specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Je kunt ook je script heel erg verbose maken, dus op elk moment dat het fout zou kunnen gaan, een "echo HIER ZIT IK", om aan te geven waar je zit, zo kun je ook volgen wat hij doet, en wat niet.
das wel de omsl8ige weg, maar ik ga het proberen.Op donderdag 28 maart 2002 21:25 schreef blaataaps het volgende:
Je kunt ook je script heel erg verbose maken, dus op elk moment dat het fout zou kunnen gaan, een "echo HIER ZIT IK", om aan te geven waar je zit, zo kun je ook volgen wat hij doet, en wat niet.
Ik zit gewoon weer eens veeeeeel te moeilijk te doen
thnx
Je zou met iets als het volgende je script kunnen aanpasssen:
Waarbij je natuurlijk in plaats van sleep ook iets anders zou kunnen gebruiken, bijvoorbeeld om de waarde van een variabele stap voor stap te bekijken. Je draait het met iets als 'perlscriptnaam > testscript.sh && sh ./testscript.sh', eventueel pipe je de uitvoer nog als je een commando hebt ingevoegd dat veel uitvoer geeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| #!/usr/bin/perl
open (SCRIPT, "/pad/naar/script");
while (<SCRIPT>)
{
print $_;
print "sleep 2\n";
} |
Waarbij je natuurlijk in plaats van sleep ook iets anders zou kunnen gebruiken, bijvoorbeeld om de waarde van een variabele stap voor stap te bekijken. Je draait het met iets als 'perlscriptnaam > testscript.sh && sh ./testscript.sh', eventueel pipe je de uitvoer nog als je een commando hebt ingevoegd dat veel uitvoer geeft.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
THNX!!!!!!!
was idd simpel maar wel effectief. Heb de fout kunnen 8erhalen. het progje dat aangeroepen werd was niet in het path te vinden
ff toegevoegt.
was idd simpel maar wel effectief. Heb de fout kunnen 8erhalen. het progje dat aangeroepen werd was niet in het path te vinden
altijd een path er bijzetten......
weet je tenminste zeker dt de goeie gepakt wordt
weet je tenminste zeker dt de goeie gepakt wordt
Pagina: 1