GeForce 2 naar GeForce 4: driver reinstall?

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Hello,

Morgen is het zover, heb ik mijn Gainward GeForce 4. Nu heb ik een GeForce 2GTS. Moet ik m'n det-drivers dan uninstallen en reinstallen, of gewoon zo laten? Ik was wel van plan om niet te veranderen van driver, deze werken goed bij de rest van het systeem. (is officiële nVidia driver).

edit:

De huidoge driver is 23.11. Is die compatibel met de GeForce 4?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
Het beste is toch gewoon effe format C: en dan effe windows er schoon op zetten.Dan ben je verzekerd van een probleemloze werking :)

Verwijderd

voor een videokaartje omwisselen meteen format c:?? wel wat overdreven, gewoon ff drivers intstallen die de gf4 ondersteunen

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Format ??? please no... tis op WinXP, die pas werd geinstalleerd bij de aankoop van mijn athlon XP, zo'n 4 weken geleden...
de huidige driver is 23.11. Is die toch compatibel met de GeForce 4?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gewoon ff reinstallen

Verwijderd

23.11 volgens mij niet

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 21:54 schreef Rwesselius het volgende:
23.11 volgens mij niet
28.32 wel, officiele driver van de nVidia site

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Op donderdag 28 maart 2002 22:02 schreef Scapa Flow het volgende:

[..]

28.32 wel, officiele driver van de nVidia site
psies die ff installen en daarna nieuwe kaart erinprikken en je bent klaar.

INVENTARIS

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
is het eigenlijk beter om de nVidia driver te installeren dan de driver die met de kaart meekomt (Gainward dus?)

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 20:21
Ik zou proberen de drivers van nVidia te gebruiken, omdat op de andere vaak veel poespas zit wat je vaak niet nodig hebt.

INVENTARIS

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
is afhankelijk, als het een gf4ti is -> zeker de 28.32 installen, questie dat deze volledige ondersteuning heeft voor alle features, is het een gf4mx (hopelijk niet, ivm gf2gts die je hebt) drivers laten staan, want eigenlijk zijn die 2 praktisch hetzelfde qua features, of eens erover installen

omdat het hetzelfde merk is, en de drivers unified zijn zou het eigenlijk weinig conflicten mogen geven als je de driver er gewoon bovenzet, echte uninstall hoeft niet denk ik

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
yep, tis een GeForce 4 Ti 4400

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

ik zou zeggen uninstall oude drivers... kaart eruit... nieuwe erin... install nieuwe drivers... klaar :)

zow heb ik het wel gedaan :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

oude kaart er uit. Nieuwe er in. CDtje er in en drivers installeren.

zo heb ik het gedaan, nergens geen last van de oude drivers :)

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 22:40 schreef Juggernaut het volgende:
oude kaart er uit. Nieuwe er in. CDtje er in en drivers installeren.

zo heb ik het gedaan, nergens geen last van de oude drivers :)
Heb jij ook een Gainward? Installeert die CD veel andere "dingen"?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:46 schreef gill het volgende:

[..]

Heb jij ook een Gainward? Installeert die CD veel andere "dingen"?
Ik heb de leadtek. Daar kun je zelf kiezen wat je wil installeren. Neem aan dat Gainward ook zo iets heeft.

gewoon cd er in drukken. Zie je het vanzelf. En niet steeds maar op next drukken maar kijken wat je installeerd :)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 07:26

beany

Meeheheheheh

Ik had de 28.32 al geinstalleerd voor mijn GF2MX400, Leadtek ti4400 erin en draaien met die handel, geen enkel probleem.

En mensen moeten eens ophouden met die onzin dat je het beste een format c kan doen voor een andere video kaart! :(

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:59 schreef beany het volgende:

En mensen moeten eens ophouden met die onzin dat je het beste een format c kan doen voor een andere video kaart! :(
dat is gewoon een poging tot humor. Ze vergeten alleen de smilies :{

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
zou ni echt plezant zijn om weer eens alle gegevens moeten over te zetten... ben student programmeur, dus je data is je dierbaar, en je hebt er heel wat...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
mijn ID is, drivers er af, reboot, is alles 256kleuren ? mooi afsluiten kaarteruit nieuwe kaart erin drivers er op reboot en oc en ;)
hmm k moet maar een een cursesje schrijfvaardigheid gaan volgen bij de LOI :o :+

