Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
dat had ik al begrepen, maar ik vind 715 euro te duur...
ik heb liever de engelstalige iPod, die is 10% goedkoper dan de Nederlandse versie (en het enige verschil is de handleiding)
De 5 Gb versie van de iPod EN kost dan ook 495 euro tegenover de 550 euro van de NL versie...
de 10 Gb EN zou dan zo'n 625 euro moeten gaan kosten...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
€709,- wordt hun prijs (als indicatie)
Verwachtte levertijd over een maand
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
jazker welheppie ook SAUS?
Magoed back ontopic, het jammere van de dixons vind ik de service. Dan bestel ik het nog liever duurder online dan dat ik iets bij de dixons haal. Als je er iets kopt en je moet het terug brenegen zul je het nooit in 1 keer geregeld krijgen.
krijg nou wat.. ik heb het dus meteen gechecked en idd bij beat-it.nl is er idd een prijs verschil..Op donderdag 28 maart 2002 20:23 schreef Mooooody het volgende:
[..]
dat had ik al begrepen, maar ik vind 715 euro te duur...
ik heb liever de engelstalige iPod, die is 10% goedkoper dan de Nederlandse versie (en het enige verschil is de handleiding)
De 5 Gb versie van de iPod EN kost dan ook 495 euro tegenover de 550 euro van de NL versie...
de 10 Gb EN zou dan zo'n 625 euro moeten gaan kosten...
IPOD 5GB MP3 PLAYER FWIRE 2" LCD EN
€ 420,00 (incl. btw € 499,80)
IPOD 5GB MP3-PLAYER FIREWIRE 2" LCD NL
€ 454,00 (incl. btw € 540,26)
bedoelde jij eigenlijk deze winkel ook??
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
yep en ook http://www.centralpoint.nl/Op vrijdag 29 maart 2002 01:41 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
krijg nou wat.. ik heb het dus meteen gechecked en idd bij beat-it.nl is er idd een prijs verschil..
IPOD 5GB MP3 PLAYER FWIRE 2" LCD EN
€ 420,00 (incl. btw € 499,80)
IPOD 5GB MP3-PLAYER FIREWIRE 2" LCD NL
€ 454,00 (incl. btw € 540,26)
bedoelde jij eigenlijk deze winkel ook??
En volgens kun je het het beste afhalen, scheelt een aantal dagen en geen verder geen kosten (als je OV hebt)
centralpoint is in Amsterdam
beat-it in Apeldoorn
weet iemand misschien ook zo'n winkel in Enschede e.o.?
centralpoint
thnx. m8, ik woon in de buurt van Haarlem, heb OV en moet voor me werk elke dag naar Adam.. kortom als ik geld heb gah ik hem daar bestellenOp zaterdag 30 maart 2002 12:16 schreef Mooooody het volgende:
[..]
yep en ook http://www.centralpoint.nl/
En volgens kun je het het beste afhalen, scheelt een aantal dagen en geen verder geen kosten (als je OV hebt)
centralpoint is in Amsterdam
beat-it in Apeldoorn
weet iemand misschien ook zo'n winkel in Enschede e.o.?
centralpoint
ik hoop dan dat de engelse versie van de 10 Gb. zo'n 650 euro zal gaan kosten...Op zaterdag 30 maart 2002 13:27 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
thnx. m8, ik woon in de buurt van Haarlem, heb OV en moet voor me werk elke dag naar Adam.. kortom als ik geld heb gah ik hem daar bestellen![]()
ga je hem gebruiken onder windows?
zo ja, met xplay?
laat ff weten hoe het bevalt he
trouwens...deze hoes is aan te raden:

maar weet iemand of die ook in NL te koop is???
aangezien ik ff geen geld heb.. zal het nog 1 á 2 maanden duren.. als je ff naar Ipod topics zoekt in GT. dan zie je dat iemand het onder windows heeft draaien met Xplay en die zij dat het perfect gingOp zaterdag 30 maart 2002 14:21 schreef Mooooody het volgende:
[..]
ik hoop dan dat de engelse versie van de 10 Gb. zo'n 650 euro zal gaan kosten...
