They made me do it.
Waarschijnlijk 5V of iets dergelijks.
Maar dit is niet zo te zeggen. Ik zou het gewoon proberen, volt op het motortje zetten en als het laatje er op een normale snelheid uit komt zetten is het goed
, als het laatje te snel gaat niet te lang het voltage erop zetten omdat je ander de motor opblaast.
Maar dit is niet zo te zeggen. Ik zou het gewoon proberen, volt op het motortje zetten en als het laatje er op een normale snelheid uit komt zetten is het goed
Verwijderd
zal ik niet doen, zitten meestal condensators en weerstanden tussen die de spanning of omhoog of omlaag halen. kan makkelijk een kromme voltage zijn van 2,49 ofzo.
Als ik jou was zou ik de twee punten waar de motor op aan is gesloten ff met een multimeter opmeten en weet je het meteen.
Als ik jou was zou ik de twee punten waar de motor op aan is gesloten ff met een multimeter opmeten en weet je het meteen.
Hoogstwaarschijnlijk gewoon 12V. Is meestvoorkomende.
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
ik heb dit toevallig gisteren geprobeert...
bij 12v ging hij bij mij veel te snel
bij 5 volts ging hij OK volgens mij...
(nu ging hij wel alleen maar dicht, ik weet niet hoe hij open moet met die motor... draadjes omdraaien hielp niet...)
bij 12v ging hij bij mij veel te snel
bij 5 volts ging hij OK volgens mij...
(nu ging hij wel alleen maar dicht, ik weet niet hoe hij open moet met die motor... draadjes omdraaien hielp niet...)
Is zo'n motortje geen stappenmotor? omdat de cdrom speler een precies aantal toeren moet maken en niet iets meer of minder.
Dus als hij niet gaat ronddraaien bij een bepaald voltage kan het ook daaraan liggen.
En anders gewoon proberen zou ik zeggen, kapot gaat ie niet zo heel snel.
Dus als hij niet gaat ronddraaien bij een bepaald voltage kan het ook daaraan liggen.
Nej, de cdrommotor is een gewone motorOp donderdag 28 maart 2002 18:59 schreef Ralpy het volgende:
Is zo'n motortje geen stappenmotor? omdat de cdrom speler een precies aantal toeren moet maken en niet iets meer of minder.
Volgens mij zijn vrijwel alle motors in je puter 12v. (dus die van floppy drive, hd, etc...)
Eat my shorts !
Ik heb het net met een batterijtje geprobeerd (AAA), maar als je bij mij de draadjes omdraait, dan gaat het motortje wel de andere kant op.Op donderdag 28 maart 2002 18:57 schreef CroitiX het volgende:
They made me do it.
Verwijderd
een motortje hier heeft vier kleuren; Rood, geel blau en wit... wat is wat???Op donderdag 28 maart 2002 19:03 schreef Tom S. het volgende:
[..]
Ik heb het net met een batterijtje geprobeerd (AAA), maar als je bij mij de draadjes omdraait, dan gaat het motortje wel de andere kant op.
Verwijderd
Het motortje draait op 5 volt.
En er zijn 2 draadjes van de moter en 2 van een sensortje die aangeeft wanneer ie moet stoppen
En er zijn 2 draadjes van de moter en 2 van een sensortje die aangeeft wanneer ie moet stoppen
Verwijderd
roodOp donderdag 28 maart 2002 19:30 schreef Lover-for-ever het volgende:
Het motortje draait op 5 volt.
wit
blau
geel
wat = wat???
en hoe zeg je GA DRAAIEN?
tja, dat is dus een stappenmotor. Deze zijn iets lastiger aan te sturen dan een gewoon motortje, je hebt daarvoor je computer of een ictje nodig...
Bestuh!!
Pagina: 1