Toon posts:

S-VHS kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een S-VHS kabel van 15 tot 20 meter (jahh... ik weet het... is very lang :D) Ik heb namelijk wat nieuwe "zooi" aangeschaft. En moet dus nu een TV-out kabel hebben !!!

Waar kan ik die kabel (of de onderdelen ervan.. kopen).. Ik woon in Alphen aan den Rijn, en in de buurt van het Centrum.

Wie heeft Tips en info.

dit is overigens de nieuwe zooi :D
Moederbord SocketA MSI K7T266 Pro2-RU
CPU AMD Athlon XP 1800+
Cooler Spire SocketA 5EB34B3-H
HDD IBM 61.4Gb 7200rpm UDMA100
2x 256MB DDR SDRAM
VGA AGP ATI Radeon 8500 PRO 64MB DDR + TV-Out
MSI Smart Key (zat erbij :9)

Verwijderd

Ik heb een mooie gouwe bij de V&D vandaan, kostte toen wel een geeltje (:P). Maar die is ook maar anderhalve meter lang, daar heb je dus niets aan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Jahh.. 1.5 meter haal ik NEVER...
is vanaf ZOLDER naar BENEDEN...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heb bij dynabyte zo'n kabel gekocht 20m, svhs en geluid in 1 kabel. met scart plug die je aan tv/videorecorder aansluit.

koste wel wat pietermannen schrik niet 55 €. maar hijs z'n geld zeker waard perfect beeld en dat over 20 m

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Ik heb een Profigold 20meter s-vhs kabel. Werkt prima, hij kostte wel 120 gulden...

Verwijderd

Topicstarter
op die prijs was ik al een beetje voorbereid :D
Maar ik haal mijn moeder wel over omdat te betalen :D

Aangezien zei HArry Potter en Lord of the rings wil zien :D
of 50:50.

Maar dus gewoon een kabel met S-VHS en sounds is het beste volgens jullie !!!

Verwijderd

Topicstarter
ik zit dus ff op de site van Dynabite te kijken, maar ik zie hem er niet bij staan

http://www.dynabite.nl/shop_rechts.asp?m=u&Soort=KAB&Spec=

Hoelang geleden en waar heb je hem gekocht ?

[edit] ff link aangepast[edit]

Verwijderd

Ga gewoon even naar een elektro speciaalzaak. Daar kunnen ze je zeker helpen. Een stukje kabel kopen, zolang je maar wilt. 2 stekkertjes voor S-VHS erbij. Het enigste wat je dan nog nodig hebt is een soldeerboutje (niet te groot) en wat soldeertin. Tenminste als je in het bezit bent van twee rechterhandjes dan moet dit zeker lukken. En stukken goedkoper dan €55,00
Succes

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:28 schreef M-Vibe het volgende:
Ga gewoon even naar een elektro speciaalzaak. Daar kunnen ze je zeker helpen. Een stukje kabel kopen, zolang je maar wilt. 2 stekkertjes voor S-VHS erbij. Het enigste wat je dan nog nodig hebt is een soldeerboutje (niet te groot) en wat soldeertin. Tenminste als je in het bezit bent van twee rechterhandjes dan moet dit zeker lukken. En stukken goedkoper dan €55,00
Succes
Kijk je nog ff hoe het met de kleurtjes zit op http://www.hardwarebook.net/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar één rechterhand, en één linkerhand :D
Een redelijk grote soldeerttang... (geen micro geval in elk geval)

maar is het in de kwaliteit echt merkbaar of je koopt of dat je "prutst"

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 22:43 schreef Vrieskerel het volgende:
ik heb maar één rechterhand, en één linkerhand :D
Een redelijk grote soldeerttang... (geen micro geval in elk geval)

maar is het in de kwaliteit echt merkbaar of je koopt of dat je "prutst"
Die 4 touwtjes lukt met een 500 watt bout nog wel.
Het beste kan je een afgeschermde kabel gebruiken om invloeden van buitenaf tegen te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik toch maar een hele kabel in één keer koop, en dan gewoon MET audio tulpjes erbij in de zelfde kabel, is wel zo netjes /mooi, en ik ben niet echt iemand die met een soldeerbout om kan gaan..