ga je hem gebruiken onder windows?
zo ja, met xplay?
laat ff weten hoe het bevalt he
trouwens...deze hoes is aan te raden:
[afbeelding]
maar weet iemand of die ook in NL te koop is???
das mooi...Op zondag 31 maart 2002 05:18 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
aangezien ik ff geen geld heb.. zal het nog 1 á 2 maanden duren.. als je ff naar Ipod topics zoekt in GT. dan zie je dat iemand het onder windows heeft draaien met Xplay en die zij dat het perfect ging![]()
ik denk dat ik toch de 5 Gb. versie koop...
deze kost 499 euro tegenover 675 euro van de 10 Gb.
waar heb je dat hoesje gevonden?? misschien kunnuh we met een aantal GoTTers die ook een iPod hebben gekocht dan samen zon bescherming kopen want hijs wel nijs..Op zondag 31 maart 2002 10:05 schreef Mooooody het volgende:
[..]
das mooi...
ik denk dat ik toch de 5 Gb. versie koop...
deze kost 499 euro tegenover 675 euro van de 10 Gb.
Goed plan, ben dabij.....Op zondag 31 maart 2002 17:09 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
waar heb je dat hoesje gevonden?? misschien kunnuh we met een aantal GoTTers die ook een iPod hebben gekocht dan samen zon bescherming kopen want hijs wel nijs..
These are my principles. If you don't like them, I have others.

Price: $29.99
PodScreen Transparent iPod Protector

Price: $15.99
de onderste is denk ik slimmer, want daarmee bescherm je de lcd display en de bovenste niet..
er zijn er ook wel wat die lcd en toetsen meteen beschermen...Op maandag 01 april 2002 17:59 schreef ReseTTim het volgende:
The Groove Jacket
[afbeelding]
Price: $29.99
PodScreen Transparent iPod Protector
[afbeelding]
Price: $15.99
de onderste is denk ik slimmer, want daarmee bescherm je de lcd display en de bovenste niet..
ff research doen allemaal dan
zullen we afspreken dat we nog een aantal dagen de tijd hebben om te beslissen welke hoes we nemen en er daar dan een aantal van bestellen???
kan natuurlijk ook verschillende hoezen in een bestelling...
deze is ook niet verkeerd
heb jij al een iPod?? ik namelijk nog niet en heb ook ff geen geld om het hoesje te kopen..Op maandag 01 april 2002 19:13 schreef Mooooody het volgende:
[..]
er zijn er ook wel wat die lcd en toetsen meteen beschermen...
ff research doen allemaal dan
zullen we afspreken dat we nog een aantal dagen de tijd hebben om te beslissen welke hoes we nemen en er daar dan een aantal van bestellen???
kan natuurlijk ook verschillende hoezen in een bestelling...
deze is ook niet verkeerd
[afbeelding]
heb nog geen iPod, maar zit er wel aan te komen...Op maandag 01 april 2002 20:22 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
heb jij al een iPod?? ik namelijk nog niet en heb ook ff geen geld om het hoesje te kopen..
maar als je geen geld hebt om een hoesje te kopen, zou ik al helemaal niet beginnen aan een iPod
het zit anderz.. ik krijg binnenkort me belasting trug 410 euro en nog 2 maanden stage salaris ong 500 euro dus dan zou ik hem zow kunnuh betalen de iPodOp maandag 01 april 2002 20:54 schreef Mooooody het volgende:
[..]
heb nog geen iPod, maar zit er wel aan te komen...
maar als je geen geld hebt om een hoesje te kopen, zou ik al helemaal niet beginnen aan een iPod
Tie-Turn iPod Protector with ear-bud clip

Price: $25.99
M'n vriendin heeft hem nu 1 maand en ik vind dat-ie toch behoorlijk veel krassen heeft, terwijl ze er wel heel voorzichtig mee is. Zal vanaaf wel ff fotootje maken.
over dat krassen heb ik al wat gehoord...Op dinsdag 02 april 2002 11:56 schreef chem het volgende:
ik moet zeggen dat hij behoorlijk snel krast. Niet sneller dan verwacht eerlijk gezegd, maar toch...
