Toon posts:

s-video & audio door 1 kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bestaan er 'speciale' kabels waarmee je een s-video en audio signaal door 1 kabel kunt sturen en waar kun je zoiets halen?
(ik hoef geen coax kabel te hebben ofzow of andere toei, gewoon s-video.)

en hoe duur is zoiets, moet een meter of 20 hebben nl.

(ja, ik heb de search al helemaal ondersteboven gehad)

thnx.

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Voor zover ik weet is dit niet mogelijk...
Wat je wel kan doen (en wat ik vaak doe) is zo'n tulpkabel nemen die je bv. tussen je cd speler en versterker moet doen, en daarvan 1 voor video gebruiken, en 1 voor audio.
Je hebt dan alleen wel mono geluid...

Eat my shorts !

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 15:00
Op donderdag 28 maart 2002 19:13 schreef dieFX het volgende:
Wat je wel kan doen (en wat ik vaak doe) is zo'n tulpkabel nemen die je bv. tussen je cd speler en versterker moet doen, en daarvan 1 voor video gebruiken, en 1 voor audio.
dat kan dus niet, hij heeft s-video

dat wordt duidelijk solderen of er kabels bestaan met 3 van die kabeltjes in 1 weet ik niet, denk dat je 60 meter kabel moet kopen :(

Reality beats fiction by far!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nu we het toch over s-vhs video kabels hebben: weet iemand waar ik een kabel van 10-15m kan kopen? Wat kost dit ook?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 19:13 schreef dieFX het volgende:
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk...
Je hebt dan alleen wel mono geluid...
ik dacht toch dat ik best duidelijk was dat ik nix anders dan S-VIDEO wil, ik heb btw in de search al ergens gelezen dat het kan, weet alleen niet waar je het kunt kopen.

toch bedankt
.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 19:25 schreef wcduck het volgende:
Nu we het toch over s-vhs video kabels hebben: weet iemand waar ik een kabel van 10-15m kan kopen? Wat kost dit ook?
in ongeveer elke electro shop, is pas 200000 x om gevraagd ofzow hoor ->> search
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/17359/11shot.gif

• GeenHackman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09-2024
Op donderdag 28 maart 2002 19:25 schreef wcduck het volgende:
Ik heb 1x 15meter + verlengkabel van 5meter liggen.
gewoongekocht bij plaatselijke TV/Sateliet/electronica boer.(televersum in Amsterdam & Almere)
'k was geloof ik ongeveer 35 Euro kwijt.

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 19:29 schreef bubbie het volgende:

[..]

in ongeveer elke electro shop, is pas 200000 x om gevraagd ofzow hoor ->> search
[afbeelding]
Easy Killer!!!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Die kabels bestaan standaard niet, maar er bestaan zeker wel shielded kabels met 6 coaxjes erin... Reken erop dat je daar de - h o o f d p r i j s - voor betaalt. Ik heb voor m'n werk laatst een shielded kabel gelegd met 1 grote en 2 kleine coaxen erin, en die was al aardig duur (iets van € 5,= per meter ex btw). En dat zijn dus nog maar 3 interne aders. Je zegt wel dat je geen coax hoeft, maar schrik niet als je met een gewone signaalkabel het beeld ziet 20 meter verder...

Concrete Loop Watercooling

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Tsjah, koop gewoon een stuk 7- of 8-aderige (weet ff niet precies meer) kabel van 20 meter en soldeer de juiste plugjes eraan. Zal wel dure kabel zijn denk ik, tientje per meter ofzo moet je niet van opkijken. (idee: probeer het eens met een printerkabel, die heeft denk ik zat adertjes en die ken je wel krijgen van twintig meter)
(nog idee: UTP Cat5 kabel, ook nog eens mooi getwiste paartjes vind je audio ook leuk over lange afstand!)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 19:34 schreef TheLemon het volgende:
Tsjah, koop gewoon een stuk 7- of 8-aderige (weet ff niet precies meer) kabel van 20 meter en soldeer de juiste plugjes eraan. Zal wel dure kabel zijn denk ik, tientje per meter ofzo moet je niet van opkijken. (idee: probeer het eens met een printerkabel, die heeft denk ik zat adertjes en die ken je wel krijgen van twintig meter)
(nog idee: UTP Cat5 kabel, ook nog eens mooi getwiste paartjes vind je audio ook leuk over lange afstand!)
heb nog een meter of 80 liggen van utp cat5e kabel (5e jah) maar da is niet voor s-video signaal gemaakt dus lijkt mij dat je suckie beeld krijgt over 20 meter (toch???)

kijk, ik kan ook wel gewoon een 20 meter profigold svhs kabel halen (150 piek ofzow???) waar je toch vrij zeker top kwaliteit mee krijgt en een losse audio kabel, maar die audio kabel past niet meer in m'n gootje en die videokabel leg ik zeg maar Onder m'n gootje (waar ik dus niet ook nog eens een audiokabel bij wil hebben)
.
(m'n goot zit tegen de plint aan voor de duidelijkheid)..

en daarom MOET ik dus zo'n kabel hebben, maar ik heb zo'n id dat ik toch maar een losse audio kabel erlangs ga trekken, arg.@%6

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
UTP is voor S-VHS over 20 M een verkeerde keuze. Over zulke afstanden is shielding zeer belangrijk. Een getwiste kabel of flatcable is denk ik echt niet aan te raden... Ik zou zeker iets met coax gebruiken.

Concrete Loop Watercooling

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 15:00
als je toch aankomt met kabels van 150 piek, koop dan z'n zender van 300 piek op 2,4 ghz, kan audio en s-video door heen.

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

doe als een ander mens , leg meerdere kabels aan , en bundel ze wat samen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 20:12 schreef E-MANs het volgende:
als je toch aankomt met kabels van 150 piek, koop dan z'n zender van 300 piek op 2,4 ghz, kan audio en s-video door heen.
ja, maar het beeld van zo'n ding is ook niet super, kan ik net zo goed een coax kabel aanleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 20:28 schreef Anthrax het volgende:
doe als een ander mens , leg meerdere kabels aan , en bundel ze wat samen
de vraag was juist hoe ik het door 1 KABEL kan krijgen.
en op jouw manier krijg je suckie kwaliteit ken ik net zo goed een coax kabel pakken heh...

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heb een kabel van 20m gekocht (s-video + geluid) bij dynabyte. 55 €. perfect beeld is zo'n 4 aderige dropveter.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:42
die kabels heten gewoon SCART.
Pagina: 1