P.s. Ik ga nu ff onderhandelen bij mijn moeder :D

Verwijderd

Topicstarter
onderhandelingen zijn amper van de grond gekomen:
Commentaar moeder: Het is bedtijd |:( |:(

Dus ik zoeken:
www.modern.nl
www.block.nl

WAT EEN KLOTE SITE's
heeft er iemand nog een oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee :'(...

Ik rij zometeen wel even naar Dynabite, misschien dat ze hem wel hebben, maar dat ie niet op de site staat (Hope So)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41

BaRF

bijna kerst

wij veropen 15m svhs voor iets van €19, maar ja dan heb je ook nog geluid nodig he, dus probeer eens of je iets meer van je moeder mee krijgt voor een draadloze set :) Kost iets van 100 euros bij de brammetje dump hiero, en dan heb je perfect beeld door muren en plafond heen olé olé

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
kijk vooral naar hoe dik die kabel is en vraag of ie goed is afgeschermd. anders zal ie nooit mooi werken; je hebt geen signaal meer over, en heb je meer aan een simpele/goedkope cinch-kabel. ik heb een kabel van 10meter die net zo dik is als mijn vgakabel (het zijn overigens 2 kabels aan elkaar om toch de beide signalen zoveel mogelijk te scheiden)

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 09:34 schreef jpvk007 het volgende:
ik heb een kabel van 10meter die net zo dik is als mijn vgakabel (het zijn overigens 2 kabels aan elkaar om toch de beide signalen zoveel mogelijk te scheiden)
Dat zegt erg weinig aangezien VGA-kabel in behoorlijk verschillende dikten verkrijgbaar is :D
Ik moet er niet aan denken om een S-video kavel zo dik als mijn ene VGA-kabel te hebben, aangezien deze iets van een cm (of iets meer) dik is. Maar ik heb er ook één van iets van 7 mm dik ofzo.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op donderdag 28 maart 2002 21:31 schreef smokey het volgende:
heb bij dynabyte zo'n kabel gekocht 20m, svhs en geluid in 1 kabel. met scart plug die je aan tv/videorecorder aansluit.

koste wel wat pietermannen schrik niet 55 €. maar hijs z'n geld zeker waard perfect beeld en dat over 20 m
Bij mediamarkt 34 Euro :)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• jpvk007
  • Laatst online: 22:25
Op vrijdag 29 maart 2002 09:38 schreef Courage het volgende:

[..]

Dat zegt erg weinig aangezien VGA-kabel in behoorlijk verschillende dikten verkrijgbaar is :D
Ik moet er niet aan denken om een S-video kavel zo dik als mijn ene VGA-kabel te hebben, aangezien deze iets van een cm (of iets meer) dik is. Maar ik heb er ook één van iets van 7 mm dik ofzo.
ok, de kabels zijn samen ongerveer 7mm dik, dus ook redelijk flexibel en ze hebben gescheiden kanalen

Verwijderd

Topicstarter
allemaal bedankt tot nu toe.

• creative8500
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Aangezien zei HArry Potter en Lord of the rings wil zien :D
Dan kun je voor dat geld beter gewoon de video kopen :)
(dat zou ik denken als ik moeder was en ik die hele kabel moest dokken)

Verwijderd

Topicstarter
:'( :'( :'(

S-VHS ¿¿¿ wat is dat :r
Nee dat hebben wij niet
Wat ??? 20 meter, nee dan moet je naar winkel X
(bij winkel X), ga naar winkel Y
Winkel Y, ga naar winkel Z,
Winkel Z, ga naar winkel A (en daar begon ik)

Geen enkele winkel hier in omgeving centrum / alphen heeft die kabel voor Marco.. :'(... 1,2 meter is het langste, meneer, dan moet u even naar. .... :(...

Begrijpelijk dus dat ik na 13 winkels (waarom 13 >:)), geen zin meer heb om verder door te zoeken.

Ik heb nu 2 mogelijkheden. Laten bestellen (bij EP BAKS en Fix-itt. Duurd dan nog wel ff, en dan heb ik nog geen audio erbij. Bij Baks betaal ik dan 44.5 per 10 meter en 2.50 voor een tussenstukje. Fix-itt is onbekend.