M'n vriendin heeft hem nu 1 maand en ik vind dat-ie toch behoorlijk veel krassen heeft, terwijl ze er wel heel voorzichtig mee is. Zal vanaaf wel ff fotootje maken.
het gaat om de achterkant he?
maar ik denk als je er een goed hoesje omheen doet, het probleem is opgelost...
Verwijderd
Maandenlang lopen overwegen om de iPod te kopen en wekenlang zitten wachten op een prijsverlaging of een eventuele nieuwe versie van de iPod die eraan zat te komen.. Tot Apple dus een paar weken geleden het nieuwe 10 gig iPod model aankondigde ... Maar in plaats van de 5 gig versie in prijs te verlagen en de nieuwe 10 gig iPod voor de oude prijs aan te bieden laten ze de prijs van de 5 gig gewoon in stand en hangen ze aan het nieuwe model een prijskaartje van nog eens meer dan 100 euro duurder. Beetje jammer.
Toen toch maar de knoop doorgehakt en ben naar de plaatselijke Dixons gereden en kon de kleine rakker niet weerstaan. Heb dus de 5 gig gekocht (450,- ex btw) en ben er na 2 weken gebruik zeer tevreden over.
Plus:
- Klein en fijn. Hij pas gemakkelijk in mn broek of borstzak en is niet veel groter dan mijn Ericson mobiel.
- Het scherm is superduidelijk, superscherp en voor 's avonds of op donkere ochtenden zit er een heel duidelijk backlight in.
- De interface is PERFECT. Via het scrollwiel navigeer je echt binnen een paar seconden door je hele lijst met nummers heen (is ook acceleratiegevoelig). Ook de menu's zijn gewoon superduidelijk, kan me niet beter voorstellen.
- Je hebt in principe een jukebox in je broekzak. Handig voor als je ergens muziek moet draaien, kan je makkelijk met de iPod de DJ uithangen
- 32 MB schokbuffer. De iPod laad de komende 5 nummers van de Hardeschijf in het geheugen en zet vervolgens de HD weer uit. Geruisloos dus en nooit heb ik een nummer horen skippen.
- Je kunt de iPod ook als Firewire HD gebruiken. Heb dus momenteel een divx-filmpje dr op staan (Gladiator) en heb al verscheidene windowsgenoten plezier gedaan door die film op hun comp te pleuren.
- Het uiterlijk van de iPod is echt fantastisch. Het wit met die glanzende chromen achterkant is ultracool. ziet er dus gewoon gelikt uit
Min:
- Duur (in principe belachelijk dat je 1000 piek voor een moderne walkman neerlegt)
- Kwaliteit van de oordopjes. Onder de maat naar mijn mening voor deze prijs. Was eerst bang dat het aan de iPod zelf lag, maar na hem op een stereo installatie aangesloten te hebben, klonk er perfecte en heldere cd-kwaliteit uit de speakers, dus waren de oorpdopjes de schuldigen.
- Er komen gemakkelijk krassen op, met name aan de achterkant. Voor mij niet zo'n enorme ramp, je g e b r u i k t het apparaat tenslotte. Maar ik kan me indenken dat sommige mensen niet blij zullen zijn wanneer ze na 1 dag voorzichtig gebruik met grote verbazing en teleurstelling 10 verse krassen in je zuurverdiende glanzende jukebox aantreffen. Ik heb bytheway gister ook een klein kras/plek op het display opgelopen. Niet duidelijk.., maar toch.
- Officieel alleen ondersteund door Apple/mac computers. Windows kan ook, via onofficiele software, maar dat werkt minder perfect als de combinatie met iTunes en de mac. (Mac OS X) (Heb zelf trouwes een mac, dus no problemo)
Conclusie
Over het algemeen dus zeeeer tevreden met de aankoop, hoewel ik nog steeds het eigenlijk ergens in mn achterhoofd wel smijten met geld vindt... Maar heb je nog wat centen liggen en wil je al je muziek in handbereik hebben, koop dan de iPod. Het IS namelijk wel gewoon DE beste Mp3-speler op dit moment. EN de duurste. punto.
