Hoi,
Ik hoop dat iemand me hier even mee kan helpen want ik kom er niet meer uit:
Ik wil graag images een mssql database in krijgen; hiervoor heb ik de volgende code:
eerst de form:
wat wordt doorgestuurd naar insert.php:
hij echo'd de grootte, filename, inhoud van de file en type of file correct als de insert.php wordt aangeroepen, maar inserten lukt niet; voor zover ik kan zien heeft de gebruiker alle rechten die nodig zijn op de database (read, insert, update delete), en op de uploaddir van php heeft de internet user voldoende rechten.
Hoop dat iemand door deze brij heen kan komen en de -ongetwijfeld- domme fouten er subtiel uit haalt
[update] omdat het meestal best wel makkelijk is om wat meer foutcodes te zien heb'k de @ maar even weggehaald
onderstaand zijn de foutmeldingen die ik dan krijg; om een of andere reden lijkt het alsof php of mssql de binaire tekst wil gaan interpreteren
Ik hoop dat iemand me hier even mee kan helpen want ik kom er niet meer uit:
Ik wil graag images een mssql database in krijgen; hiervoor heb ik de volgende code:
eerst de form:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <H1>Upload a File:</H1> <FORM enctype="multipart/form-data" method="post" action="insert.php"> <INPUT type="file" name="img1" size="30"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="100000"> <INPUT type="submit" name="submit" value="gebruik deze file"> </FORM> </BODY> </HTML> |
wat wordt doorgestuurd naar insert.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <?
if (!isset($img1)) {
header("Location:
http://www.blah.com/
blah.html");
exit;
}
$db = @mssql_connect("bla", "bla", "bla") or die("Can't connect to server.");
@mssql_select_db("intranet", $db) or die("Can't select database.");
$binary_junk = addslashes (fread(fopen($img1, "r"), filesize($img1)));
echo "grootte: $img1_size <br><br>";
echo " dataoverzicht<br><br>
$binary_junk<br><br>";
echo"$img1_name $img1_type <br><br><br>";
$insert_data = "INSERT INTO photos (img_id, binary_junk, filename, filesize, filetype)
VALUES ('3', '$binary_junk', '$img1_name', '$img1_size', '$img1_type')";
@mssql_query($insert_data) or
die("doet niet."); |
hij echo'd de grootte, filename, inhoud van de file en type of file correct als de insert.php wordt aangeroepen, maar inserten lukt niet; voor zover ik kan zien heeft de gebruiker alle rechten die nodig zijn op de database (read, insert, update delete), en op de uploaddir van php heeft de internet user voldoende rechten.
Hoop dat iemand door deze brij heen kan komen en de -ongetwijfeld- domme fouten er subtiel uit haalt
[update] omdat het meestal best wel makkelijk is om wat meer foutcodes te zien heb'k de @ maar even weggehaald
onderstaand zijn de foutmeldingen die ik dan krijg; om een of andere reden lijkt het alsof php of mssql de binaire tekst wil gaan interpreteren
Warning: MS SQL message: Line 2: Incorrect syntax near '\'. (severity 15) in C:\Inetpub\wwwroot\intranet\insert.php on line 20
Warning: MS SQL message: '$' is an invalid money value. (severity 15) in C:\Inetpub\wwwroot\intranet\insert.php on line 20
Warning: MS SQL message: '$' is an invalid money value. (severity 15) in C:\Inetpub\wwwroot\intranet\insert.php on line 20
Warning: MS SQL: Query failed in C:\Inetpub\wwwroot\intranet\insert.php on line 20
Warning: MS SQL message: Unclosed quote before the character string '+z ;-ÿ\0¶!*N, UÅ`G:pÉú!F^z9y`OcòBa¥²K>èBS&~`+\'ÇIJNAUC~o,%éì_ ,µj:_¬Oô·t! gßsY)€¢_cüÿ\0,,£>Åù)Mµ}., æ_`â£éÿ\0$cYB^ïrÿU',