Toon posts:

[HTML] Target + form vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
heb even een vraagje over een form. Ben nu bezig met een pagina. Als je op een link van de pagina drukt, krijg je een pop-up schermpje waarmee je je kunt aanmelden. De pagina waar de link opstaat staat er dan nog onder (noem ik wel even 'moederpagina'). Dit pop up schermpje is 530 bij 350 pixels. Het formpje klopt, via de action gaat hij naar de juiste pagina.
Maar deze pagina moet eigenlijk een heel venster zijn, je gaat dan zeg maar 'ingelogd' verder.
Volgens mij heb ik dus 2 keuzes:

-Of de pop up wordt dan een groot venster
-Of pop up sluit, en het juiste venster wordt geopend in de 'moederpagina', dus het venster wat nog onder de pop up zit.

Kan iemand mij hierbij helpen, kan ik een van deze twee opties doen? Mooiste vind ik de 2e keuze 8-)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Als het goed is werkt het volgende:

Op de hoofdpagina zet je een stukje javascript met:
code:
1
2
3
<script type="text/javascript">
window.name = 'mammawindow';
</script>

Dan kun je in de popup je form een target="mammawindow" meegeven, en met window.close(); kun je de popup sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, misschien een beetje stom, maar vraag het toch ;)

Ik heb nu dit in de pop up:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
<FORM METHOD="post" NAME="aanmelden" ACTION="newmember.phtml" target="home" onSubmit="return BeforeSend();">
<TR><TD>GSM-nummer:&nbsp;&nbsp; <INPUT TYPE="text" NAME="gsmnummer" size="24" CLASS="form"></TD></TR>
<TR><TD><br>Operator:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; &nbsp;<SELECT NAME="operator" CLASS="select">
<OPTION VALUE="1">Vodafone</OPTION><OPTION VALUE="2">KPN Mobile abonnement</OPTION>
</SELECT></TD></TR>
<TR><TD<INPUT TYPE="submit" VALUE="Aanmelden!" CLASS="button"></TD></TR>

</FORM>

....
En dit staat in de 'moederpagina':
code:
1
2
3
4
5
...
<script type="text/javascript">
window.name = 'home';
</script>
...

Hoe kan ik hem dan als hierboven staat werkend krijgen? :|

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, heb dit gevonden, kan ik dit hierin gebruiken :s?

<A HREF="rbex.html"
onClick="return targetopener(this,true)">main page</A>

Edit:
Jaah, eindelijk...!