Creative Geforce 4 mx, is het wat ?

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb gesearched op creative geforce 4 mx maar dit leverde niet echt wat op.

Ik heb op mijn werk gezien dat deze geforce4 mx vrij betaalbaar is en een tv out heeft. Ik was/ben van plan die hardware divx decoder te kopen van sigma maar nu ik deze kaart zie ga ik twijfelen.

Wat ik wil is dus divx op TV draaien op GOEDE kwaliteit maar ik wil ook de desktop uitbreiden op TV, maar dan als 2e scherm (winamp e.d. op apart beeld) dus niet een kopie van monitor 1.

Dank u !

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Als je andere merken of types weet die ook een aparte desktop kan laten zien op de tv dan hoor ik het graag.

Ik speel af en toe wel eens een 3d spel, maar het hoeft geen supersnel ding te zijn, maar wel zo snel mogelijk en gewoon goede 2d kwaliteit op 1600*1200.

en is PowerColor een goed merk qua 2d ?

/edit: ik zie zojuist ook de Hercules 3D Prophet 8500 LE zien staan voor 235 euro, heeft die ook aparte desktop op TV ?

Verwijderd

Je moet alleen een Geforce 4 kopen als je zeker weet dat ie goed draait met je moederbord, het probleem is namelijk dat de GF4 1.5 volt nodig heeft bij het aanzetten en bijna geen enkel moederbord dit kan leveren, ik zou voor het zekere gaan en bijvoorbeeld voor een iets duurdere geforce 3 kaart me tv out! Succes ermee!

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Op donderdag 28 maart 2002 18:48 schreef Calavaro het volgende:
Je moet alleen een Geforce 4 kopen als je zeker weet dat ie goed draait met je moederbord, het probleem is namelijk dat de GF4 1.5 volt nodig heeft bij het aanzetten en bijna geen enkel moederbord dit kan leveren, ik zou voor het zekere gaan en bijvoorbeeld voor een iets duurdere geforce 3 kaart me tv out! Succes ermee!
Welke moederborden kunnen de GF4 voltage's niet leveren dan? Daar heb ik nog niet zoveel over gehoord.

Met de TV-out van de GF4MX zit het wel snor, met TVtool kun je lekker veel instellen, uitstekend voor divxjes

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 18:53 schreef Ghost het volgende:

[..]

Welke moederborden kunnen de GF4 voltage's niet leveren dan? Daar heb ik nog niet zoveel over gehoord.

Met de TV-out van de GF4MX zit het wel snor, met TVtool kun je lekker veel instellen, uitstekend voor divxjes
Kun je die TVtool ook gebruiken op een Hercules 8500LE ?

Die heeft een ATI 8500 chip.

Is daar de 2d kwaliteit een beetje goed van enzo ? en APARTE desktop voor tvout ?

Die hercules is duurder maar dus ook beter voor wat ik wil ?

Edit: Ben er al achter dat de Hercules 1 nadeel heeft, 1 RAMDAC dus geen extra desktop op de TV :'(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Xit te dubben, een geforce 3 of een geforce 4 mx ?

Voordeel van geforce 4mx is de directx ondersteuning van 8.1 toch ?

Verwijderd

Edit: Ben er al achter dat de Hercules 1 nadeel heeft, 1 RAMDAC dus geen extra desktop op de TV
Huh?? Ik heb een powercolor 8500pro (265 Euro) en kan zowel op de 1ste als 2e monitor (of tv) de refreshrate veranderen.
Hoe kan dit met 1 ramdac?? Hiervoor moet je volgens mij gewoon 2 ramdac's hebbuh toch? En overigens... de 2d van ATI is erg goed..

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op donderdag 28 maart 2002 19:57 schreef FerryHeibrink het volgende:
Xit te dubben, een geforce 3 of een geforce 4 mx ?

Voordeel van geforce 4mx is de directx ondersteuning van 8.1 toch ?
hahaha, die geforce 4mx heeft minder functies dan de gf3. je moet het zien als een overclockte gf2.
zelfs een gf3ti200 is sneller dan de gf4.

gewoon een gf3ti200 kopen en overclocken naar ti500 :9
Pagina: 1