Toon posts:

[BIOS]Asus A7V333 weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij dit bordje is het mogelijk om je bios te flashen zonder te booten en Aflash te gebruiken.
Ik d8 laat ik mijn bios eens flashen van versie 1003 naar 1005 op die manier.
Alles leek goed te gaan tot de reboot, alles is dus weg, wat blijkt bios versie 1003 ondersteund dat niet goed.
Ik heb geprobeerd CMOS te clearen en niets helpt.
Mijn Spec: Asus A7V333 (2 dagen oud) AMD XP2000+ 512 MB PC2700 geheugen en Ati Radeon 8500 LE

Graag hulp voordat ik hem retour naar de leverancier.

Verwijderd

Op de Asus website staat een waarschuwing dat de 1003 versie met A-flash op een bootfloppy moet worden geflasht!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat las ik nadat ik hem geflashed had, ik had die nieuwe Bios nl. met de meuktracker gedownload, en dan krijg je die melding niet

Verwijderd

Dan vrees ik het ergste, een lege bios?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

en wat staat in de meuktracker dan voor verhaaltje bij BIOS downloads:
Zoals bekend zijn er op de Duitse FTP nooit release notes te vinden. Hiervoor kan je terecht op Taiwanese FTP <link>.
oftewel: lees eerst eens iets voordat je van start gaat

edit:
hey grappig zeg bij die bios die jij bedoelt zijn net geen release notes? of hebben de tweakers niet goed gezocht?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het wel, hij doet gewoon ix, hij komt ook niet bij zijn floppy in het opstartproces.

Ik denk ook dat hier geen garantie op zit...

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
www.flashbios.org dan maar he... gaat je wel 8 euro kosten.

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 10:52
Wat hierboven al gezegd is:
Hier staat volgens mij hoe het opgelost moet worden.

Fix the Problem on Ez-Flash.

Q: I have Asus A7V333 motherboard with bios version 1003. When I used the Ez-Flash to update my bios, it showed "fail" message during the process, and then the board could not boot up any more. I do not know what happened?

A: The A7V333 motherboard with Ez-Flash function may cause some boot up problem, but with BIOS 1005 or later version will solve it.

For Microsoft Win95, Win98, WinMe and WinXP users:
(Download Aflash utility from: http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/flash/aflash22.zip)

To be able to fix the Ez-Flash, please use the Aflash utility with bootable disk to update the BIOS to version 1005 or later.

For Microsoft Win2000 users:
(Download Asus Update utility from: http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/flash/asusupdt3.29.05.zip)

To be able to fix the Ez-Flash, please use AsusUpdate or Aflash utility with bootable disk to update the BIOS to version 1005 or later, and be careful not to use the Ez-Flash function to update BIOS with BIOS version 1004 or earlier versions.

Suc6 ermee

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Verwijderd

Topicstarter
Het bovenstaande werkt niet, dit is voor onder Windows om het te voorkomen, niet om het op te lossen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search allang geprobeerd, ook zo'n gare bootdisk gemaakt die 'zogenaamd' bij je bios kan komen, ook geloof ik niet dat het helpt om mijn batterij er een nachtje uit te laten.

Is er iemand die toch nog na zovele Topic's iets voor me kan verzinnen???

En toch vinnik het een slechte zaak van Asus om zoiets er in te bakken als je weet dat het niet werkt...

Verwijderd

Nieuwe bioschip, hotflash of iemand met een eepromprogrammer zoeken.

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Terug naar de winkel gaan en vragen of ze m daar kunnen flashen dmv een epromwriter. Bij Norrod in groningen kan het wel geloof ik.

Vind ik wel een zeer stomme fout...bezint eer ge begint.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een zeer stomme fout, maar geloof me, tis niet de eerste keer dat ik een bios flash, ik heb al vele PC's gebouwd voor andere mensen, en ook voor mezelf en nog nooit dit probleem gehad.
Ik heb met heel veel verschillende merken mobo's PC's gebouwd, geflashed en noem maar op, dus ik wist echt wel wat ik aan het doen was.
Ik d8 alleen dat die manier betrouwbaar was, maar dat bleek niet zo.

Ik heb weer wat geleerd vandaag, en misschien weer wat minder op mijn rekening :7

Maar iederen bedankt voor hun reactie, ik bel morgen naar die winkel en zie wel wat er gebeurd, kan altijd nog een nieuwe chippie bestellen. :)

Verwijderd

Een goede leverancier zal je wel helpen als je netjes uitlegt wat er gebeurd is.
suc6
Pagina: 1