Toon posts:

Geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allemaal losse onderdelen gekocht, maar ik krijg geen beeld.
Moederbord en processor zijn van Intel. Ik heb mijn oude videokaart overgezet, maar ik krijg geen beeld.
Mijn harde schijf werkt wel (lampje brand en je hoort hem draaien). Ook is er spanning, want het lampje op mijn moederbord brand, de CD-Rom werkt.

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen, of wat ik vergeten ben?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
specs :?

je zou vergeten kunnen zijn de monitor aan te sluiten ;)

maar geef ff specs, hier kan niemand iets mee :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Op donderdag 28 maart 2002 19:46 schreef Burdie het volgende:
Ik heb allemaal losse onderdelen gekocht, maar ik krijg geen beeld.
Moederbord en processor zijn van Intel. Ik heb mijn oude videokaart overgezet, maar ik krijg geen beeld.
Mijn harde schijf werkt wel (lampje brand en je hoort hem draaien). Ook is er spanning, want het lampje op mijn moederbord brand, de CD-Rom werkt.

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen, of wat ik vergeten ben?
Wat voor vid kaar ?

toch geen ouwe 3.3V kaart ?

Repareren doe je zo.

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Kan vanalles zijn: geheugen, processor, ... niet goed erin en je krijgt net zo weinig beeld. Maar idd specs zijn wel makkelijk, ja ;)

All your base are belong to Chuck Norris

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zit de VGA kabel er wel in?
Zit de stroom van de monitor er wel in?
Staat de monitor wel aan?

Juist

Verwijderd

Topicstarter
Specificaties:

Processor: Pentium 4 --> Pentium 4 in a Box: 1.9GHz FCPGA 478pin
Moederbord: Intel Winnipeg/mPGA478 I845 ATX +Lan 3GB +Audio
Memory: Kingston Value Ram 256 MB 133 Mhz SDRAM DIMM 32x64 CL3
Harddisk: Maxtor HD DimondMax 740x80 GB 7200 rpm
Videokaart: een oude (wacht op nog een nieuwe), Diamond 4 MB S3

Ja, mijn monitor doet het en staat aan. De kabel zit er in. Als ik mijn video kaart overzet in mijn oude computer, dan werkt alles prima.

Ik heb, om te kijken waar het aan zou kunnen liggen, alleen mijn processor, memory en harddisk aangesloten. Zonder memonry krijg ik overigens ook geen beeld.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je je geheugen weglaat en je PC speaker wel aansluit en vervolgens probeert te booten, krijg je dan ook een regelmatige lange piep te horen? Want anders kan het zijn dat je mobo gaar is :{.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 3 piepen. Ik neem aan dat mijn moederbord dus wel goed is. Het lampje brand dat er spanning opstaat, hij is nieuw (ookal egt dat natuurlijk niet altijd alles :) )

Moet ik misschien opstarten met een bootdisk of iets? Moet de BIOS nog worden geconfigureerd, of kan dat alleen later?
Via F2 of DEL kom ik er trouwens ook niet in, want de lichtjes op van mijn keybord knipperen ook niet tijdens het opstarten.

• Laurent
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 17:51 schreef Burdie het volgende:
Ja, 3 piepen. Ik neem aan dat mijn moederbord dus wel goed is. Het lampje brand dat er spanning opstaat, hij is nieuw (ookal egt dat natuurlijk niet altijd alles :) )

Moet ik misschien opstarten met een bootdisk of iets? Moet de BIOS nog worden geconfigureerd, of kan dat alleen later?
Via F2 of DEL kom ik er trouwens ook niet in, want de lichtjes op van mijn keybord knipperen ook niet tijdens het opstarten.
3x piepen == Videokaart defect/niet gevonden. Probeer eens een andere videokaart. Dus prop er een andere videokaart in (desnoods een PCI i.p.v. AGP of omgedraait) en kijk dan naar het resultaat :).

