Ik heb een oud toetsenboard en wil deze slopen om een paar losse knoppen aan te sluiten zodat ik bijv Divxos ofzo kan besturen hiermee en niet het hele toetsenbord nodig heb. Is dit te doen of zit er toch wel veel elektronica in zo'n toetsenbord, schema's zijn natuurlijk welkom
Verwijderd
Op donderdag 28 maart 2002 18:05 schreef MasterOverdrive het volgende:
open up.. open up... tadatada... open up.. open up...
nescaféé
Koop ff een computeridee en een paar schakelaartjes.. zoek vervolgens het artikel over het gebruik van de gameport op..
//edit
goed, om nog ff nuttig te zijn: Je gaat weinig aan de knoppen uit je toetsenbord hebben, omdat die allemaal op 1 grote mat drukken die eronder ligt, waarop ze dan contact maken. je hebt dus nix aan je toetsenbord.
Ik raad je aan om naar de elektroboer te gaan en een paar schakelaartjes te kopen
//edit
goed, om nog ff nuttig te zijn: Je gaat weinig aan de knoppen uit je toetsenbord hebben, omdat die allemaal op 1 grote mat drukken die eronder ligt, waarop ze dan contact maken. je hebt dus nix aan je toetsenbord.
Ik raad je aan om naar de elektroboer te gaan en een paar schakelaartjes te kopen
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Ksnap hem nietOp donderdag 28 maart 2002 18:05 schreef MasterOverdrive het volgende:
open up.. open up... tadatada... open up.. open up...
nescaféé
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Is van die crap reclame!Op donderdag 28 maart 2002 18:09 schreef GGS_VR6 het volgende:
[..]
Ksnap hem niet
\_Specs_/
Ja sorry van die computeridee, pa is er op geabbonneerd en ik verveelde me.
Ik denk trouwens dat men de reclame wel kent.. maar vindt dat het nescafe achterwege had mogen blijven
Ik denk trouwens dat men de reclame wel kent.. maar vindt dat het nescafe achterwege had mogen blijven
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Toetsenborden werken doorgaans met 2 folies met een kleine tussenruimte. Door een toets in te drukken, worden de folies op een bepaalde plek met elkaar verbonden.Op donderdag 28 maart 2002 18:03 schreef arjandijk het volgende:
Ik heb een oud toetsenboard en wil deze slopen om een paar losse knoppen aan te sluiten zodat ik bijv Divxos ofzo kan besturen hiermee en niet het hele toetsenbord nodig heb. Is dit te doen of zit er toch wel veel elektronica in zo'n toetsenbord, schema's zijn natuurlijk welkom
Alle toetsen zitten in een soort van matrix verwerkt. Er zal een klein printje inzitten met de controller. Hieraan zitten de 2 folies aangesloten. Haal de folies los, en zoek op welke toetsen je wilt hebben, en de bijbehorende baantjes op de folie. Dan kom je erachter welke punten op het printje je aan een schakelaar moet verbinden om de desbetreffende toets te krijgen.
Heb ik ook ooit eens gedaan voor een mp3-speler... Werkte perfect!!!
Suc6...
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Verwijderd
dat bedoelde ik met open up open up... maar van phreak ofzo mocht ik het woord NESCAFEEEEEEE niet gebruiken.. reclame ofzo?Op donderdag 28 maart 2002 18:13 schreef poloboy het volgende:
maak anders je toetsenbord ff open om te kijken hoe hij inelkaar zit
Gaat misschien wel, maar als t n oud toetsenbord is dan zijn die toetsen op folie gezet. De folie lagen liggen dan op elkaar. Kabels aansolderen wordt vrij moeilijk, want het is geen printplaat. Het smelt er namelijk door.Op donderdag 28 maart 2002 18:03 schreef arjandijk het volgende:
Hier 2 foto,s, met als ondergrond een blauwe muismat. Folie van onderste foto ligt dan op de folie van bovenste foto. Het is slechts een klein gedeelte van t toetsenbord.
(webcam is ook nie alles)

Als het gewoon n printplaat is dan is het waarschijnlijk wat makkelijker (stuk uit de printplaat uitknippen/zagen met electronica voor bv. 1 toets. Toets die erbij hoort er ook uithalen. Dit samen boven elkaar op een plastic plaatje zetten, en kabels aansolderen.)
Toch raad ik het idee van DenniZ-X aan --->> Gewoon een paar schakelaartjes kopen. Veel makkelijker.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
een paar schakelaars was ik idd al van plan, maar hoe sluit je dat aan op die controller?
ik heb er hier nog een dancedance revolution plaat meegemaakt
gewoon 4 muisknopjes op keycontroller aansluiten (baantjes volgen...)
skei cool!
skei cool!
Pagina: 1