ik hoor van iemand dat hij op ip kan hacken met telnet? dit is niet echt mijn kennisgebied dus kan dat ook echt?
Ja hoor, dat schijnt wel te kunnen. 
Maar dat kan echt niet zomaar hoor, dus wees nu niet gelijk bang.
Maar dat kan echt niet zomaar hoor, dus wees nu niet gelijk bang.
🌞🍃
zelfs al heb je er geen 1Op donderdag 28 maart 2002 19:36 schreef heidekneus het volgende:
Zolang je een goede vuurmuur heb kan je volgens mij niks gebeuren...
probeer maar eens een kale (windows) machine met telnet te hacken
Je hackt niet "op ip"op ip kan hacken met telnet
Je connecteert op een host die dat ip heeft.
Telnet is een simple TCP/IP client waar je best veel mee kan doen.
Je kan ermee op een chat server connecteren en chatten (moet je wel de syntax kennen en nogal wat typen want /msg zal niet werken), op een SMTP en een mailtje versturen, op een webserver connecteren een webpagina vragen,...
Kennis van de commands is alles wat je nodig hebt.
Telnet is een gewone basic client die verstuurt wat je intikt en op het scherm toont wat je terug krijgt.
Je hoeft geen hacker te zijn om in te zien dat je daar eventueel ook bepaalde exploits kan mee gebruiken.
Telnet heeft wel als nadeel dat je dan met de hand ALT-blabla in moet typen voor binaire code, wat waarschijnlijk niet goed overkomt. Je kunt natuurlijk ook ascii-only shellcode schrijven, maar dan ben je wel een stadium beyond de topicvraag
tsja het is dus zover.... hij heeft me een mailtje gestuurd van m'n eigen adres.... gelukkig ee nbetrouwbaar persoon maar toch even een beetje vuurmuur werk doen. Je hoeft er btw idd weinig kennis voor te hebben, want hij is echt een
op pc-gebied, maar dit kan hij wel
Een firewall helpt daar echt niet tegen hoor.. je kunt een mailtje van elk willekeurig adres laten komen, zelfs met Outlook Express.Op donderdag 28 maart 2002 23:47 schreef thettes het volgende:
tsja het is dus zover.... hij heeft me een mailtje gestuurd van m'n eigen adres.... gelukkig ee nbetrouwbaar persoon maar toch even een beetje vuurmuur werk doen. Je hoeft er btw idd weinig kennis voor te hebben, want hij is echt eenop pc-gebied, maar dit kan hij wel
Maak je geen zorgen en ga niet moeilijk lopen doen met firewalls, dan krijg je alleen maar meldingen waar je niks van becrijpt waardoor je je onnodig zorgen gaat maken.
Pagina: 1