Toon posts:

Linux print altijd statuspagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist mijn LaserJet onder linux aan de gang gekregen (yay! :)) maar als ik nu met StarOffice documenten print dan komt er altijd als eerste een pagina uit met de tekst:
code:
1
2
3
4
5
@PJL RESET
@PJL EOJ
@PJL JOB NAME="MFOMATIC"
@PJL SET COPIES=1
@PJL SET RET=MEDIUM

En omdat ik deze informatie niet elke keer nodig heb, en het wel net een blaadje verknalt vroeg ik me af of iemand weet waar ik dat uit kan zetten.

bvd.

Verwijderd

...lijkt erop alsof de printer een aantal commando's niet accepteert en ze als gewone tekst doorstuurt naar de output (papier)... denk dat je toch weer even naar je printerdriver moet kijken of eventueel naar de instellingen van je printer... volgens mij kun je in een laserjet ook instellen dat hij er statuspagina's uitgooit...

/me weet dit laatste niet helemaal zeker...

:P - succes

Verwijderd

Als je via netwerk print heb je op de printer een mogelijkheid om dit uit te zetten. Je moet naar de printer telnetten en dan banner uit zetten. De exacte syntax weet ik effe niet meer, was iets als:

banner: 0
of
banner: off

Hierna kun je eruit gaan met quit of exit. De ene slaat de gegevens op, de ander floept eruit zonder wijzigingen. Weet het uit me hoofd even niet preciezer, :o maar met de aanwijzingen bij de telnet sessie kom je er denk ik wel uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik print niet via het netwerk. Mijn printer is een oude LaserJet IIIp (PCL5). Volgens the Linux Printing Howto moet je voor die printer de LaserJet 4 driver daarvoor gebruiken wat ik dus braaf doe.

En het is niet alsof mijn documenten niet perfect printen zoals ze geprint moeten worden, ik krijg alleen die eerste pagina. Is het dan toch een driverprobleem?