Toon posts:

oude versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude versterker op zolder gevonden, een pioneer sa-500, maar om de boxen aan te sluiten moet ik zo'n stukje hebben om op de snoeren van de boxen aan te sluiten( bestaat ui een verticaal pinnetje en daaronder een horizontaal allebei ongeveer 0,5cm) zijn die nog gewoon in de winkel te koop?

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Ja dat denk ik wel en ik denk dat ik ook wel weet wat je bedoeld.

Kijk 's bij www.conrad.nl

Die dingen heten ook: luidsprekerstekker :+
met soldeeraansluiting: € 0.36 per stuk
met schroef" ": € 0.45 per stuk
met schroef, gehoekt: € 0.41 per stuk

-edit-

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Dan zijn DIN pluggen denk ik, de vraag is al eens gesteld, een uitgebreid verhaal vind je met de search.

[edit: het was dus geen din ;( ;( :P :) >:)]

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 19:00 schreef hervaz het volgende:
Dan zijn DIN pluggen denk ik, de vraag is al eens gesteld, een uitgebreid verhaal vind je met de search.
Nee is geen DIN.

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Op donderdag 28 maart 2002 19:03 schreef precary het volgende:

[..]

Nee is geen DIN.
Precies :+
Ze heten luidsprekerstekker bij Conrad :D

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik weet wat voor plug je bedoelt, heb hier ook nog een oude Pioneer versterker staan met dezelfde aansluitingen (intern is 'ie gedeeltelijk nieuw trouwens..eindversterkercircuit e.d. heb ik vervangen :))

Aangezien ik die stekkers ook niet heb, duw ik altijd maar gewoon de twee losse draadjes in die gaatjes met een stukje plakband eroverheen.. :P werkt ook prima :) Je moet dan wel opletten dat je de polariteit niet verkeerd om hebt, dan krijg je vernaaid geluid.

#

Verwijderd

Topicstarter
okee bedankt,

maar ik heb nu ook een setje van zo'n stereo toren boxen staan en daar zitten dus de kabels al in, kan het nog met een tussen stukje of meot ik ze gewoon aan elkaar maken(de draad) of moet ik de kast openmaken?

• hervaz
Vreemd..... :)

Ik had op mn oude ampjes altijd din aansluitingen, maar deze is niet ZO oud blijkbaar...

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

JWO

Op donderdag 28 maart 2002 19:16 schreef hervaz het volgende:
Vreemd..... :)

Ik had op mn oude ampjes altijd din aansluitingen, maar deze is niet ZO oud blijkbaar...
ze hebben het hier over LUIDSPREKER aansluitingen niet over de line in..

• hervaz
Ja ik had een leak buizen bak met ls aansluitingen met din stekkers vriend.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
bij de gamma kan je luidsprekersnoer halen met die stekkers eraan (2*5 meter ofzo). of ze de stekkertjes ook los hebben weet ik niet zeker.
Pagina: 1