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Jah ik heb eigenlijk ook een prob, ik ben ook aan een nieuwe 3d kaart toe.
Maar ik hoef hem zelf niet te dokken:p
krijg nog een verjaardags cadeau van vrienden van mij.
En ik wil natuurlijk wel met de tijd mee, mar ik wil ze natuurlijk ook geen rip uit het lijf trekken.
Dus wat ik wou vragen was ik wil een goede kaart, liefst nvidia want heb zelf een geforce 2mx maar die is de bottle neck in me overkill sys:D zie sig
dus ik d8 aan een geforce 3 ti 500 ofzow, zijn lekkere kaarten.
Maar ik heb een redelijk goedkope gevonden namelijk de gainward gf3 ti 500/xp 128 ddr geheugen, het is geen echte ti 500 maar als het ware een geclockte ti 200 het is een golden sample en dar voor 248 euro
of ik neem een creative gf3 ti 500 voor 391 euro of voor 4 euro meer een creative gf4 ti 4400 en tot slot een hercules 3dprophet 3 ti 500
maar dit is mijn vrag welk is het beste kwa prijs prestatie en welke raden jullie aan:?
Ik wil wel alle spellen van tegenwoordig en in de toekomst goed kunne spelen.
Ik heb nu een hercules gf 2 mx en die was goed voor me 600 mhz inteletje maar nu is het echt een bottle neck dus ik vind hercules wel top maar die gainward lijkt me ook echt waar voor zn geld kwa prijs en prestatie en dat ie goed clockbaar is.
dus welke:?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
owow :)
nou als ik jouw was zou ik echt die gf4ti4400 nemen :D

das een nieuwe chip, heeft nieuwe dingetjes erop :)
die de gf3ti500 niet heeft en verder moet je ff kijken bij de big feat benchmark post , staat een heel grafiekje, de gf4ti4400 scored daaro wel wat beter :) maarjah...het is je eigen keuze...ik zou voor de gf4 gaan..(kan je lekker opscheppen dat je er eentje hebt :7 )

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

GF2 = qua driver gelijk aan GF4, dus niks formatteren, nieuwe driver gewoon kassie open, gpu er uit, nieuwe er in starten heee...New Hardware detected...een videokaart, een GF4...klaar...heeft hier altijd gewerkt, vanaf TNT1, TNT2 ultra, gf2mx, gf2gts, gf3

• Mich
  • Laatst online: 19-08 16:32
Op vrijdag 29 maart 2002 11:59 schreef CB het volgende:
GF2 = qua driver gelijk aan GF4, dus niks formatteren, nieuwe driver gewoon kassie open, gpu er uit, nieuwe er in starten heee...New Hardware detected...een videokaart, een GF4...klaar...heeft hier altijd gewerkt, vanaf TNT1, TNT2 ultra, gf2mx, gf2gts, gf3
heb jij geld te veel ?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09
Op vrijdag 29 maart 2002 13:25 schreef DE_Michiel het volgende:

[..]

heb jij geld te veel ?
anders weet ik nog wel een bankrekening nummer ;)

Verwijderd

Nee geen geld teveel...tnt 1999, tnt2 2000, gf2 mx 2000, gf2gts 2001, gf3 2002...valt dus mee, maar het maakt vanaf de tnt serie niet meer uit de driver is hetzelfde..

Verwijderd

dat zijn nou echte gamerz hè die telkens van kaartjes verwisselen :9

ik begon met voodoo, voodoo dragon2, voodoo 3-3000, geforce2-mx 200, geforce 2 GTS, geforce 2 TI en nu geforce 4 TI 4400 -=lol=- :7 >:)

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
mijn historie in video kaarten is Sis 4MB, Diamond Monster Voodoo II, GeForce 256, GeForce II GTS, en dan nu mijn Ti4400.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Mich
  • Laatst online: 19-08 16:32
Ik begon vanaf men eigen pc met Geforce 1 ddr 32 mb en heb ik nu 2 jaar later nog vind het nog steeds heerlijk kaartje, en vergeleken met di Geforce 4 haal ik mar 600 punten minder (mijnes vol overklokt en die gf4 op standaard dan he :D)

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 20:03 schreef DE_Michiel het volgende:
Ik begon vanaf men eigen pc met Geforce 1 ddr 32 mb en heb ik nu 2 jaar later nog vind het nog steeds heerlijk kaartje, en vergeleken met di Geforce 4 haal ik mar 600 punten minder (mijnes vol overklokt en die gf4 op standaard dan he :D)
klinkt niet helemaal geloofwaardig :{

de meeste gf4 kaarten halen standaard tegen de 9500 punten, en jij haalt er 8900 met je gf1?

humz...

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 20:05 schreef -[CasanovA]- het volgende:

[..]

klinkt niet helemaal geloofwaardig :{

de meeste gf4 kaarten halen standaard tegen de 9500 punten, en jij haalt er 8900 met je gf1?

humz...
Hehe, ik sluitme bij je aan Casanova...

[EDIT]

|:( ik was ff vergeten dat ik met de search Functie bezig was...

Dus haalde ik perongeluk ouwe koeien uit de sloot..
Pagina: 1