UneXisT

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi, soms bij het opstarten maakt een fan in mijn computer rare geluiden. Het geluid wordt dan heel laag (dus weinig rpm) en gaat dan weer omhoog, enz....
Als ie een tijdje aan staat is het weg.
Kan het komen omdat mijn voeding te zwak is?
mijn systeem:

PIII450@600
Msi BX-Master
128 mb pc133 cas2
CDRom speler
CD-RW
13 gig 5400 Seagate Medalist HD
SB 128
2 Netwerkkaarten

voeding: 230 Watt
Merk: JNC (?)

specs

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
same here

hoe komt dat?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>voeding: 230 volt[/quote]230 Watt bedoel je?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

botoo

💀 too old to die young

als je je pc net aan zet kan je ventilator wat herrie maken, doorgaans een teken dat 'ie langzaam aan het overlijden is. Zodra de fan ff draait word 'ie wat warmer en gaat weer normaal doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Unex
  • Niet online
Longbowh: Oeps :) stom foutje uiteraard, laten we het er maar op houden dat het nog vroeg was :)

Botoo: idd, het klinkt niet echt goed...
nouja, ik wacht wel af en als ie er mee nokt koop ik wel een nieuwe.

specs

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

230watt zal voor een pentium waarschijnlijk geen probleem zijn. voor een athlon ofzo is het meestal wel te krap. in mijn eigen systeemtje (seventeam 235w voeding) zitten momenteel een p3, 2 (soms 3) harddisks, een cdrom en een brander, plus agp videokaart en 3 pci kaarten, en dat draait rock solid. dus misschien is de fan gewoon 'af' en moet je een nieuwe erin zetten.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25

botoo

💀 too old to die young

als het de fan is kan je die beter nu vervangen voordat je voeding of je cpu doorbrandt (afhankelijk van welke fan er beroerd aan toe is).
Je kan het makkelijk testen door ff iets tegen het midden van de fan te duwen als hij ratelt, als het weggaat weet je welke het is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Unex
  • Niet online
Ok, thnx, ik weet zeker dat het niet de cpu fan is (golden orb), net nog gekeken.
Ik kijk het nog wel even aan.

Oeps, het is me trouwens nu pas opgevallen dat ik als titel van deze post mijn naam heb gedaan. (dat heb je als je er nog aan moet wennen dat je dat niet meer hoeft te doen :))

specs

Pagina: 1