- PS: Met de 1.1 firmware update heeft de iPod er nieuwe mogelijkheden bijgekregen zoals een equaliser, die de kwaliteit nog wat opschroeft en een adressen-functie. Je exporteert al je adressen/contacts uit Outlook als V-cards en ze verschijnen perfect op je iPod. Handig om bij de hand te hebben.
No production networks were harmed during this posting
ik heb hem al in me handen gehad bij dixons en dus met me eigen ogen kunnuh zien, dus ik was al helemaal van die moet ik hebbuh en jij gaat het weer es xtra inwrijven alhoewel ik al een aantal dingen wist..Op dinsdag 02 april 2002 20:56 schreef Aldie het volgende:
* Hands on report *
cons + neg.
ik hoop dat ik ergens halverwege deze maand me salaris krijg van 2 maanden (feb + maart) ok tis maar fl 1000,= maarja dat heb je met stage..
btw. die Xplay kan je daarmee ook files van je iPod afhalen??
Het is veel geld, maar niet duurder dan andere harddisk-mp3spelers van dit formaat...Op dinsdag 02 april 2002 20:56 schreef Aldie het volgende:
* Hands on report *
Min:
- Duur (in principe belachelijk dat je 1000 piek voor een moderne walkman neerlegt)
Kijk alleen al wat een 5 Gb firewire harddisk kost...
Meestal zijn bijgeleverde oordopjes niet veel soeps...- Kwaliteit van de oordopjes. Onder de maat naar mijn mening voor deze prijs. Was eerst bang dat het aan de iPod zelf lag, maar na hem op een stereo installatie aangesloten te hebben, klonk er perfecte en heldere cd-kwaliteit uit de speakers, dus waren de oorpdopjes de schuldigen.
Gelukkig heb ik nog een paar Sony E888's liggen
Heb je er geen hoesje voor dan?- Er komen gemakkelijk krassen op, met name aan de achterkant. Voor mij niet zo'n enorme ramp, je g e b r u i k t het apparaat tenslotte. Maar ik kan me indenken dat sommige mensen niet blij zullen zijn wanneer ze na 1 dag voorzichtig gebruik met grote verbazing en teleurstelling 10 verse krassen in je zuurverdiende glanzende jukebox aantreffen. Ik heb bytheway gister ook een klein kras/plek op het display opgelopen. Niet duidelijk.., maar toch.
Of stop je hem altijd los in je broek/jas?
Lijkt me jammer dat je na een paar weken een bekrast apparaat hebt van 1000 piek...
Ik heb geen Apple, dus ik moet het doen met Xplay en EphPod- Officieel alleen ondersteund door Apple/mac computers. Windows kan ook, via onofficiele software, maar dat werkt minder perfect als de combinatie met iTunes en de mac. (Mac OS X) (Heb zelf trouwes een mac, dus no problemo)
(zouden allebei goed moeten werken)
Als je bedenkt dat voor een simpele 64 mb mp3-speler ook al 250 euro betaald (550 piek), is 1000 piek een goede investering in een apparaat met 5 Gb. opslag...Conclusie
Over het algemeen dus zeeeer tevreden met de aankoop, hoewel ik nog steeds het eigenlijk ergens in mn achterhoofd wel smijten met geld vindt... Maar heb je nog wat centen liggen en wil je al je muziek in handbereik hebben, koop dan de iPod. Het IS namelijk wel gewoon DE beste Mp3-speler op dit moment. EN de duurste. punto.
Ik hoop dat het update naar firmware 1.1 goed gaat onder Windows (zijn wat problemen bekend)- PS: Met de 1.1 firmware update heeft de iPod er nieuwe mogelijkheden bijgekregen zoals een equaliser, die de kwaliteit nog wat opschroeft en een adressen-functie. Je exporteert al je adressen/contacts uit Outlook als V-cards en ze verschijnen perfect op je iPod. Handig om bij de hand te hebben.
