1 UTP PC in BNC netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
de situatie is als volgt.

Kabel komt binnen op server. Internet wordt gedeel aan verschillende PC's die via een BNC kabel aan elkaar hangen.

Nu heb ik een Laptop gekocht die alleen UTP ondersteunt.. ik wil met die laptop het internet op.

volgens mij heb ik twee opties:
-netwerk bijplaatsen in server zodat er 3 netwerk kaarten in zitten. en dan via crosslink naar laptop. Kan dit?
-in deze computer die in het BNC netwerk hangt een netwerk kaart erbij zetten en dan via internet sharing (sygate ofzo)via crosslinked naar laptop. Kan dit?

ik denk dat een UTP netwerk er voorlopig niet in zit.. maar voor de rest zijn alle andere suggeties van harte welkom

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
kunnen allebij, bij de eerste optie moet je ff opletten of de internet sharing sofware meerdere netwerken ondersteunt.

Verwijderd

Kunt ook een HUBje kopen met zowel UTP als BNC. Ik heb er hier een staan, er moet namelijk een stuk kabel over het dak naar een huisgenoot, en daarvoor gebruik ik liever COAX. De rest van het netwerk is UTP.

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 19:32 schreef cynical het volgende:
Kunt ook een HUBje kopen met zowel UTP als BNC. Ik heb er hier een staan, er moet namelijk een stuk kabel over het dak naar een huisgenoot, en daarvoor gebruik ik liever COAX. De rest van het netwerk is UTP.
En wat gaat zo'n hub kosten?? misschien dat ik die dan voor mezelf koop..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
45 eur ofzo :)

Zie ook
[topic=448220]

2e hands voor minder

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hub met utp/bnc aansluiting en langzamer hand de kaarten vervangen .. BNC is crap veel storings gevoeliger is mijn ervaring.

maar goed je kan ook direct kabel connectie met een pc in de buurt. serieel, parallel USB in deze volgorde snelheid en max kabellengte.

netwerk kaartjes kosten 11 euro ofzo per stuk en dan nog een hub/switch/router (volgorde van prijs) maaruh als je toch al 3 c.g 4 pc's hebt zou ik voor router gaan syslink ofzo gelijk je kabel/adsl verbinding gedeelt ..

maar ja .. kan je beter 1 keer goed aanleggen dan 1 halve oplossing zoals BNC & UTP .. je bent beter af met OF .. BNC of UTP

Tja vanalles

Pagina: 1