mpeg op een DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7765

Topicstarter
'lo allen,

Om positief te beginnen: ik heb totaal geen verstand van DVD spelers. Nu heb ik een mpeg bestand, waarvan ik niet weet of het mpeg 1 of 2 is. Het is redelijk goede kwaliteit, maar wel 800 MB groot voor 1,5 uur.

Nu wilde ik deze dus op een CDr'tje gooien en op een DVD speler (standalone) afspelen, is dat mogelijk? En kan een DVD speler dus Mpeg 1 afspelen mocht dit het zijn? Of hoe kom ik erachter of het 1 of 2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34554

--> ik heb ook geen verstand van dvdspelers
{waarom reply ik dan :S?}

volgens mij kunnen dvd-spelers geen mpeg1 aan [hier ben ik dus niet helemaal zeker van]

WAAR IK eigenlijk voor reply.
Je kunt die mpeg-file van jouw best wel op je dvd afspelen.
Je moet 'm dan ff omzetten in SVCD
{kun je gemakkelijk branden met NERO5.5 }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Als je het gewoon met MediaSpeler kan afspelen, is het als het goed is mpeg1. Die moet je dan branden als VCD en dat kunnen de meeste standalone DVD-spelers spelen.
Als je het niet met Mediaspeler kan spelen, maar wel met bijvoorbeeld PowerDVD of WinDVD, dan is het mpeg2. Je moet hem dan branden als SVCD (superVCD) de meeste DVD spelers kunnen ook dit spelen. Kwaliteit hiervan is beter dan van VCD
Aan je bestandsgrootte te zien, is het VCD.
gl

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7765

Topicstarter
k thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Als je met nero 'VCD' kiest en dan het bestand er naar toe sleept geeft nero zelf aan of het de goede bestandsindeling heeft. De meeste DVD-spelers spelen VCD, maar niet allemaal SVCD. Ook hebben veel DVD-spelers moeite met CD-R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51853

Ok dan eindelijk iemand die wel verstand heb van dvd spelers.Of de dvd speler mpeg 1 of 2 aankan ligt compleet aan welke dvd speler het is 90% van alles dvd spelers kan mpeg 1 aan.en mpeg 2 zijn er neit zo veel ik denk maar zon 15/20%.......dus welke dvd speler heb je?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

kijk anders op deze site, voor mooie guides om vcd's te maken

www.vcdhelper.com

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6924

Op donderdag 28 maart 2002 22:27 schreef Jazzy_jef het volgende:
Ok dan eindelijk iemand die wel verstand heb van dvd spelers.Of de dvd speler mpeg 1 of 2 aankan ligt compleet aan welke dvd speler het is 90% van alles dvd spelers kan mpeg 1 aan.en mpeg 2 zijn er neit zo veel ik denk maar zon 15/20%.......dus welke dvd speler heb je?!
Jij hebt er echt veel verstand van!!!!
Alle DVD spelers kunnen MPEG 2 spelen (DVD = MPEG2), ze kunnen alleen niet allemaal SVCD lezen (de meeste wel), VCD kunnen ze vrijwel allemaal spelen.
De speler moet natuurlijk wel CD-R kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47785

hmmmm Ik heb zelf een pioneer DV444 en die speelt het iniedergeval af.
Pagina: 1