Maar goed...ik denk dat ik er binnenkort ook een ga kopen
Wel de 5 Gb. versie, omdat deze al voor 494 euro te koop is en je voor de 10 Gb versie minstens 700 gaat betalen... (heb verschillende winkels al gevraagd en gemaild)
oplossing gah naar iemand die een Apple heeft, het leuke is me oude stage bedrijf en waar ik nu stage loop heeft een Apple. andere oplossing is gah naar RAF, daar hebbuh ze ook apples dus vraag het daar vriendelijk of gah naar een grafische school daar staan ook allemaal mac's en gewoon vriendelijk vragen, de mac liefhebbers die vinden het denk ik ook best kewl om die iPod te zienOp woensdag 03 april 2002 10:14 schreef Mooooody het volgende:
Ok..ff wat commentaar van iemand die ook zo'n speeltje wil kopen...
Ik hoop dat het update naar firmware 1.1 goed gaat onder Windows (zijn wat problemen bekend)
Maar goed...ik denk dat ik er binnenkort ook een ga kopen
Wel de 5 Gb. versie, omdat deze al voor 494 euro te koop is en je voor de 10 Gb versie minstens 700 gaat betalen... (heb verschillende winkels al gevraagd en gemaild)
zou een oplossing kunnen zijn als Xplay het niet doet, maar ik ga er vanuit dat dat wel zal werken...Op woensdag 03 april 2002 13:47 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
oplossing gah naar iemand die een Apple heeft, het leuke is me oude stage bedrijf en waar ik nu stage loop heeft een Apple. andere oplossing is gah naar RAF, daar hebbuh ze ook apples dus vraag het daar vriendelijk of gah naar een grafische school daar staan ook allemaal mac's en gewoon vriendelijk vragen, de mac liefhebbers die vinden het denk ik ook best kewl om die iPod te zien
eerlijk gezegd zou ik het er niet op wagenOp woensdag 03 april 2002 14:08 schreef Mooooody het volgende:
[..]
zou een oplossing kunnen zijn als Xplay het niet doet, maar ik ga er vanuit dat dat wel zal werken...
het gaat toch om je firmware;
en het is 1 minuut gepiept met een firewire-macje...
Verwijderd
Ja ik heb gelijk ook wat sony's erbij gekocht en het klinkt gelijk een stuk beter. Ik raad iedereen aan echt die oordopjes gelijk te dumpen en wat beters aan te schaffen.Op woensdag 03 april 2002 10:14 schreef Mooooody het volgende:
Ok..ff wat commentaar van iemand die ook zo'n speeltje wil kopen...
Meestal zijn bijgeleverde oordopjes niet veel soeps...
Gelukkig heb ik nog een paar Sony E888's liggen
Ik stop hem inderdaad gewoon in mn broekzak, dus enigzins wel logish dat er wat krassen op komen.. Maar goed... het boeit me niet zo superveel zolang het display maar wat leesbaar/krasvrij blijft..Heb je er geen hoesje voor dan?
Of stop je hem altijd los in je broek/jas?
Lijkt me jammer dat je na een paar weken een bekrast apparaat hebt van 1000 piek...
Heb van verscheidene mensen gehoord dat dit inderdaad gewoon werkt... maar wel minder relaxed als met OS X iTunes voor mac. Daarmee verloopt het hele proces met playlisten, bijwerken ed automatisch.Ik heb geen Apple, dus ik moet het doen met Xplay en EphPod
(zouden allebei goed moeten werken)
Ik raad je aan dat als je een iPod hebt, gewoon even bij iemand langsgaat om je firmware up te daten. Lijkt me wel zo veilig en makkelijk. Geloof dat er niet eens een windows firmwareupdater is...Ik hoop dat het update naar firmware 1.1 goed gaat onder Windows (zijn wat problemen bekend)
Yep, die is er wel...Op woensdag 03 april 2002 15:32 schreef Aldie het volgende:
[...]