Ofterwijl DAAAAAAGG... ik ga het wel via het internet bestellen. Heeft er iemand nog een goeie site, waar ik zoiets kan bestellen ? (liefst losse onderdelen als het ff kan(dus:)
code:
1
2
3
4
2x S-VHS stekkertjes + 2 manteltjes
2x Audio Tulp 
1x Mini Jack Stereo
en een S-VHS/Audio kabel van 20 Meter.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 21:46 schreef Daap het volgende:
Ik heb een Profigold 20meter s-vhs kabel. Werkt prima, hij kostte wel 120 gulden...
hm.. bij alle winkels waar ik die Profigold dingen heb gezien liepen ze tot de 10 meter en was bestellen niet mogelijk :@...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 21:31 schreef smokey het volgende:

Dynabite wist van nikz.... :'(...
Het langste wat ze hadden was 10 meter, en dan ook nog zonder geluid. (op hun site staat ook niks.)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 22:28 schreef M-Vibe het volgende:
Succes
jahh, maar waar hebben wij er nog zo'een in alphen.
Van der spek is weg voor het stadscentrum, en voor de rest:
Fixx-it, bestellen. Ik weet ut niet hoor..

-- Excuus voor deze losse posts. Ik ben een beetje moe van mijn zoektocht, dus heb geen zin om te puzzlelen.

Verwijderd

Ik geloof dat ze bij http://www.conrad.nl ook een behoorlijk assortiment kabels hebben, misschien kan je het daar proberen?

Verwijderd

Beetje uit de buurt, maar Kok onderdelen in Leiden heeft dat soort dingen. Denk dat je sowieso meer kans maakt bij electronica zaken dan bij PC winkels.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:51
Ik heb hem bij JBC gehaald.

Via www.jbc.nl kan je hem denk wel bestellen daar, of anders moet je die tent ff mailen.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
men neme:

- 1 (oude) video met scart ingang
- een kabeltje (s-vhs + audio) naar scart (kan heel kort zijn dus)
- aantal meter coax kabel naar u wenst, voor verbinding video en tv (dit kan best 20 meter zijn)

zet de video op ext1 en huppekee, het werkt.

aangezien coax tv kabel geen ruk kost, ben je hiermee vaak veel goedkoper uit. mocht je maar 1 video hebben, dan moet je dus die bij de pc zetten en als je ooit video wilt kijken (wie doet dat nog?) dan moet je dus je band daaro erin stoppen. kleine moeite, weinig kosten.

Verwijderd

Topicstarter
dit laatste idee kan ook nog... .(mist het feit datik geen S-VHS kabeltje heb liggen, en onze video dit ook niet ondersteund :@... (mijn ouders kozen voor het goedkope model :@).

Voor de rest is het een goed plan. Wat ik wel kan gaan zoeken is een S-VHS tot TULP kabel, als tijdelijke oplossing.

(oja.. nog een walgelijk nadeel, onze video heeft een ENERGIE CHIP, schakelt na 9 minuten auto uit, indien er geen singaal wordt opgenomen. :@

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
Op donderdag 28 maart 2002 22:27 schreef Vrieskerel het volgende:
ik zit dus ff op de site van Dynabite te kijken, maar ik zie hem er niet bij staan

http://www.dynabite.nl/shop_rechts.asp?m=u&Soort=KAB&Spec=

Hoelang geleden en waar heb je hem gekocht ?

[edit] ff link aangepast[edit]
2 week geleden bij dynabite Groningen. ze hadden 5, 10 en 20 m. Op die website staat echt niet alles hoor. maar zou kunnen dat niet alle dynabites ze hebben natuurlijk.

Tis zo'n blauwe kabel met aan de ene kant een scart plug (kan je achter tv/videorecorder aansluiten, kreeg bij achter de tv zwart wit beeld dus maar achter de videorecorder dat werkte wel goed, dus je hoeft helemaal geen svhs uitgang ofzo te hebben, alleen op je videokaart natuurlijk :)

btw men ouders hebben 40 € van die kabel betaalt :o

Verwijderd

Topicstarter
hm.. ik word eigenlijk een beetje knettergek van al die S-VHS bende. Misschien dat ik morgen nadat ik klaar ben met werken nog ff zoek, en anders jammer, dan maar geen films kijken.

