Toon posts:

AMD Atlhon 1400 met FSB 200 kopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor mijn MSI K7T-Pro2A moederbord met FSB 200 een nieuwe processor kopen. Om niet te hoeven tweaken wil ik graag een Athlon 1400 met FSB 200. Ik kan deze echter niet meer bij online winkels vinden. Weet iemand misschien nog een winkel waar deze te koop zijn?

Bedankt

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koop gewoon een nieuw mobo met een axp 1700+ erbij ofzo en verkoop je huidige mobo + proc. een athlon 1400/200 is nou ook weer niet het snelheidswonder van de eeuw.

Verwijderd

Kan een Athlon 1400 met een 266 FSB niet gewoon, en dat je em dan gewoon op 100 MHz laat lopen? Moet kunnen volgens mij...

Verwijderd

Je zou ook voor de Duron 1300 kunnen kiezen. Die is gebaseerd op de nieuwe Morgan core en daardoor nauwelijks langzamer dan de oude T-birds. Het grote voordeel is dat ie veel minder warm word en daardoor nog wel wat te overklokken is. (Het makkelijkste is om dit via de FSB te doen)

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 19:53 schreef gerben-V het volgende:
Je zou ook voor de Duron 1300 kunnen kiezen. Die is gebaseerd op de nieuwe Morgan core en daardoor nauwelijks langzamer dan de oude T-birds. Het grote voordeel is dat ie veel minder warm word en daardoor nog wel wat te overklokken is. (Het makkelijkste is om dit via de FSB te doen)
De fsb van de morgan is idd 200, maarrr deze cpu heeft maar 64 kb l2 tegenover de 256 kb l2 van de 'oude' T-bird. Ik deze proc en moet zeggen dat een nieuwe videokaart echt wel veeel meer verschil in perfomance (voor mij dan) in spellen zal maken, dan een nieuwe cpu. Zeg nu eerlijk, van 1431 naar b.v. een xp 2000+ met de huidige standaard videokaarten, daar schiet je geen ruk mee op... Je hebt dan wel DDR geheugen dat scheelt wel ietsjes.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op donderdag 28 maart 2002 19:53 schreef gerben-V het volgende:
Alleen is zijn L2 Cache gevierendeeld. tis maar 64KB ipv 256KB

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

De fsb van de morgan is idd 200, maarrr deze cpu heeft maar 64 kb l2 tegenover de 256 kb l2 van de 'oude' T-bird. Ik deze proc en moet zeggen dat een nieuwe videokaart echt wel veeel meer verschil in perfomance (voor mij dan) in spellen zal maken, dan een nieuwe cpu. Zeg nu eerlijk, van 1431 naar b.v. een xp 2000+ met de huidige standaard videokaarten, daar schiet je geen ruk mee op...
Voor jouw systeem is een upgrade van de proc inderdaad weinig zinvol. Maar dat was dan ook niet de vraag :) De morgan is inderdaad langzamer dan de T-bird maar niet zoveel als je zou verwachten omdat hij net als de XP SSE ondersteund en een aantal interne optimalisaties heeft ondergaan met als gevolg een duidelijk lager stroomverbruik. Terwijl dit altijd al een stuk lager was dankzij de kleinere on-die cache
Pagina: 1