Heeft iemand een HQ08 serie kast in gebruik? en heeft diegene ook extra koeling aangebracht, zo ja waar zo al?
Verwijderd
Ik heb deze kast onlangs besteld en ga hem binnenkort in elkaar bouwen. Ik las dat er extra coolers in kunnen, dus ik heb meteen eentje besteld (80x80 ofzo)..
Deze plaats ik aan de voorkant van de kast onderaan. Ik heb gelezen dat de koele luchtstroom er dan aan de voorkant in gaat en er aan de achterkant boven weer uitkomt..
Deze plaats ik aan de voorkant van de kast onderaan. Ik heb gelezen dat de koele luchtstroom er dan aan de voorkant in gaat en er aan de achterkant boven weer uitkomt..
Ja. Wat PC Simonis zegt, klopt. Daar kun je sowieso een fan plaatsen. Achter de harde schijven (boven het moederbord), kun je ook nog twee 80mm fans naast elkaar plaatsen. Overall een hele mooie kast die HQ08, ben er zelf erg tevreden mee.
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Verwijderd
Ik heb ook een aopen hq08, blue
Ik heb er 4 koelers in 2 voor 2 achter (8 bij 8 cm)Maakt wel veel lawaai, maar koelt goed.Je voelt het echt.Ik kan heel veel cd's branden, hij word niet snel heet.De lucht word door 2 koelers erin geblazen en door de andere 2 eruit getrokken.
Ik heb er 4 koelers in 2 voor 2 achter (8 bij 8 cm)Maakt wel veel lawaai, maar koelt goed.Je voelt het echt.Ik kan heel veel cd's branden, hij word niet snel heet.De lucht word door 2 koelers erin geblazen en door de andere 2 eruit getrokken.
hallo, ik heb in totaal 11 coolers in mijn kast (gewoon noname low budget) 3 blazen er naar binnen, 5 blazen er naar buiten, 1 cpu cooler, 2 chipset coolers (mobo en video kaart). Dit alles samen blaast pas hard, lekker in de zomer als het warm is.
Ik heb een HX08 (die ziet er van binnen exact hetzelfde uit). Na de verbouwingen aan dat ding ziet ie er ongeveer zo uit:
-2 8cm fans bovenin aan de achterkant.
Ik zaag de roosters eruit en vervang ze
door betere.
-2 4cm fans naast de cpu. Hiervoor heb ik 2
gaten gezaagd in de kast en een 'buisje'
naar de cpu gemaakt (Dit had een flink
positief effect op de temperatuur van de
cpu).
-1 8cm Delta MP fan voorin onderin de kast
-1 8cm fan binnenin, gericht op de kaarten
-2 6cm fans binnenin, gericht op de cpu en chipset.
Daarnaast komt er een koelblokje op de klokgenerator en een actieve koeler op de chipset.
-2 8cm fans bovenin aan de achterkant.
Ik zaag de roosters eruit en vervang ze
door betere.
-2 4cm fans naast de cpu. Hiervoor heb ik 2
gaten gezaagd in de kast en een 'buisje'
naar de cpu gemaakt (Dit had een flink
positief effect op de temperatuur van de
cpu).
-1 8cm Delta MP fan voorin onderin de kast
-1 8cm fan binnenin, gericht op de kaarten
-2 6cm fans binnenin, gericht op de cpu en chipset.
Daarnaast komt er een koelblokje op de klokgenerator en een actieve koeler op de chipset.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
fatalerror.
leuke config heb je gebouwd.
Leuk idee van je ducting(had ook zoiets in me hoofd). Heb trouwens nog een tipje als je nog wat geld hebt dan kun je nog eens 2 60mm fans kopen en die dan aan het begin van je buisjes plaatsten. Dan krijg een nog koelere snellere luchtstroom.
ow ja en voor onze nieuwe modder:
ik zou dit doen:
120mm in aan de voorkant(speaker weg en HD brackets ook HDs in 5.25inch plaatsen als je ruimte hebt)
1x 80mm achter CPU
1x 80mm boven voeding of in blowhole.
dat levert wel goede flow op en is neit zo super luid
leuke config heb je gebouwd.
Leuk idee van je ducting(had ook zoiets in me hoofd). Heb trouwens nog een tipje als je nog wat geld hebt dan kun je nog eens 2 60mm fans kopen en die dan aan het begin van je buisjes plaatsten. Dan krijg een nog koelere snellere luchtstroom.
ow ja en voor onze nieuwe modder:
ik zou dit doen:
120mm in aan de voorkant(speaker weg en HD brackets ook HDs in 5.25inch plaatsen als je ruimte hebt)
1x 80mm achter CPU
1x 80mm boven voeding of in blowhole.
dat levert wel goede flow op en is neit zo super luid
Verwijderd
HIer heb je een volledige guide om fans in die kast te plakken
is best wel handig.
www.virtualhideout.net/articles/hx08
www.virtualhideout.net/articles/hx08
Ik kan er ook een vooronderin plaatsen bij mij Aopen kast, maar dat helpt niks, omdat de voorkant van de kast dicht is!
