Verwijderd

Topicstarter
Van pocket pc's , handhelds ken ik niks .
Maar wat kan je daar infeite mee doen?
Is dat een veredelde databank of rekenmachine?
Is dat een betrouwbaar toestel , of is dat een gadjet?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Pocket PC is een OS van Microsoft voor Handheld PC's en Palmtops.
Dat zijn dus apparaatjes zoals dit:
Palmtop:
Afbeeldingslocatie: http://www.compaq.com/products/handhelds/pocketpc/images/H3800_series.jpg
Handheld PC:
Afbeeldingslocatie: http://www.hp-expo.com/PRODUCTIMAGES/F1816A.gif

Er zijn ook nog andere OS'en zoals Palm OS voor Palmtops, maar dat was je vraag niet...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
awel dat is mijn vraag :

Wat kun je met zo een compaqje doen?
Of is het gewoon een veredelde rekenmachine met lcd in kleur?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Nee hoor, je kan er best veel programmaatjes op draaien, en het is ZEKER geen rekenmachine. Ik heb hier én een Palmtop (Handspring Visor Edge, draaiend op Palm OS) én een Handheld PC (een Compaq C-Series 2010c draaiend op Windows CE 2.0) en ik moet zeggen dat beide erg bevallen. De Palmtop gebruik ik om mijn contacts en agenda enzo onderweg mee te nemen, omdat hij erg draagbaar is. De Handheld PC gebruik ik meestal om teksten te tikken met Pocket Word, of een mailtje te sturen ofzo, omdat tekst invoeren hier vele malen makkelijker mee gaat als met de Palmtop, omdat op de Handheld PC een toetsenbord zit, en er een complete mini-Office-suite op zit (met Pocket Word, Excel, Outlook, Internet Explorer, enz.). Het nadeel van dit apparaat is dat hij een stuk zwaarder en groter is (450g) en je hem dus niet overal naartoe mee kan nemen.
Maar het zijn dus zeker geen veredelde rekenmachines!

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41
Op donderdag 28 maart 2002 20:53 schreef Anthrax het volgende:
awel dat is mijn vraag :

Wat kun je met zo een compaqje doen?
Of is het gewoon een veredelde rekenmachine met lcd in kleur?
Wat kan je er niet mee doen kan je je beter afvragen.
Pocket PC beschikt standaard al over de volgende applicaties:

- Pocket Word
- Pocket Exel
- Pocket Internet Explorer
- Windows Media player met zowel geluid als video-ondersteuning
- Agenda
- Inbox
- Standaardrekenmachine ;)

Je kan er dus gewoon mee in word werken, wat opzoeken op internet en een mp3'tje of divx-je op afspelen.
Ook kan je hem perfect als routeplanner (veel goede software beschikbaar!) en als GPS gebruiken (extra hardware vereist)
Er zijn ook talrijke extra applicaties zoals MSN messenger, Sim City 2000 (héél verslavend!)
Je kan het dus zowel mee aan de slag voor zakelijke doeleinden als voor gewoon de fun (gadget).
Je kan eigenlijk stellen dat alles wat op je pc kan tegenwoordig ook op je pocket pc kan (in afgeslankte versie)

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 21:06 schreef pietervl het volgende:
Je kan eigenlijk stellen dat alles wat op je pc kan tegenwoordig ook op je pocket pc kan (in afgeslankte versie)
Of in volledige versie met een citrix client. Functioneerd prima over een gsm lijntje.
Pagina: 1