NEC 1880 SX of Eizo 565 TFT ?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Hoi,

Is er iemand die ervaring heeft met een of beide schermen ?
Ik heb namelijk gisteren bij de Mediamarkt de NEC 1850E gezien en vond hem op een gewone windows desktop niet echt scherp (vergeleken met de 15 inch modellen die er stonden).
Echter het zou ook kunnen dat de monitor daar op de verkeerde resolutie stond (1024*768 ipv 1280*1024).

Nu schijnen deze 2 schermen, dus de NEC 1880 (18 inch) en de Eizo 565 (17 inch) erg goed te zijn. Maar die NEC is meteen wel een stuk duurder, dus ik ben benieuwd of deze monitor zijn meerprijs waard is. Hoe zit het met de responsetijd van deze NEC (volgens de specs 33 ms) ?

Verwijderd

Ik kijk tegen een NEC 1850 aan (baas betaalde gelukkig) Is wel even wennen. Met name de verschillen tussen daglicht en avondlicht (dan wil ik hem wel eens donkerder zetten). Is redelijk tot goed mee te gamen (Quake 3, Unreal) Is nooit zo snel als een crt, maar ik heb er totaal geen last van.
Ik weet niet hoe die andere is, maar deze bevalt me prima. Ik hoef geen crt meer! B-)

btw. weegt wel 9 kilo, en da's meer dan verwacht. die dingen lijken zo licht :+ Deze NEC heb ik juist ook vanwege zijn "glasplaat" voor het feitelijke LCD scherm. Dat bleek een goede keus. En geen dooie pixels !!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 20:19 schreef hiburg het volgende:
Hoi,

Echter het zou ook kunnen dat de monitor daar op de verkeerde resolutie stond (1024*768 ipv 1280*1024).
Ik draai natuurlijk op 1280x1024. dat is de beste resolutie!
:7

Verwijderd

Ik was zelf ook aan het twijfelen tussen beide schermen.
De NEC 1880 SX is wel een stuk duurder dan de Eizo 565.

Ik heb echter enkele goede reacties gehoord van mensen i.v.m. de 1880SX en over mijn huidig scherm (NEC 1700M+) ben ik zeer tevreden dus ben ik weer voor NEC gegaan.

Ik heb hem gisteren besteld maar daar er een beetje leveringsproblemen zijn (schijnt meer en meer het geval te worden met grotere LCD schermen) zal ik hem pas midden april (normaal 17 april) hebben.

Als ik hem heb zal ik weten te zeggen wat ik ervan denk

ps: het Eizo scherm was even moeilijk leverbaar (ik heb het voor beide schermen over België, of dit in Nederland ook het geval is weet ik niet).

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Ok, bedankt voor de reakties. Ik ben benieuwd hoe die 1880 je gaat bevallen, Thommy.
Ben je niet meer tevreden over de 17 inch die je nu hebt dan ?

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 22:02 schreef hiburg het volgende:
Ok, bedankt voor de reakties. Ik ben benieuwd hoe die 1880 je gaat bevallen, Thommy.
Ben je niet meer tevreden over de 17 inch die je nu hebt dan ?
Jawel hoor, ik gebruik namelijk 2 monitoren aangesloten op een Matrox G550.

Ik heb een tijdje die NEC1700M+ samen met een 17" Iiyama LCD scherm gebruikt. Die Iiyama viel zo tegen dat ik hem verkocht heb en nu ben ik al enkele maanden met mijn oude 15" CRT als 2de scherm aan het werken en rond aan het kijken voor een nieuw goed LCD scherm.

De reden dat ik voor die NEC gekozen heb is omdat ik zo reuze tevreden ben over mijn huidige NEC.

Ook de garantie is prachtig. Ik had een probleem met mijn scherm en had dit naar NEC gemaild. 2 Dagen later stond DHL hier met een nieuw scherm en namen ze de oude terug mee. Totaal niet moeilijk gedaan, gewoon direct ingeruild.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.