Hmmm, heb ook de HQ dacgt ik... zitten helmaal geen extra fans in whatsoever, alleen CPU en voeding. okee als hij in de zomer eruitklapt moet ik even in 3 uur een stel extra fans regelen maar toch.. Zonder extra fans blijft de kast zelf onder de 30'....
Wat zijn Athlon's toch 'COOL'
Wat zijn Athlon's toch 'COOL'
Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 16:52 schreef Mastermind het volgende:
Ik kan er ook een vooronderin plaatsen bij mij Aopen kast, maar dat helpt niks, omdat de voorkant van de kast dicht is! :([/quote]Daarvoor zit er aan de onderkant vast die gleuf
Ik kan er ook een vooronderin plaatsen bij mij Aopen kast, maar dat helpt niks, omdat de voorkant van de kast dicht is! :([/quote]Daarvoor zit er aan de onderkant vast die gleuf
Verwijderd
http://www.virtualhideout.net/guides/5v_12v_baybus/index.shtml
Kan je meteen ook regelen of en hoe hard ze moeten draaien, die fans. Erg fijn, die kermisverlichting.
Kan je meteen ook regelen of en hoe hard ze moeten draaien, die fans. Erg fijn, die kermisverlichting.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 17:56 schreef TAG_Speedy het volgende:
Daarvoor zit er aan de onderkant vast die gleuf :)[/quote]Daarvoor heb je een dremel/boor/decoupeerzaag
Daarvoor zit er aan de onderkant vast die gleuf :)[/quote]Daarvoor heb je een dremel/boor/decoupeerzaag
Ja, en dan zeker allemaal ijzervijlsel op mijn moederbord
Uhmz, als je em koopt is ie leeg (dan gaat hier de Dremel erin, daarna pas het moederbord, wel handige volgorde
), anders is het half uurtje werk extra.
Ik krijg volgens mij met mijn nieuwe computer ook zo'n A-Open dinges.
Kijken of ik er nog wat aan kan veranderen
.
Kijken of ik er nog wat aan kan veranderen
Ik heb een HQ-08 Aquamarine. Mijn setup:
1 80mm zuigt lucht naar binnen
2 80mm blazen lucht naar buiten
1 80mm zuigt lucht van beneden naar boven
1 80mm blaast schuin omhoog over mijn 2 7200 rpm hdd's
1 coolermaster heathsink/fan combo koelt mijn thunderbird 800 (wordt binnenkort een betere combi.....ben daar nog niet helemaal uit)
1 standaard fan koelt mijn ATI Radeon 64 MB DDR OEM (166/166@175/175) (zit standaar op de kaart)
1 80mm zuigt lucht naar binnen
2 80mm blazen lucht naar buiten
1 80mm zuigt lucht van beneden naar boven
1 80mm blaast schuin omhoog over mijn 2 7200 rpm hdd's
1 coolermaster heathsink/fan combo koelt mijn thunderbird 800 (wordt binnenkort een betere combi.....ben daar nog niet helemaal uit)
1 standaard fan koelt mijn ATI Radeon 64 MB DDR OEM (166/166@175/175) (zit standaar op de kaart)
Gadgeteer
Verwijderd
Je moet zorgen voor een goede aanvoer van koele lucht en afvoer van de warme...
Ik heb dit gedaan m.b.v. een koeltunnel van eenvoudig karton.
Ik heb dit gedaan m.b.v. een koeltunnel van eenvoudig karton.
HQ08. 1 fan onderin bij dat zeer-lange-kaarten houdertje(blaast naar binnen). 2 koelers boven de voeding(blazen naar buiten) HD daar vlak achter gemonteerd (scheelt weer hd koeler) GlobalWin FOP32 op T-bird.
Blijft lekker koel. Heb 4 schakelaartjes op voorkant, met 4 blauwe ledjes erboven. Ziet er erg stoer uit, al zeg ik het zelf
Blijft lekker koel. Heb 4 schakelaartjes op voorkant, met 4 blauwe ledjes erboven. Ziet er erg stoer uit, al zeg ik het zelf
Verwijderd
Aopen HQ08, grijs?
Had er 11 fans inzitten, 2x 220V rest 12V.
Wordt je HELEMAAL gek van. wel met schakelaartjes aan de voorkant, maar dan nog.
Die Tering herrie!
In huidige setup nog geen enkele fan. maar kas opengezet. Ben toch te vaak in dat ding bezig.
Ga er uiteraard nog wel een fan in kluschen, om GForce II te koelen, en te clocken. maar overkill hovercraft configuraties doe ik niet meer. als je toch grotere aantallen fans gebruikt neem dan waterkoeling, mits uitvoerbaar natuurlijk.
[edit]
Trouwens, HDD rack voorin geplaatst, en op oude 300Watt voeding nog 230Watt voeding gezet. byzonder mooi resultaat. en practisch [edit]
Had er 11 fans inzitten, 2x 220V rest 12V.
