gehad dat ik een (lege) map niet kon verwijderen met als reden dat deze in gebruik was, gebeurt hier trouwens wel vaker. Met dank aan ProcessExplorerNt ben ik erachter gekomen dat explorer.exe de oorzaak is, maar enigste werkende oplossing hier is herstarten van explorer.exe. stom gedoe.

is hier ondertussen al een oplossing voor daar het topic al 4 jaar bestaat??

en ja, heb volledige rechten enzo, ben enigste gebruiker, en als AV hád ik norton internet security 2005. nu nod32.

't gaat hier trouwens om XP Prof Corp. met slipstreamed sp2, ECS K7S5A

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 09-04-2006 12:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Explorer.exe kent ook weer een aantal onderliggende .dlls en andere extensies (staan in je contextmenu) die dit kunnen veroorzaken.
Het is in bijna alle gevallen een machine-specifiek probleem, en niet een algemene bug waar iedereen last van heeft.

ProcesExplorer van Sysinternals laat je ook zien wat er allemaal achter het explorer proces hangt (zolang je de juiste opties aanzet).
Kijk maar eens goed naar de Dependency walker (rmb > depends)

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 09-04-2006 12:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
Je kan ook unlocker downloaden, dan krijg je bij de rechtermuisknop een itempje erbij waar je de verwijzing van de processen naar de betreffende folder kan killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126193

Windows XP probeert van elke avi etc een preview te maken.
Dit doet het process explorer.exe onder het 'system' account.
Als je dat bestand dan probeert is ie inderdaad nog in gebruik.
Wat je dan kunt doen is :
1 opstarten in veilige modus
2 inloggen met admin account
3 take ownership van dat bestand
4 bestand verwijderen

probleem doet zich ook voor als je een usb hd uitleent en iemand anders met een admin account bestanden erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ JB
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-04-2018
Hallo allemaal,

Na 5 jaar hoop ik dat er een oplossing is. Ik ben ook niet iemand die van symptomenbestrijding houdt. Ik wil gewoon op (shift+)del kunnen drukken en dat de directory geheel weg is.

Zo te zien ligt de fout bij explorer, maar wat is hier aan te doen? Op mijn laptop heb ik echt gruwelijke last van dit probleem. Ik gebruik Windows Commander (v5.00) voor bestandsbeheer, omdat dat gewoon heerlijk werkt, maar als ik F6 (verplaatsen) gebruik en hij wil de eerste map verwijderen, wordt het hele proces afgebroken, omdat 'ie daar al vastloopt.

Ik draai Win XP SP2 MCE OEM, ik doe al jaren niet meer aan onzindingen als virusscanners, firewalls, antispywaresoftware en andere geheugenvreters, easy file sharing staat uit, ik heb mezelf toegevoegd in het geavanceerdlijstje van de NTFS-rechtenbeheerder van Windows (C:\ met alle onderliggende bestanden, mappen, etc), ik log altijd in onder mijn normale gebruikersnaam (dus niet admin) en ben verder de enige andere (admin)gebruiker op de pc.

Het grappige is dat ik er geen last van heb op mijn server (lees: mijn oude desktoppc die nu volhangt met HD's voor filesharing en de printer beheert). Daar draait XP Pro SP2 op, mijn inlog is altijd standaard dé adminaccount (ik kan me niet herinneren dat ik ooit een andere account ervoor had en de adminaccount onzichtbaar was) en daar draait meer achtergrondsoftware dan op mijn laptop.

Waar zit dan de grote fout? Heeft iemand al de oplossing? Mijn dank zal eindeloos groot zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DJ JB schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:52:
Hallo allemaal,

Na 5 jaar hoop ik dat er een oplossing is. Ik ben ook niet iemand die van symptomenbestrijding houdt. Ik wil gewoon op (shift+)del kunnen drukken en dat de directory geheel weg is.

Zo te zien ligt de fout bij explorer, maar wat is hier aan te doen?
[...]

Waar zit dan de grote fout? Heeft iemand al de oplossing? Mijn dank zal eindeloos groot zijn!
Ik quote mezelf nog een keer :)

alt-92 in "[XP] Bestand / map verwijderen: Toegang ..."

Er is geen "de fout" die bij iedereen hetzelfde is.

Ik heb het zelfs meegemaakt dat één tar.gz bij het extracten de bestaande ACLs niet wilde overerven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171520

Ik heb het zelfde probleem al geruime tijd.

ik heb voor mijn in ieder geval een oplossing, hoop dat dit bij jullie ook werkt:

http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Wanneer ik kies voor Unlocker bij de map geeft het programma aan, is niet gelockt maar kan je toch helpen.
Dan kies ik voor verwijderen en hoppa het is weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderik
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-12-2020
Dit probleem bestaat nu al vele jaren en een pasklare geanalyserde oplossing lijkt er niet te zijn.
...hetzij de oplossing die wordt aangereikt sinds 2002, nl. explorer.exe afsluiten, opnieuw starten en map verwijderen!

Het eigenaardige is dat dit probleem niet bestaat op alle PC's en ik me de vraag stel of het geen overblijfsel is van een oorspronkelijke XP SP1 die nadien werd ge-update naar SP2 en waar de één of andere reden wel een oorzakelijk verband zal hebben.