Verwijderd

Topicstarter
nee, 3x piepen krijg ik alleen als mijn geheugen er niet in zit. Zodra het geheugen erin zit en ik probeer op te starten hoor ik niets, ik krijg alleen een zwart beeld. Mijn monitor springt ook niet aan (lampje blijft oranje ipv groen).

• Laurent
  • Niet online
Op vrijdag 29 maart 2002 17:56 schreef Burdie het volgende:
nee, 3x piepen krijg ik alleen als mijn geheugen er niet in zit. Zodra het geheugen erin zit en ik probeer op te starten hoor ik niets, ik krijg alleen een zwart beeld. Mijn monitor springt ook niet aan (lampje blijft oranje ipv groen).
Ah, dus je krijgt wel de piepen te horen als je geen geheugen d'r in hebt. Hm, probeer dan toch maar eens de videokaart te verwisselen met evt. een PCI videokaart, want het lijkt in eerste instantie toch wel erg op de videokaart die geen signaal doorgeeft naar de monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een PCI kaartje. Hopelijk krijg ik dinsdag mijn nieuwe videokaart (GeForce4 Ti4400 AGP 128MB DDR TV-Out). Ik zal wel eens kijken of ik nog ergens een ander videokaartje vandaan kan toveren.

Maar als mijn videokaart geen signaal geeft, doet de computer het dan helemaal niet? Ik vind het namelijk vreemd dat ook het toetsenbord niet werk.

• Sine
  • Nu online
Klop dan breekt de post het boot proces af

Repareren doe je zo.

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 20:49
Wat je kan proberen is je cmos te clearen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
het kan ook zijn dat de bios ingesteld staat op agp display first
kan zijn dat die daar op hangt
reset je bios eens
en anders zou ik ff tot disndag wachten tot je nieuwe video

Tweakers Discord

Verwijderd

Op vrijdag 29 maart 2002 17:36 schreef Burdie het volgende:
Specificaties:

Processor: Pentium 4 --> Pentium 4 in a Box: 1.9GHz FCPGA 478pin
Moederbord: Intel Winnipeg/mPGA478 I845 ATX +Lan 3GB +Audio
Memory: Kingston Value Ram 256 MB 133 Mhz SDRAM DIMM 32x64 CL3
Harddisk: Maxtor HD DimondMax 740x80 GB 7200 rpm
Videokaart: een oude (wacht op nog een nieuwe), Diamond 4 MB S3

Ja, mijn monitor doet het en staat aan. De kabel zit er in. Als ik mijn video kaart overzet in mijn oude computer, dan werkt alles prima.

Ik heb, om te kijken waar het aan zou kunnen liggen, alleen mijn processor, memory en harddisk aangesloten. Zonder memonry krijg ik overigens ook geen beeld.
SDR @ P4 :?
kwist niet dat dat bestond ?

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Hmmm... pIV bordjes hebben geen D-led he??? mwah, ik heb ook is zoiets gehad met een PCI kaartje. Dat was toen ook verholpen met het clearen van m'n BIOS. Dat is dus wel aan te raden. Hoewel het me vreemd lijkt dat iemand in de BIOS heeft zitten frutten als je hem los hebt gekocht. Als die bios standaard op AGP first staat dan zal het je volgens mij niet lukken. Kijk is in het boekje van je mobo of er niet ergens een jumpertje verstopt zit ofzo om je videokaart op PCI te zetten :? suc6 iig

Verwijderd

Waarschijnlijk is je mobo gewoon kapot, ik heb het 2 weken geleden ook gehad, gewoon dead on arrival, kan je niets aan doen :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Viper 770 Ultra (AGP) kaart geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde, geen beeld :(
Het veranderen van de jumper settings van de BIOS helpt ook niets :(

Als mijn processor niet goed geinstalleerd is, wat gebeurd er dan? Gaat hij piepen of iets?

Is er een manier om te checken of het mobo niet verrot is?

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik heb mijn computer weggebracht om hem na te laten kijken.
Ze zijn er achter gekomen wat het probleem is, het moederbord is gewoon kapot.

Bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1