Toon posts:

Wel ip geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 computers achter een router zitten thuis, eentje doet het, alleen de andere krijgt via Winipcfg wel een ip maar kan niet op internet enzo. kan dit aan de netwerkkaart liggen dat ie te oud is:?

owja, de pc die het wel doet draait Win2000
en de andere WinME en heeft een realtek 10mbit netwerkkaart die ongeveer 3 a 4 jaar oud is (nog met coax aansluiting)

lampjes op router branden gewoon.

Verwijderd

Krijgt via winipcfg een ip ? Bedoel je misschien DHCP ? Misschien kan je de ip adressen beter handmatig instellen.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 18:19 schreef EppO het volgende:
ik heb 2 computers achter een router zitten thuis, eentje doet het, alleen de andere krijgt via Winipcfg wel een ip maar kan niet op internet enzo. kan dit aan de netwerkkaart liggen dat ie te oud is:?

owja, de pc die het wel doet draait Win2000
en de andere WinME en heeft een realtek 10mbit netwerkkaart die ongeveer 3 a 4 jaar oud is (nog met coax aansluiting)

lampjes op router branden gewoon.
ok, ga ff na op je router ( ik neem aan dat hier ook de dhcp server op staat die jou een IP toekent) of jouw dhcp server clients je DNS server(s) mee geeft. Indien dat niet het geval is stel je dat in op de router met de juiste settings of je voert de dns handmatig in op de clients.

Verwijderd

Topicstarter
(Optional) Public IP Address . . .
(Optional) Public IP Netmask . . .
Private IP Address . . .
Private IP Netmask 255 . . .
Primary DNS IP Address . . .
Secondary DNS IP Address . . .
DHCP Enable
Configure WINS Server No
IP Address Assignment - High 192 .168 .168 .
IP Address Assignment - Low 192 .168 .168 .
IP RIP ActivePassiveDisable
IP RIP Version

tussen de puntje staan wel cijfers behalve bij de 1e 2 (optional)

Verwijderd

Hmmz, volgens mij moet Configure Wins Server aan staan, maar dat weet ik niet zeker. Heb niet zoveel verstand van routers, maar 'k heb hier wel een Linux server comp staan.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb die comp waarop het wel werkte op de andere kabel gezet en daar deed ie het wel. blijkt een software matig prob te zijn
Pagina: 1