Geloof dat er niet eens een windows firmwareupdater is...
download eerst de updater voor Windows hier:
http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=win&id=20735/ipu121b.exe
en daarna firmware 1.1:
www.compadapt.com/firmware/ipod11.zip
kort daarna zal ik verslag doen
Engelse versie kost daar 500 euro (en het enige verschil met de Nederlandse versie is de handleiding)
Verwijderd
Die ipod is wel cool ding, maar ik vind minidisc toch meer features hebben.. betrouwbaar, mogelijkheid wisselen van diskjes, (verlichte) afstandsbediening, (live)opname mogelijkheid.
wisselen van diskjes: waarom ZOU je, met 5 of 10 gb opslag?Op zaterdag 06 april 2002 16:08 schreef Frigidus het volgende:
Kan iemand me overtuigen om een ipod te kopen?
Die ipod is wel cool ding, maar ik vind minidisc toch meer features hebben.. betrouwbaar, mogelijkheid wisselen van diskjes, (verlichte) afstandsbediening, (live)opname mogelijkheid.
Geen gezeik met waar-is-m'n-diskje, of defecte disks door stof etc.
Verder: afstandsbediening - je wil juist gezien worden met een iPod in je hand
Daarbij kan geen enkele afstandsbediening of 3-regelige LCD schermpje tegen het matrixscherm met een ECHTE interface (en break-out game) op. Zeker niet met ~ 700 nummers op je iPod (ik heb er 700 op nu)
Verder; een iPod kan niet alleen MP3 maar ook AIFF aan: 100% CD kwaliteit, zonder verlies (AIFF is een exacte kopie + wat headers van een Audio CD)
Daarbij heb je een 5 gb portable hard disk.
Opname mogelijkheid is er niet, maar ik mis het ook niet eerlijk gezegd.
Verwijderd
MZ-N1 = 500 Euro, inclusief 10 diskjes, 3 jaar allrisk garantie bij minidiscworld.nl. tot 90 uur battery life, en een afstandbediening.
iPod(5gb) = 90 dagen garantie?, 10 uur battery life - wat niet veel is, heb je 700 nummers bij je, maar moet je telkens stoom tappen. 1800mAh batterijen erin lijkt me beter dan een accu. Een beschermhoesje is ook aan te raken. Verder is het voordeel van de snelle firewire interface, ook een nadeel voor mensen zonder firewire..
ik had een md speler, maar vond het opnemen toch wel het nadeel...Op zondag 07 april 2002 13:17 schreef Frigidus het volgende:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een iPod en de minidisc mz-n1.
MZ-N1 = 500 Euro, inclusief 10 diskjes, 3 jaar allrisk garantie bij minidiscworld.nl. tot 90 uur battery life, en een afstandbediening.
iPod(5gb) = 90 dagen garantie?, 10 uur battery life - wat niet veel is, heb je 700 nummers bij je, maar moet je telkens stoom tappen. 1800mAh batterijen erin lijkt me beter dan een accu. Een beschermhoesje is ook aan te raken. Verder is het voordeel van de snelle firewire interface, ook een nadeel voor mensen zonder firewire..
met die nieuwe net md's gaat het al een stuk sneller, maar het overtreft de ipod zeker niet...
ik kon een goede prijs krijgen voor mijn sony r900, 150 euro bijleggen en ik heb een ipod
iPod heeft 1 jaar garantie; daarnaast kan je bij de meeste tenten voor een fractie van het bedrag garantie bijkopen.Op zondag 07 april 2002 13:17 schreef Frigidus het volgende:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een iPod en de minidisc mz-n1.
10 uur is meer dan je luistert
Beschermhoesje is ook voor je minidisc aan te raden
Daarnaast: welke Mac eigenaar heeft geen firewire
je krijgt van Apple 90 dagen garantie op de iPod, dat is juist het nadeel...Op zondag 07 april 2002 21:08 schreef chem het volgende:
[..]
iPod heeft 1 jaar garantie; daarnaast kan je bij de meeste tenten voor een fractie van het bedrag garantie bijkopen.
10 uur is meer dan je luisterthet is mij nooit tegengevallen.