(p.s. morgen heb ik toch pas tijd om mijn nieuwe hardware (zie begin topic) te installeren, en misschien kon ik ook nog een kort stukje kabel lenen. Dan maar ff slepen met de Pc..)

Nog steeds zijn alle tips m.b.t. verkoopadressen (losse onderdelen of) S-VHS kabels van 20 meter met audio welkom.

Gratis zo'n kabel doneren mag natuurlijk ook :D...

Verwijderd

Je zit je wel gigantisch op te naaien enzo :D maar weet je wel 100% zeker dat je tv S-Video signaal kan behappen ? Dadelijk koop je een dure kabel en ga je heleMAAL uit je dak... :P

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
S-VHS = Super-Video Home System.

s-video is wat je bedoelt.

Ik denk dat je veel beter of een modulator te kopen en dan coax te gebruiken of een draadloos video systeem kan nemen.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Topicstarter
ja.. de tv-kan het...
is een philips van 1.5 jaar oud.

Met 2 s-vhs aansluiting, en 2x scart... dus dat lukt wel...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 maart 2002 23:16 schreef Chilly_Willy het volgende:
S-VHS = Super-Video Home System.

s-video is wat je bedoelt.

Ik denk dat je veel beter of een modulator te kopen en dan coax te gebruiken of een draadloos video systeem kan nemen.
dit klopt dus niet helemaal..

S-VHS aansluitingen zitten in de TV en in de Video kaart.

S-video betekent niks anders dan een Video die S-VHS ondersteund (Super-Video (home system) je zegt het nu eigenlijk zelf al :D |:(...

Toen wij TV en Video kochten konden we kiezen voor een S-VIDEO en een normale Video recorder, wij kozen voor de normale.

De TV is overigens wel helemaal geschikt voor S-VHS

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de boel maar ff bestelt..

20 meter S-VHS + Audio kabel
5 S-VHS stekkertjes
3 Mini-Jack stekkertjes
5 S-VHS stekkertjes
3 setjes (van 2 stuks) Tulp stekkertjes (voor Audiod in van de TV/Video)

Eventueel de laatste 2 vervangen voor het volgende:

3 S-VHS stekkertjes
2 Scart Stekkers

(extra onderdelen zijn voor als er iets mislukt, en ik maak gelijk extra :D, een van 15 m. een van 5 meter (want nu kan die toch door het plafond)

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op vrijdag 29 maart 2002 23:26 schreef Vrieskerel het volgende:

[..]

dit klopt dus niet helemaal..

S-VHS aansluitingen zitten in de TV en in de Video kaart.

S-video betekent niks anders dan een Video die S-VHS ondersteund (Super-Video (home system) je zegt het nu eigenlijk zelf al :D |:(...

Toen wij TV en Video kochten konden we kiezen voor een S-VIDEO en een normale Video recorder, wij kozen voor de normale.

De TV is overigens wel helemaal geschikt voor S-VHS
|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Video is wat je ziet, net als audio is wat je hoort. VHS is een afkorting voor Video Home System. De opvolger daarvan was s-vhs!

s-video is een signaal waarbij gescheiden chroma(kleur) en luma(licht) informatie getransporteerd word, dit in tegenstelling tot een normaal video signaal (composite).
s-video maakt gebruik van een 4 pins DIM aansluiting. Maar is ook aanwezig op SCART schema 2.

s-vhs maakt wel gebruik van s-video aansluitingen. Maar Hi8 bijvoorbeeld ook. En mijn videokaart ook, maar het is geen super-video home system!

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Ik zou eens een kijkje nemen bij:
http://www.igorstvshop.nl
Daar hebben ze 7 Soorten S-VHS kabels.
Echt mooie kan ikje zeggen, een HELE DIKKE STEVIGE , mooie
S-VHS kabel van 234 Euro (1.5m :7 ) Wel HihihihihiProfi *D

Verwijderd

Ik weet niet of je de kabel al hebt, wij maken ze met de hand,... metalen vergulde stekkers erop.

www.video-editing.nl

jeroen@video-editing.nl

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Spammen met je eigen zaak, hoe goed bedoeld ook, wordt niet gewaardeerd.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1