client in me netwerk: connectie valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Epsilon

Topicstarter
Ik heb een serv (win98) waarop sygate draait. Deze deelt mijn internetverbinding.

Mijn comp (winXP) verliest om de paar min ofzo, 5 sec de verbinding met de serv (ook met internet). Nou ja, dat is het rare, niet geheel. Want ik kan gewoon ongestoord counterstrike spelen, maar mIRC en IE knallen er bijvoorbeeld uit. Ook kan ik een file versturen via mIRC van serv naar client zonder dat hij moet stoppen omdat hij de connectie verloren is. Maar intussen is mirc zelf al een paar keer de connectie verloren.

Wie weet wat mijn probleem is? Ik zit er behoorlijk mee

Ik heb een farallon en een realtek 8139 in mijn serv zitten, en in mijn client een realtek 8029

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

kan aan 3 dingen liggen

1) gaar netwerkkaartje
2) gare kabel.
3) gare software

zet eens een ping -t 192.168.0.1 op ofzo ? weet ik veel hoe sygate zijn internet deelt maaruh als je een ping -t (-t = constant pingen) naar de server doet .. doet het dan wel ?

Tja vanalles

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 02:16 schreef vso het volgende:
kan aan 3 dingen liggen

1) gaar netwerkkaartje
2) gare kabel.
3) gare software

zet eens een ping -t 192.168.0.1 op ofzo ? weet ik veel hoe sygate zijn internet deelt maaruh als je een ping -t (-t = constant pingen) naar de server doet .. doet het dan wel ?
als de kabel gaar is, zal hij niet om steeds de zelfde tijd zijn connectie verliezen
gare software is het ook niet, want het heeft het altijd gedaan. en ik ken genoeg mensen waarbij het wel gewoon goed werkt

gaar netwerkkaartje zou het eventueel wel kunnen zijn, maar zou het misschien aan IRQ adressen kunnen liggen (omdat ik 2 netwerkkaartjes erin heb)

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
anyone nog een idee?

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 13:23 schreef epsilon het volgende:
anyone nog een idee?
Windows NT 4 server op je server zetten. Dat is sowieso geschikter, en er is best kans dat je probleem dan opgelost is. Windows '98 is totaal niet geschikt als server, en heeft veel bugs.

Ik heb het jaren zo gedraaid voordat ik op FreeBSD over ging, in het begin zelfs op een 486 DX2-66 met 48 MB, en nooit problemen gehad. FreeBSD of Linux is ook een optie, je hebt dan meer mogelijkheden, maar dan moet je je er in verdiepen. Als je het bij Windows wilt laten en niet te moeilijk wilt doen raad ik je aan NT 4 server te nemen en Windows 95/98/ME gewoon links laten liggen. (2000 server kan ook en ik zie dat veel tweakers dat hebben, maar het is imho overkill voor een eenvoudig servertje, en is alleen zinvol als je echt een snelle bak hebt, maar als het om een proc < 350 MHz gaat is NT 4 voldoende voor deze job)

NB. Als je tóch bij 98 wilt blijven (een gebed zonder einde dat ik vier jaar geleden al compleet heb opgegeven) zou je kunnen proberen de meest recente drivers voor je netwerkkaarten te installeren voor zover je dat nog niet hebt gedaan.

• Epsilon

Epsilon

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 13:43 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Windows NT 4 server op je server zetten. Dat is sowieso geschikter, en er is best kans dat je probleem dan opgelost is. Windows '98 is totaal niet geschikt als server, en heeft veel bugs.

Ik heb het jaren zo gedraaid voordat ik op FreeBSD over ging, in het begin zelfs op een 486 DX2-66 met 48 MB, en nooit problemen gehad. FreeBSD of Linux is ook een optie, je hebt dan meer mogelijkheden, maar dan moet je je er in verdiepen. Als je het bij Windows wilt laten en niet te moeilijk wilt doen raad ik je aan NT 4 server te nemen en Windows 95/98/ME gewoon links laten liggen. (2000 server kan ook en ik zie dat veel tweakers dat hebben, maar het is imho overkill voor een eenvoudig servertje, en is alleen zinvol als je echt een snelle bak hebt, maar als het om een proc < 350 MHz gaat is NT 4 voldoende voor deze job)

NB. Als je tóch bij 98 wilt blijven (een gebed zonder einde dat ik vier jaar geleden al compleet heb opgegeven) zou je kunnen proberen de meest recente drivers voor je netwerkkaarten te installeren voor zover je dat nog niet hebt gedaan.
Dat heb ik dus al gedaan.

En ik MOET bij win98 blijven, omdat het gewoon een pc is die gebruikt wordt, en van ons pa is en ik er dus geen ander besturingssysteem op mag zetten. Dan "weet ie het niet meer" :). Dus een ander OS is geen optie.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

dan zou ik simpel 1 netwerk kaartje eruit trekken

Tja vanalles

Pagina: 1