Wordt je HELEMAAL gek van. wel met schakelaartjes aan de voorkant, maar dan nog.
Die Tering herrie!
In huidige setup nog geen enkele fan. maar kas opengezet. Ben toch te vaak in dat ding bezig.
Ga er uiteraard nog wel een fan in kluschen, om GForce II te koelen, en te clocken. maar overkill hovercraft configuraties doe ik niet meer. als je toch grotere aantallen fans gebruikt neem dan waterkoeling, mits uitvoerbaar natuurlijk.
[edit]
Trouwens, HDD rack voorin geplaatst, en op oude 300Watt voeding nog 230Watt voeding gezet. byzonder mooi resultaat. en practisch [edit]
Ik heb ook de HQ08-Blue
met 1x extra fan voorin (blaast naar binnen) en 2x extra fans bovenin bij de HDD's (blazen naar buiten).
Op m'n PIII-750E zit een Global Win coolertje die er voor zorgt dat m'n proc. niet boven de 20 graden uit komt en m'n kast wordt ongeveer 19 graden.
Maakt wel herrie trouwens ...
Op m'n PIII-750E zit een Global Win coolertje die er voor zorgt dat m'n proc. niet boven de 20 graden uit komt en m'n kast wordt ongeveer 19 graden.
Maakt wel herrie trouwens ...
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 17:56 schreef TAG_Speedy het volgende:
Daarvoor zit er aan de onderkant vast die gleuf :)[/quote]Zit ik wel in het goede forum?
Daarvoor zit er aan de onderkant vast die gleuf :)[/quote]Zit ik wel in het goede forum?
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 16:52 schreef Mastermind het volgende:
:(:(
Sleuf aan de onderkant en dan lucht zuigen, hmmmmm, in de gangkast staat dit principe ook, dat heet een STOFZUIGER!!!, tuurlijk joh, geeft nix die vlokken in je kast..
Worden in iedergeval dual 80's boven/achterin.
Waarschijnlijk een dremelactie aan de zijkant boven de VID-card, de HD-cooler ligt al in doos naast kast, de 4002 coolermaster HD Cooldrive, super stil..
:(:(
Sleuf aan de onderkant en dan lucht zuigen, hmmmmm, in de gangkast staat dit principe ook, dat heet een STOFZUIGER!!!, tuurlijk joh, geeft nix die vlokken in je kast..
Worden in iedergeval dual 80's boven/achterin.
Waarschijnlijk een dremelactie aan de zijkant boven de VID-card, de HD-cooler ligt al in doos naast kast, de 4002 coolermaster HD Cooldrive, super stil..
als je een daar een hd koeler hangt, dan hebben die 2 fans van boven ook niet veel zin meer. dan krijg je een mooie luchtcirculatie van de voorkant (boven) naar de achterkant
Ik heb 2 sunon 120mm fans bovenin (in de deksel, gaten gezaagd) en 2 van dezelfde fans in de linker onder-/zijkant (blazend op mobo + proc) 2 80mm fans bovenin achter HD's en 1 80mm fan voorin. Verder voorlopig nog niets, ja, op mijn proc natuurlijk een 60mm fan
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 18 september 2000 14:53 schreef ArthurS het volgende:
Ja. Wat PC Simonis zegt, klopt. Daar kun je sowieso een fan plaatsen. Achter de harde schijven (boven het moederbord), kun je ook nog twee 80mm fans naast elkaar plaatsen. Overall een hele mooie kast die HQ08, ben er zelf erg tevreden mee.[/quote]Ik heb inderdaad nu ook nog een extra cooler achter mn harde schijf geplaatst. Leek me wel zo handig
Ja. Wat PC Simonis zegt, klopt. Daar kun je sowieso een fan plaatsen. Achter de harde schijven (boven het moederbord), kun je ook nog twee 80mm fans naast elkaar plaatsen. Overall een hele mooie kast die HQ08, ben er zelf erg tevreden mee.[/quote]Ik heb inderdaad nu ook nog een extra cooler achter mn harde schijf geplaatst. Leek me wel zo handig
Over die stofzuiger, tsja hier verzamelt hij wel aardig wat stof, maar als je je er aan ergert er zijn van die stofroostertjes voor je fan te koop ( www.conrad.nl ), als je die nou een keer in de zoveel tijd leeg maakt
Je moet innovatief denken, dus niet achteraf weer een oplossing moeten bedenken omdat er weer iets niet helemaal gaat zoals jij had bedoeld.
Dus gaan we aan de slag met luchtslangen en Separated IDE-kabels.
Achter de HD cooler komt trouwens gewoon een afgesloten slangsysteem die direct afvoert naar de achterste fans boven in de kast.
Dus gaan we aan de slag met luchtslangen en Separated IDE-kabels.
Achter de HD cooler komt trouwens gewoon een afgesloten slangsysteem die direct afvoert naar de achterste fans boven in de kast.
Pagina: 1