Kan met win98 niet op winXP in netwerk komen

Pagina: 1
Acties:

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-12 20:37
Ik heb een pc met windows 98 erop. Als ik het netwerk wil openen krijg ik als melding:

Kan netwerk niet doorzoeken
Kan geen toegang krijgen tot het netwerk. Zie de helpindex, bij probleemoplosser: Netwerk voor meer informatie.

Op m'n windows 98 bak heb ik microsoft familie aanmelden. Een van de accounts heeft exact dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als een account op mijn windows XP bak. Toch krijg ik deze melding. Doe ik iets fout? Waar kan het allemaal aan liggen???

Verwijderd

kun je die xp bak wel pingen?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 18:27 schreef mol99 het volgende:
Op m'n windows 98 bak heb ik microsoft familie aanmelden. Een van de accounts heeft exact dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als een account op mijn windows XP bak. Toch krijg ik deze melding. Doe ik iets fout? Waar kan het allemaal aan liggen???
Heb je Clients for Microsoft geinstalleerd? 'Waarom neem je dat microsoft family als primaire netwerkaanmelding?

Verwijderd

ik ben geen XP kenner, maar in win 2000 moet je een gebruikers account aanmaken met rechten, anders kom je met een win 9x pc niet op de ein 2000 pc. Ik neem aan dat dit ook voor XP geldt.
Als dit niet het euvel is kan het eventueel de firewall van XP zijn

• mol99
  • Laatst online: 22-12 20:37
Even antwoordend op al jullie vragen.
Ik kan de XP bak wel pingen.
Ik neem microsoft familie aanmelding als primaire netwerkaanmelding omdat beneden iedereen erachter zit en zo toch een eigen bureaublad heeft e.d.

Dat van die rechten dat kan wel kloppen maar ik heb dus op de win 98 bak een gebruiker met dezelfde user + pass gemaakt.
De firewall van m'n XP bak staat uit en ik heb geen extra firewall geinstalleerd.

Het komt er dus op neer dat de tot nu toe geopperde suggesties het probleem nog niet hebben kunnen verhelpen. Heeft iemand nog andere ideeen? Ik hoor het graag.

Verwijderd

Ik ken het probleem en weet de oplossing.

Als je een XP netwerk hebt en daarin een 98 bak wilt hangen gaat dat niet meteen.

1. Installeer 98 opnieuw (er overheen gooien kan ook)
2. Stel je netwerk in
2.1. Client for microsoft network
2.2. TCP/IP protocol
2.3. Bestand en printer delen voor microsoft netwerk
2.4. Primaire aanmelding: Client voor Microsoft netwerk
3. Als je je internet verbinding wilt delen moet je de 98 bak automatisch een ip laten verkrijgen van XP, anders kun je hem gewoon een vast ip geven.
4. Stel de werkgroep in (MSHOME, WORKGROUP, ...)
5. Opnieuw opstarten en inloggen

In Xp hoef je geen account aan te maken, je kunt immers instellen dat er als gast ingelogd wordt als de account niet bestaat, mag natuurlijk wel.

6. Je kunt ook in XP de wizard thuisnetwerk uitvoeren en een netwerk disk maken en in 98 gebruiken.

Succes ermee,

Rob (IGMT)

Verwijderd

Heb je wel dezelfde werk groep?

Win XP maakt standaard mshome aan.
En win98se werkgroep.

Ik heb hier 1 win Me en 1x XP. Het werkt perfect.
Gewoon de wizard gebruikt van Win XP en die daarna geinstalleerd op de win98se bak.
Verder geen gerommel met de tcip bla bla enz.

• Gardocki
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 23:11 schreef igmt het volgende:
In Xp hoef je geen account aan te maken, je kunt immers instellen dat er als gast ingelogd wordt als de account niet bestaat, mag natuurlijk wel.
Dan moet dat natuurlijk wel enabled staan (in XP), anders schiet je nog niks op.

They made me do it.

Verwijderd

Ik zit met een soort gelijk probleem. Wat betreft netwerkverbindingen ben ik geen echte pro...

Mijn probleem:

2 pc's

Host: draait op Win98 SE
Client: draait op XP

ik werk met een hub waarbij de client ook geen internetverbinding kan ophalen van de host.

Bovenstaande opties heb ik geprobeerd en helaas is het mislukt. Kan de 98SE wizard niet op XP draaien, andersom werkt ook al niet.

Ik hou me dus ook aanbevolen met eventuele suggesties wat betreft dit onderwerp!

Verwijderd

Ik heb dat probleem dus ook maar ik heb Chello internet.
Als je dat wat jullie zeggen allemaal doet kun je dan van buiten af alle computers zien want dat mag namelijk niet bij Chello. (***)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 21:50
alle 2 de pc's wel het zelfde submask gegeven?
Pagina: 1