Toon posts:

Kabeltoegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
gisteren, om 21.25 (stond op hun statuspagina helpdesk.telenet.be)
ahd mijn provider problemen met hun DNS-servers zodat aje time-outs en mogelijke onderbrekingen op je verbinding had, en ook gewoon ff niet kon connecten.
Nu is het al opgelost en akn iedereen in mijn buurt weer normaal surfen, behalve ik, ik down tegen 5 kb/Sec en kan niet meer RTCW'en (pings van 1500!)
kan iemand mij uitleggen wat een DNS-server is,wat DHCP is, en aan wat dit kan liggen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
een dns server is een server die als het ware vertaald. jij typt www.google.com in en die maakt er het ip adres in.

een dhcp server geeft jou pc of modem een ip adres.

en waar het aan kan liggen :? geen id

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Heb je al geprobeerd te verbinding te verbreken en dan opnieuw verbinden?

En wat die termen betreft: op www.computerwoorden.nl kun je daarover uitleg vinden.

DNS zorgt er bijvoorbeeld voor dat je in het adresvenster van je browser gewoon internetadressen als www.telenet.be of www.microsoft.com kunt intoetsen, zonder dat je de ip-adressen hoeft te weten van de computers waar die sites op staan. DNS zorgt voor de omzetting van de internetadressen (domeinen) in voor tcp/ip begrijpelijke ip-adressen.

Een DHCP-server deelt ip-adressen uit aan de computers die met het internet zijn verbonden. Elke computer heeft een uniek ip-adres, ter identificatie.

Was iets te laat, geloof ik. ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
ja heb al geprobeerd om verbinding uit tezetten en terug (al 40 keer) maar er wil niets helpen.
ook geen registry patches ofzo.
aan mn modem zelf is niets, alles doet het goed(ook als ik hem laat testen)
maar ik denk dat het aan mijn provider moet liggen, want ik heb verbinding met 'm en ik zit niet over m'n donloadlimiet. als ik de sneheidstest op hun site doe kom ik aan 7.36 kb/sec, normaal kom ik aan 550 kb.
ik haal gewoo ndezelfde snelheden alsvoor mijn modem geactiveerd werdt,5dagen an m'n aansluiting ;(