[HD] HD gedraagt zich als cd-rom speler (traag)

Pagina: 1
Acties:

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Ik weet niet of dit cosspost is maar ik denk het niet.
Ik had een systeem, 20 GB hd, en daar had ik
c:=5GB
d:=5GB
e:=10GB

Op c: had ik win 98se
Op d: had ik win XP prof. plus een dir met foto's
Op e: had ik allerlei install files en andere backup proggies

Nu heb ik c: & d: met fdisk verwijderd en op nieuw geformateerd zodat ik op c: win xp kon zetten en win 98 se verwijderen omdat ik het toch niet meer gebruik.

Dus nu heb ik:

Op c: heb ik win XP Prof.
Op d: heb ik foto's
Op e: heb ik allerlei install files en andere backup proggies

Wat is nou het vreemde ik heb alles weer geinstalleerd maar mijn HD\win xp gedraagd zich als een cd-rom speler. Alle opbouw is zeer traag. En vooral de opbouw van de foto's, maar ook sommige dir's met veel icoontjes.

Weet een van jullie of ik in dit geval een bepaalde instelling vergeten ben of zo wie zo gewoon ook moet doen.

Kan ik iets verkeert gedaan hebben met fdisk? ( zie hier boven wat ik met fdisk heb gedaan.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
je hebt c: en d: verwijdert terwijl e: bleef staan, en dat met fdisk?? (kan dat wel?) of alleen geformatteerd? heb je FAT16 gebruikt ipv FAT32 of ntfs ?
een keertje flink defraggen kan ook al helpen, maar meestal is de beste en bruutste oplossing de hele schijf legen (bijvoorbeeld bij iemand anders in z'n computer stoppen als sec. drive) en dan helemaal schoon nieuwe partities aanmaken. ik heb zelf 10 + 5 + 5 omdat winxp toch wel graag veel ruimte heeft op z'n diskje, zo kun je ook al je prog. er nog bij zetten. over de opbouw van een plaatje, de interne pic. viewer van XP is nou niet echt heel denderend snel, beter ACDsee ofzo gebruiken. kijken of dat helpt.

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

kijk of je DMA aanstaat. kun je vinden in control panel->system->device manager->ide controller->properties

• Vincent17
  • Laatst online: 08-04 09:52
Ik snap niet hoe je C:\ en D:\ hebt kunnen verwijderen terwijl E:\ bleef staan. Je hebt maar 1 hd met 3 partities.
Dan is C:\ de active en D:\ en E:\ extended. Volgens mij kan je dan helemaal C:\ niet verwijderen zodat D:\ en E:\ blijven staan :?

Ik kan het ook verkeerd hebben :)

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op vrijdag 29 maart 2002 01:09 schreef TheJackal het volgende:
Ik snap niet hoe je C:\ en D:\ hebt kunnen verwijderen terwijl E:\ bleef staan. Je hebt maar 1 hd met 3 partities.
Dan is C:\ de active en D:\ en E:\ extended. Volgens mij kan je dan helemaal C:\ niet verwijderen zodat D:\ en E:\ blijven staan :?

Ik kan het ook verkeerd hebben :)
ik denk dat ie gewoon bedoelt dat ie c en d geformatterd heeft. nou zegt hij wel:"Nu heb ik c: & d: met fdisk verwijderd en op nieuw geformateerd ", maar anders had hij wel gezegd: en opnieuw 'gepartitioneerd'. beetje onduidelijk dus.

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 01:15 schreef zimbab het volgende:

[..]

ik denk dat ie gewoon bedoelt dat ie c en d geformatterd heeft. nou zegt hij wel:"Nu heb ik c: & d: met fdisk verwijderd en op nieuw geformateerd ", maar anders had hij wel gezegd: en opnieuw 'gepartitioneerd'. beetje onduidelijk dus.
Ik heb ze idd volgens mij niet echt opnieuw gepartitioneerd alhoewel ik ze wel verwijderd heb met fdisk en daarna moest formatten. (ze bleven het zelfde formaat , kon ze niet veranderen)

Maar zo'n hele schone instal zal dat helpen? inprincipe is dit ook al een schone instal.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Pagina: 1