Verrotte Compaq Armada Accu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:26
Ik heb onlangs een 2e handse Compaq Armada 7730MT met Armadastation (docking station) aangeschaft voor een zeer redelijke prijs, maar helaas wil de accu niet opladen. Het is zo'n ding met zo'n knopje erop waarmee je kan zien hoe vol hij is.
Na drie maanden wachten op een andere ben ik tot de conclusie gekomen dat ik beter zelf maar kan kijken of ik hem nog aan de praat kan krijgen, dus ik heb dit weekend een gestabiliseerde voeding geleend van een eletronicaboer en ben dan ding (de accu :)) open gaan slopen.
Binnenin zitten een aantal Li-ion cellen met een printje. De uitgangen van de batterijen gaan eerst naar het printje waarvandaan aansluitingen naar de buitenkant gaan.
Ik heb de voltage op de pinnen van de buitenkant gemeten: 0.0 volt, weerstand maximaal! :(
Maar als ik de batterijen zelf opmeet, kom ik op een totaal van 1.5 volt uit. Dus ik dacht, laat ik hier gewoon eens wat spanning op zetten. Resultaat na een paar uur laden: spanning op de cellen een volt of 10, maar op de externe uitgang nog steeds 0.0 :( :(!
Als ik nu de batterij in de laptop zet, vind hij hem wèl (deed hij eerst niet) en begint hij wel te laden. Echter zonder resultaat: de spanning blijkt na een nacht laden zelfs lager en de uitgang is nog steeds 0 en geen lampjes die gaan branden op de accu zelf.

In een laatste wanhoopsdaad heb ik hem helemaal opgeladen tot de voorgeschreven 14.4 volt. Dit is wel gelukt, maar nu wil hij nog niet opladen en komt er op de buitenkant nog geen spanning te staan :'(

Mijn vermoeden is dat het printje gewoon stuk is. Hoewel, als ik de batterij in de laptop steek terwijl ik windows heb aan staan, zie ik heel kort wel 70% vol staan, maar daarna verdwijnt de accu meteen weer van het scherm. :'(

Om een lang verhaal kort te maken: heeft iemand nog een idee of ik nog wat aan deze batterij kan doen of wie weet waar ik zo'n ding nieuw kan kopen?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik voel me een stuk beter nu ik het weer kwijt ben. Nu hoeft de kat niet meer bang te zijn dat ik hem uit woede het raam uit smijt :)
(maar of de batterij zo gerust kan zijn.... (moet ik wel eerst het raam open doen voordat ik hem eruit smijt! :)))

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01-2024

Rhino

Dat ben ik

Waar woont u?
Een zaak waar je het zeker kan kopen is RAF.
Die hebben het wel of anders kunnen ze het bestellen. Alleen nogal duur. Mail anders ff naar helpdesk@raf.nl en doe je voor als klant.

Raf Amsterdam Rijnstraat 154 1079 HR 020 - 5411300

Raf / Fokko Dijkstra Emmeloord Lange Nering 12 - 14 8302 EC 0527 - 698855
Raf / Fokko Dijkstra Lelystad
Agorahof 20 8232 DX 0320 - 243767
Raf / Fokko Dijkstra Kampen
Oudestraat 237 - 239 8261 CN 038 - 3311844

Staffhorst Electronics Utrecht
Vredenburg 40
3511 BD 030 - 2360211
Staffhorst Electronics Nieuwegein
Cityplaza (Passage 101) 3431 LN 030 - 6040520
Staffhorst Electronics Amersfoort
Hellestraat 11 3811 LK 033 - 4634064

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Bedankt voor de reply. Ik had al een mailtje gestuurd gistermiddag naar info@raf.nl, maar ik heb nog niets terug gehad.

Ik woon in Bussum en werk in Nieuwegein, vlakbij Cityplaza.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
AArrrgghghhhh $#%@%^$#@^%$# ding!! :(:(:( Hij geeft een voltage intern af nu van 15 volt, windows geeft tijdens het laden aan dat hij 87% vol is, maar écht opladen doet hij niet en als ik de stekker uit mijn laptop doe terwijl hij aanstaat met de batterij erin, floept hij direct weer uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Heb je al een basstery and keyboard controller firmware update gedaan?! Helpt heel vaak. Ik werk sinds kort bij een Compaq Computer Repair Center en 5 van de 10 keer lost dit het probleem op. Het kan ook zijn da de AC/DC converter stuk is. De firmware update cun je vinden op www.compaq.com

• budi
Bedankt voor je post. Ik heb al een tijdje geleden de meest recente rompaq in de notebook geladen, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Hoewel, de battery en keyboard update waar jij het over hebt, kan ik helaas niet vinden voor mijn model model en serienummer. Ik heb een Armada 7730MT.
Ik heb de laptop nu een dag en een nacht laten doorladen. Power management geeft nu 99% lading aan, maar als ik op het knopje druk van mijn batterij dan gaat er nog steeds helaas geen lampje branden, dus ik ben bang dat je gelijk hebt dat de AC/DC converter stuk is (die zal wel op het printje binnenin de batterij zitten?). :'(

Oh ja, als ik de batterij in de laptop doe en hem aan zet, begint alleen maar het rode ledje te knipperen.

• Dualdude
Die AC/DC converter zit in de laptop zelf. Ik weet niet hoe het met die armada zit mar bij de Presario laptops is het het printje waar ook de connector van de accu op aansluit. Hoe oud is ie eigenlijk, wat voor proc.... wat meer specs aub. Dan zou ik eens in een van de service manuals kunnen kijken.

• budi
Het vreemde blijft dat als ik de voltage op de cellen in de batterij meet dat ik bijna 16 volt doorkrijg en dat de laptop aangeeft dat hij 99% vol is, maar dat de spanning op de pinnetjes bij de batterij zélf (de buitenkant) 0.0 volt is. Dat is iets wat ik niet snap.
Er zit op de batterij zo'n knopje dat je in kan drukken zodat er via ledjes wordt aangegeven hoe vol de batterij is. Deze doet ook helemaal niets meer: er gaat geen enkel ledje (van de 5) branden. :'(

Systeem:
Compaq Armada 7730MT
Pentium 166 MMX
64 MB Ram
2.1 GB harddisk
TFT kleurenschermpje

• Dualdude
Zo'n accu heb ik nog nooit uitelkaar gehaald. Mischien zit er ergens in de electronica in de accu, die er voor zorgt dat de ledjes aan gaan wel een defect. Kun je vast wel doormeten. Kun je niet wat pix posten, wil wel eens zien hoe het er uit ziet zo'n accu van binnen.

• budi
Ik heb geen digital camera, maar wel hier op mijn werk (laptop ligt thuis ;)), dus ik zal morgen wel ff een pic maken, ik weet alleen niet hoe ik dat zo mooi doe hier zoals ik wel eens zie, dat je het direct ziet en niet alleen een link ernaartoe.

Ik zal alvast een kleine omschrijving geven van de batterij. Het is zeer eenvoudig: er zitten een aantal...... nèèèèhhh, laat ik toch maar ff een pic posten, een plaatje zegt meer dan 1000 woorden... :)

Pagina: 1