Toon posts:

pentium 3 ratio 5.0 maarrr hoe krijg ik die op 5.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een pentium 3 667 met een asus cuv4x door de bussnelheid te verhogen is hij naar 750Mhz gegaan maar ik krijg de ratio niet hoger en deze blijft dus op de lage 5.0 staan weet iemand hoe ik deze op 5.5 of hogen kan tweaken

Verwijderd

Dat kun NIET.

De multplier is locked by INTEL. Door een kleine beschadiging in de core van de processor aan te brengen, dus het gewoon onmogelijk.

En waarom blijft men dit vragen ?
Dit is al zo lang bekend. Bij AMD is het alleen nog zo, dat je via een kleine omweg de multiplier kan veranderer. Maar dat is binnenkort ook over. :(

Verwijderd

Kan niet??? Leg me dan es uit waarom ik m'n PIII700/100/256 op 800 heb (jawel met een multiplier van 8??? )

Verwijderd

Draait de cpu ook echt op 800Mhz? Of denkt het BIOS alleen maar dat 'ie dat doet (doordat je de multiplier hebt ingesteld op 8 en fsb op 100)?

Ben erg benieuwd, maar volgens mij kan het echt niet. Probeer eens wat testen met WCPUID oid...

Verwijderd

dat kan gewoon NIET, bij de intels vanaf de pentium2 233 geloof ik kan het niet meer (weet ik niet precies zeker, kan iemand me aanvullen?)

maar bij de p3 kan het toch echt zeker weten niet, dan kijk je gewoon verkeerd ofzo, want bij de p3 is de multiplier bij de fabricage ingesteld en is daarna op het mobo wel instelbaar, maar de proc trekt zich daar nix van aan en draait op de door intel aangegeven multiplier.

edit:
darn workstation was me voor :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:27
Elke P3 is multiplier LOCKED, voor zover ik weet..

Verwijderd

Alles vanaf P2 is naar mijn weten gelockt. Amd's vanaf de Athlon Classic. Athlon Classic en T-Bird Slot kan je openbreken en er een GFD opdoen. De Durons en T-Birds kan je met een potlood (voorlopig) inkleuren en dan is hij unlockt.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Het is eigelijk heel makkelijk :)
Alle intel multipliers zijn VAST. die kun je niet veranderen( vroeger wel maar nu niet meer)
Om het simpel te houden: er zijn 2 soorten FSB(=fronside bus) namelijk 100 Mhz en 133 Mhz.
tesamen met je multiplier bepalen zij de snelheid van je processor.
5 x100=500
5,5 x100=550
6 x100=600
5,5 x100=650
7 x100=700
5,5 x100=750
8 x100=800

en
4 x133=533
4,5 x133=600
5 x133=667
5,5 x133=733
6 x133=800
6,5 x133=867
7 x133=933
8x133= wil niet betalen

Omdat de multipolier VAST is bestaat er eigelijk maar een makkelijk manier van oc.
Namelijk de snelheid van je bus veranderen. Daar het moeilijker wordt naarmate de snelheid van die bus hoger wordt om het systeem stabiel te houden is het het makkelijker om een 100FSB processor over te clocken.
Dat weet intel ook natuurlijk. Je zult daarom zien dat in de prijslijst een 600 processor met een 100Mhz FSB duurder is dan eentje met een 133Mhz FSB. Dit alleen omdat intel weet dat de processor met een 100Mhz FSB toch door mensen op 133 gezet gaat worden (of iets lager/hoger) waardoor een 600 met 100FSB algauw een 600@800 wordt.

Genoeg onderwijs voor nu ughum.

meer weten?? Verder vragen of zoeken op t.net.

suc6 maar dat overclocken wordt lastig...

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

!!

1 Maar. De eerste serie(s) die uit de fabriek rollen zijn niet gelocked. Dit om dat er teveel uitval is. Doet de 600 het niet op 600, hoppa verkoop men als 550 of zelfs als 500. Er zweven altijd een paar procesoren rond die niet gelocked zijn.

Sanne is waarschijnlijk erg lucky. wees er voorzichtig mee. als die echt niet gelock is, kan ik me voorstellen dat een overclock site er belangstelling voor heeft.

niet dat de processor zo hard wil, maar dat je de fsb veel hoger kunt krijgen door de processor terug te clocken... 5 ipv 7 bv.

leuk voor tweaken!

succes!

Hmm. Nederlands is moeilijk.. :(

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
dat luitje hier 2 posts boven heeft het over overclockbaarheid van 100 mhz, wat dacht je van 66 mhz :).

enneh ik denk dus echt niet dat intel denkt dat iedereen die 100 mhz cpu's op 133 mhz gaat zette dat ze daarom duurder zijn

1. overclocken is eigenlijk alleen nuttig voor gamers
2. hoeveel gamers zijn er tweakers? 20%?
3. om maar niet te spreke over het totale % tweakers onder de cpu kopende mensen (2%?)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vroege Pentium II's waren niet volledig gelocked, daarmee kon je de multiplier tenminste nog lager instellen (mijn PII 266 heeft tijden gedraaid op 3.5 x -> 291 MHz)

Van elke Intel proc bestaan engineering en testsamples die niet gelocked zijn, dus het is theoretisch mogelijk dat Sanne er zo 1 heeft...maar hoe je aan zo'n ding zou moeten komen is mij een raadsel. Geen enkele winkel verkoopt die dingen...

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

met andere woorden ik geloof er geen barst van, kom maar een met wat bewijs sanne. screenshot of zo

Click hier niet

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
He Smokey, je hebt helemaal gelijk dat een 66Mhz overclockbaar is, maar dat was de vraag niet, vandaar alleen 100 en 133 Mhz.

Je geeft 3 redenen wie zouden willen overclocken, maar dat geeft geen verklaring waarom 100 Mhz FSB duurder is.
(sterker nog, de 133Mhz heeft een hogere uitval dan 100Mhz, op basis daarvan zou je verwachten dat de 133 duurder is. Maar dat istie niet)

Enig andere oplossing waarom 100Mhz duurder is????

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Pagina: 1