Ik nam vandaag contact met de technische support van Microsoft en stelde weinig interesse vast om aan dit euvel een oplossing te bieden.
...antwoord van de Microsoft medewerker...een oplossing hiervoor zal je naar alle waarschijnlijkheid geld kosten....

...Hetgeen ik vandaag eens zal proberen is om het toepassingsbestand 'explorer.exe' te verwijderen en een versie te plaatsen uit een recente pc die het probleem niet heeft.

BTW...dit probleem bestaat bij mij ook reeds sinds 2002 en tot nu behelp ik me ook met het beëindigen van het proces explorer en een restart van deze taak.

Wie weet komt er hier wel eens een oplossing?!

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ook een raar probleem hier:

Op de schijf M: een map "@", met daarin een map "@" en daarin een map "2720_2_Games_in_1_Spongebob_Squarepants_Supersponge_et_Les_Razmoket_Recontrent_Les_Delajungle__THE_MANUAL ". ( :P )

Ik kan die mappen niet verwijderen... Als ik dat doe krijg ik "Cannot read from source disk". :{w

Hoe los ik dat nou op? Er staat verder niets in die map en zo...

Ik heb de mapnaam al geprobeerd te veranderen naar iets kleiners, maar dat wil niet, blijf dezelfde errors krijgen.

EDIT: Oh, als ik goed kijk staat er een spatie achter de L van manual, waarschijnlijk daarom... Hoe kom ik nou van die map af? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Tanuki op 18-09-2007 17:22 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:58
Neuh, dat komt omdat waarschijnlijk de lengte van het hele pad incl bestand langer dan 255 is. Verplaats het naar de root van de drive en verwijder het daar.

Als dat niet lukt, dan kun je alles proberen wat hier staat onder cause 4.

edit: ow wacht, die trailing space kan ook de oorzaak zijn, zie cause 6 in hetzelfde artikel.

[ Voor 49% gewijzigd door sewer op 18-09-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:50:
Neuh, dat komt omdat waarschijnlijk de lengte van het hele pad incl bestand langer dan 255 is. Verplaats het naar de root van de drive en verwijder het daar.

Als dat niet lukt, dan kun je alles proberen wat hier staat onder cause 4.

edit: ow wacht, die trailing space kan ook de oorzaak zijn, zie cause 6 in hetzelfde artikel.
w00t, hij is weg :D

Nooit geweten, dat die \\?\ syntax bestaat.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik kon zojuist files op mijn muziek drive, die ik had gekopieerd naar een subfolder op diezelfde drive, niet meer bereiken of afspelen. Ik vond het volgende:

Deze computer -> Extra -> Mapopties
Tabblad Weergave -> Zet "Eenvoudig delen van bestanden gebruiken" uit. OK
Dan rechtermuis op drive die moeilijk doet, eigenschappen
Dan tabblad beveiliging. Onder "Namen van groepen en gebruikers" moeten de volgende gebruikers staan:
-Administrator
-Administrators
-Gebruikers
-Iedereen
-MAKER EIGENAAR
-SYSTEEM

Staan ze er niet, voeg ze dan toe, en klik even op namen controleren zodat je zeker weet dat je het goed getypt hebt.
Vervolgens kan je onder machtigingen even uitzoeken wie wat mag doen...

KLAAR, bij mij was het hele probleem opgelost..

Ik ben ook maar een n00b, dus pin me er niet op vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is volgensmij een ander probleem ;)

Maar 't hoofdprobleem in dit topic komt zo nu en dan toch nog voor hier. :/
Zodra 't weer gebeurt probeer ik ff wat alt-92 zei.
alt-92 schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:24:
Explorer.exe kent ook weer een aantal onderliggende .dlls en andere extensies (staan in je contextmenu) die dit kunnen veroorzaken.
Het is in bijna alle gevallen een machine-specifiek probleem, en niet een algemene bug waar iedereen last van heeft.

ProcesExplorer van Sysinternals laat je ook zien wat er allemaal achter het explorer proces hangt (zolang je de juiste opties aanzet).
Kijk maar eens goed naar de Dependency walker (rmb > depends) <-- :?
En die zijn...

[ Voor 126% gewijzigd door Raven op 16-08-2008 17:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als je nu zelf bij Sysinternals/Microsoft had gekeken was je er ook achter gekomen dat ProcessExplorer en ProcessMonitor behoorlijk verbouwd is in de tussentijd.
Gelukkig heeft Mark Russinovich meerdere malen op z'n blog & via presentaties de werking van z'n software uitgelegd en zit er ook nog een uitgebreide helpfile bij.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/default.aspx
Misschien daar eens kijken?

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 16-08-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tsja, ik gebruik een vrij recente versie, maar kan niet vinden waar jij het over had.
Zal straks wel even op die site neuzen.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 16-08-2008 18:28 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Raven schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 18:27:
Tsja, ik gebruik een vrij recente versie, maar kan niet vinden waar jij het over had.
Je quote dan ook een reactie en uitleg uit 2006, de kans dat er wat veranderd is loop je altijd dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Right...

* Raven slaps himself on head, Gibbs style...

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 16-08-2008 20:46 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1