Toon posts:

Matrox G550 en WinXP :(

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader heeft sinds een paar maanden een nieuwe PC. Het is een Athlon XP 1700+ met daarin een Matrox G550 videokaart en de Nederlandse versie van Windows XP Home Edition. Zijn PC loopt echter keer over keer vast, spontane herstarts en vreemde zaken omtrent het beeld. Vaak volgt na een herstart een foutmelding met daarin een melding die de driver van de videokaart aangaat. Althans dat denk ik. Weet de exacte foutmelding zo even niet. Na het updaten van de videokaart driver zijn de klachten wat minder maar nog verre van verdwenen.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben... ?

Verwijderd

hoeveel watt is jouw voeding? Het kan zijn dat de voeding aan de krappe kant. Je moet minimaal 300Watt zijn. Als je voeding daar aan voldoet meet even de spanning na met een voltmeter of met een scope voor eventule rimpel in de voedingslijn

Verwijderd

bios updates van zowel videokaart als moederbord al geprobeers trouwens? :? of zal het dan puur winxp zijn

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
hoop ig wel dat het winXP is, want ik heb net gister zon kaartje besteld...

mijn pc

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:08
waarom meteen op de kaart afschuiven?
voor hetzelfde geld heb je 4in1 drivers vergeten of iets dergelijks. als je de laatste drivers gebruikt is er bijna geen mogelijkheid dat het aan je videokaart ligt. die g550's zijn zo doorontwikkeld als wat en de drivers ook.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Wat een bullshit, de 4 in 1 drivers niet geïnstalled hebben veroorzaakt dan fouten volgens jou? d8 het niet dus, alleen een snelheidsboost (grote dan wel :P )krijg je. Zet maar eens eerst fast writes uit in je bios en je agp swap op 64 of 128 (64 op=256 ram , 128 op=512ram , 32 op=128ram , dus 1/4), als dit niet werkt installeer dan een standaard vga drivertje dat bij windows zit (super vga kaart 1027*768*75Hz, of zoiets) dan heb je juist maar 2d en eigenlijk geen driver voor de rest van je kaartje (dual display, 3d,...) dus weet je meteen ook of het wel aan je kaart ligt, laat iets weten plz.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 18:27 schreef MiKe_V het volgende:
Mijn vader heeft sinds een paar maanden een nieuwe PC. Het is een Athlon XP 1700+ met daarin een Matrox G550 videokaart en de Nederlandse versie van Windows XP Home Edition. Zijn PC loopt echter keer over keer vast, spontane herstarts en vreemde zaken omtrent het beeld. Vaak volgt na een herstart een foutmelding met daarin een melding die de driver van de videokaart aangaat. Althans dat denk ik. Weet de exacte foutmelding zo even niet. Na het updaten van de videokaart driver zijn de klachten wat minder maar nog verre van verdwenen.
zijn het de orginele drivers die bij de kaart zitten ????
of zijn het updates !!!! ik heb namelijk met de nieuwste nvidia drivers vanaf 23.11 tot 27.50 ook dat soor vage problemen, met de 27.70 beta niet meer gelukkig.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 28 maart 2002 22:10 schreef dutchtubby het volgende:

[..]

zijn het de orginele drivers die bij de kaart zitten ????
of zijn het updates !!!! ik heb namelijk met de nieuwste nvidia drivers vanaf 23.11 tot 27.50 ook dat soor vage problemen, met de 27.70 beta niet meer gelukkig.
Ehm, het gaat hier om een Matrox kaart. Daar werken de Detonators dus niet op :P :)

Verwijderd

Hij bedoeld denk ik met z'n nVidia kaart, duh

Verwijderd

IK heb zelf ook een Matrox G550 draaien onder Windows XP, en heb totaal geen problemen.
Hetgeen wat ik heb gedaan toen ik die kaart in mijn pc had geplaatst is meteen de nieuwe bios van deze kaart geladen en de nieuwste driver geinstalleerd.
Daarbij heb ik een moederbord met via chipset en heb daarom ook de nieuwste 4 in 1 drivers geinstalleerd.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 21:55 schreef corpseflayer het volgende:
Wat een bullshit, de 4 in 1 drivers niet geïnstalled hebben veroorzaakt dan fouten volgens jou? d8 het niet dus, alleen een snelheidsboost (grote dan wel :P )krijg je. Zet maar eens eerst fast writes uit in je bios en je agp swap op 64 of 128 (64 op=256 ram , 128 op=512ram , 32 op=128ram , dus 1/4), als dit niet werkt installeer dan een standaard vga drivertje dat bij windows zit (super vga kaart 1027*768*75Hz, of zoiets) dan heb je juist maar 2d en eigenlijk geen driver voor de rest van je kaartje (dual display, 3d,...) dus weet je meteen ook of het wel aan je kaart ligt, laat iets weten plz.
Dat veroorzaakt de raarste fouten hoor. Ik heb trouwens hier de standaard XP drivers voor de G550 draaien en redelijk nieuwe Via drivers (4.35 dacht ik) en dat gaat echt zonder problemen.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Mijn vriendin heeft ook een matrox g550 op een xp 1800+ en winxp en dat draait als een tiet

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Op winME bij mij kreeg ik nix fouten zonder 4 in 1, alleen brakke performance, draai nu ook winXP en daar zitten al via drivers bij, draait prima bij mij met standaard drivers.
Doe maar wat de sint zegt :P en installeer die hap, zet fast writes ook ff uit.

Verwijderd

Heb ook een Matrox G550, maar god zei dank geen XP op mijn pc, met W2k Professional werkt het in ieder geval perfect.

Verwijderd

geen 4in1 geeft idd heel raar beeld en ook niet3d vastlopers, in windows dus.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 18:27 schreef MiKe_V het volgende:
Kijk eens bij deze link:
[topic=424444]

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem..........

Verwijderd

For Windows XP, you should download the latest driver from our driver page.
Can you tell me if you have any remote software installed such as PC Anywhere, Laplink, Reachout, SMS etc? If so, remove all remote software, uninstall and reinstall the Matrox drivers, and then reinstall the software.
If Netmeeing is installed make sure you disable the desktop sharing feature.

Palm Pilot software can also cause problems.

Do you have F-Secure Antivirus Client ver. 5.30 installed?

Can you please open control panel and go into add/remove programs and tell me if NetSupport is installed? If it is, open device manager and check under display adapters for a device called GDIHOOK5. Try disabling this and see if it helps.

What if you remove the G550 and try only the G450? Are you able to enable dual monitors?
Hier al eens gekeken?

http://forum.matrox.com/cgi-bin/mgaforum/Ultimate.cgi

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, en bij mij lag het conflict in mijn Via4x1 drivers. Op het moment dat ik die installeerde kreeg ik na een reset geen beeld meer.

Zonder de VIA driver deed alles het prima.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 15:01 schreef ZIJLR het volgende:
Ik had hetzelfde probleem, en bij mij lag het conflict in mijn Via4x1 drivers. Op het moment dat ik die installeerde kreeg ik na een reset geen beeld meer.

Zonder de VIA driver deed alles het prima.
Kijk je de volgende keer even naar de datum ? :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.