Toon posts:

fan draait niet ahhhh proc.....???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers misschien vinden jullie dit topic helemaal niet nuttig maar ik wil het toch even kwijt.... ik heb pas geleden een delta 80 hp fan gekocht maar er bleken 2 draden aan te zitten:een zo'n stroom ding die ook aan je cddrive zit(en andere dingen) en een 7 volt lijntje....teminste zo leek het , na een tijdje zoeken op internet blijkt dat iedereen zijn fan op 7 volt heeft draaien en dat wou ik ook wel want mijn swiftech mc462 met delta fan maakte toch wel heel veel herrie.
ik wou dat dus ook proberen, om die 7 volt lijn er aan te doen en die andere er uit te halen ik doe dat dus zet de comp aan... huh wat weinig geluid zeg!!!! 10 sec gaan voorbij... in mijn bios werd alles al wat warmer dat verwachtte ik ook wel, 20 sec gaan voorbij hij word wel erg warm zeg! shitttttttttt fan draait niet!!!!!!!!!!!!!!!!! ik helemaal in paniek snel dat andere stroom ding er aaan fiewwww hij spint weer...ik heb volgens mij echt geluk!!!! hij doet het nog ik super blij tuurlijk , maar nou wou ik aan jullie vragen zijn die swiftech mc 462 heatsinks ZO goed dat ze minstens een athlon xp 1800@1900 20 sec zonder fan kunnen laten draaien ZONDER doorbranden ik zit nog steeds een beetje te schokken ;) >:) iedereen die dit wilt proberen let op je fan!!! hahahaha

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
uhmmm... nadat je aan je cpufan hebt zitten kloten test je toch eerst of ie het weer doet? En desnoods zet je je pc aan... kast open, hand bij de powerkabel, en als je fan niet draait gelijk de kabel eruit :?
En niet eerst in je bios kijken.. goh wordt wel beetje heet daar beneden? >:)

en idd.. je hebt mazzel gehad :)

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 12:21
Voordat ik me kast dichtdoe, altijd eerst PC aan en kijken op alles draait Y)
Standaard :+

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[b]Op donderdag 28 maart 2002 20:02 schreef DARKNOAH zit(en andere dingen) en een 7 volt lijntje....teminste zo ik wou dat dus ook proberen, om die 7 volt lijn er aan te doen en die andere er uit te halen ik doe dat dus zet de comp aan... huh wat weinig geluid zeg!!!! 10 sec gaan voorbij... in mijn bios werd alles al wat warmer dat verwachtte ik ook wel, 20 sec gaan voorbij hij word wel erg warm zeg! shitttttttttt fan draait niet!!!!!!!!!!!!!!!!! ik
Ik weet niet wat je precies doet, maar er is helemaal geen 7 volt lijntje aanwezig in je PC. Die 7 volt wordt 'gemaakt' door je fan aan te sluiten tussen de 12 en de 5 volt. Net zoals er 7 verdiepingen zitten tussen de 5e en de 12e van een gebouw.

Is dat '7 volt' lijntje niet gewoon je toeren sensor?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Het lijkt mij het snoertje van de toerental sensor. Ik weet niet hoe je er bij komt dat er aan een Delta ook een 7 volt lijntje zit.

Die van mij iig niet :D

ROFLMAO

Verwijderd

Als de heatsink er op zit kan CPU volgens mij wel ff zonder de fan aan.... niet lang natuurlijk!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26
een silverado houdt een amd 1400 ook een paar tellen koel genoeg :D

Verwijderd

Ik kwam laatst thuis toen ik m'n computer niet hoorde zoemen. De 1900+ stond op ca. 85 graden, maar werd nog steeds gekoeld door 'n CNPS6000Cu. Ik heb nog even gekeken en de temp. liep rustig op naar 90 Celsius. Toen heb ik toch maar even de stroom eraf gehaald en de fan weer gerepareerd.

Die Swiftech is dus zeker niet slecht, maar dat komt grotendeels door de krachtige fan die erop zit. De Zalman heeft echter een zeer groot koeloppervlak en als je die 2 zou vergelijken in een laat-de-temperatuur-stijgen-zonder-dat-er-een-fan-op-je-koelblok-zit test, denk ik dat de Zalman zal winnen. My 2 cents.
Pagina: 1