Beschermhoesje is ook voor je minidisc aan te raden
Daarnaast: welke Mac eigenaar heeft geen firewire
als je een jaar krijgt van de winkel, is het zeker goede service!
je moet ook bedenken dat bijna de helft van de iPod kopers (bron: internet) met de PC werkt, dus Firiwire is dan nog een extra uitgave...
de SB Audigy van 50 euro is natuurlijk een uitkomst met zijn ingebouwde firewire-kaart (die ik ook heb
90 dagen maar? dat valt me tegen... ma goe, zorgen voor later
goh...ja?Op vrijdag 26 april 2002 17:41 schreef BDisOKE het volgende:
Zo!!! ik heb hem IRL gezien en hij is mooi en klein!!OMG!!!
en je webicon doet 't nie.Op vrijdag 26 april 2002 17:41 schreef BDisOKE het volgende:
Zo!!! ik heb hem IRL gezien en hij is mooi en klein!!OMG!!!
Verwijderd
Apple Nederland vraagt €712,81, terwijl ze daaro in de States via het Amerikaans Apple-filiaal het iPodje al voor $499 (oftewel €505,99 -> zie de output van de GWK-koersconvertor) kunnen orderen!
Hetzelfde verschil zie je met andere NL/VS-winkels (zie bijv. het zoekresultaat van "ipod" op Pricewatch.com).
Hoe verklaar je dit? Invoerheffingen? Super-BTW? Of gewoon lekker-winst-maken-want-die-iPodjes-raken-we-toch-wel-kwijt?
Dat is dus $399 * 1,19 = $474,81. Met de wisselkoers van een maandje of wat geleden (0.85 euro/dollar toch?) zit je dan op € 558,60 uit.
Ik zie het verschil niet? behalve dat de dollar nu lager is en daardoor de prijs relatief is veranderd.
verschil met Nederlandse versie is alleen in de taal van de handleiding...
Verwijderd
Das vast de 5GB versie wat jij bedoelt?Op vrijdag 05 juli 2002 14:05 schreef Mooooody het volgende:
de Engelse versie is al voor 499 euro te koop in NL...
verschil met Nederlandse versie is alleen in de taal van de handleiding...
Als je het over de 10GB versie hebt ben ik wel nieuwsgierig waar je die prijs vandaan hebt.
Oh, en chem had gelijk: als je ff doorklikt op de US-site staat er op een gegeven moment heel sneaky iets van Sales tax not included
Verwijderd
en nog belangrijker waar is ie het goedkoopst?
www.pricegrabber.comOp zondag 07 juli 2002 13:31 schreef terence_hill het volgende:
weet iemand waar je 'm kan bestellen in Amerika en hoe dat gaat? ik kom steeds bedrijven tegen die niet internationaal bezorgen..
en nog belangrijker waar is ie het goedkoopst?
Verwijderd
Geachte klant,
Hartelijk dank voor uw email.
Het prijsverschil is heel simpel uit te leggen. Alle prijzen in de VS zijn exclusief BTW. Vandaar dat het dan ook goedkoper lijkt. De prijzen die wij op de Europese markt aanbieden zijn inclusief BTW.
Het is trouwens ook niet mogelijk op de VS site te bestellen, daar het geweigerd wordt.
Wij hopen u met bovenstaande voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
Apple Store Team
Verwijderd schreef op 04 juli 2002 @ 20:45:
Belachelijke prijsverschillen met USA:
[url="http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore/"]Apple Nederland[/url] vraagt €712,81, terwijl ze daaro in de States via [url="http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa"]het Amerikaans Apple-filiaal[/url] het iPodje al voor $499 (oftewel €505,99 -> zie [url="http://www.gwk.nl/koers.lp?aantal=499&sell=410&buy=910&action=1"]de output van de GWK-koersconvertor[/url]) kunnen orderen!.
Hetzelfde verschil zie je met andere NL/VS-winkels (zie bijv. [url="http://brook.pricewatch.com/search/search.asp?criteria=ipod"]het zoekresultaat van "ipod" op Pricewatch.com[/url]).
Hoe verklaar je dit? Invoerheffingen? Super-BTW? Of gewoon lekker-winst-maken-want-die-iPodjes-raken-we-toch-wel-kwijt?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()