Niet tevreden over Iiyama AS4315UT

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Vanaf dindsag ben ik in het trotse bezit van een Iiyama AS4315UT,
een 17" TFT van € 880,-.

Ik heb hier 3 problemen mee:
1. Ik vind dat de monitor te fletse kleuren heeft. (is niet goed in te stellen)
2. Monitor is niet goed scherp te krijgen. (misschien komen punt 1 & 2 door de analoge aansturing via D-Sub?)
3. Ik heb 1 dode pixel, als ik op die plek met mijn vinger druk is ie weg, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Monitor gaat dus terug en misschien komt er een ander merk/type voor in de plaats.

Dit is echt balen :( |:(

Verwijderd

dat is niet zo mooi!

misschien heb je wel een zogenaamd 'maandagmorgen' apparaat
dat die koreaan beetje te veel gefeest heeft in het weekend en toen half dronken dat ding in elkaar gezet heeft :P

Verwijderd

LoL!!!
Op donderdag 28 maart 2002 17:58 schreef Eddo het volgende:
dat is niet zo mooi!

misschien heb je wel een zogenaamd 'maandagmorgen' apparaat
dat die koreaan beetje te veel gefeest heeft in het weekend en toen half dronken dat ding in elkaar gezet heeft :P
maar ff serieus.. je gaat toch geen monitor kopen die je niet gedemonstreerd hebt gezien? b-tje eigen schuld! en die dooie pixel is een bekend verschijnsel bij tft monitoren. er zijn geen of weinig tft's zonder dooie pixels op de markt.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
Op donderdag 28 maart 2002 17:52 schreef rAcEr het volgende:
3. Ik heb 1 dode pixel, als ik op die plek met mijn vinger druk is ie weg, maar dat lijkt me niet de bedoeling.
heb ik ook.

maar misschien komt dat omdat me vinger er dan voor zit :)

mijn pc

Verwijderd

LoL 2
Op donderdag 28 maart 2002 18:35 schreef Rusky het volgende:

[..]

heb ik ook.

maar misschien komt dat omdat me vinger er dan voor zit :)

• InSPiRE
hmmzz... a.s. weekend eens met DVI-kaartje kijken. Misschien is dat beter, die dode pixel heb ik niet meer gezien, heb ik 'm nu gereanimeerd met mijn vinger :?

Verwijderd

Echt doen die DVI. Ik heb hier een Neovo X-174. Via analoge aansturing geen pan via DVI echt haarscherp.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:24

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

even een beetje begrip voor de situatie van de topicstarter jongens (lach hem dus niet zo uit) >:)

• heb je hem wel op de aanbevolen resolutie?
• heb je gekeken voor nieuwe drivers?

/dev/null

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

tis toch altijd balen als je niet tevreden bent over iets dat je hebt gekocht. En nieuwe krijg je nooit zomaar.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:44
Helaas mogen er een paar (iets van 1 of 2) dode pixels in een tft-scherm zitten. Ik begrijp niet wat je bedoelt met niet scherp: Ik denk dat er niets scherpers is dan een tft-monitor, ik heb er zelf 1 en vindt die zelf veel te scherp. Als je toed kijkt kan je elke pixel zien.
Op donderdag 28 maart 2002 18:33 schreef BLuPPiE het volgende:
LoL!!!
[..]

maar ff serieus.. je gaat toch geen monitor kopen die je niet gedemonstreerd hebt gezien? b-tje eigen schuld! en die dooie pixel is een bekend verschijnsel bij tft monitoren. er zijn geen of weinig tft's zonder dooie pixels op de markt.
Hoezo niet serieus?? :? Is een heel bekend verschijnsel: Maandagmorgen-apparaten zijn gemiddeld van lagere kwaliteit.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• InSPiRE
Monitor staat op 1280x0124@75Hz.
Laatste drivers geinstalleerd voor monitor en videokaart.

Waarschijnlijk zit 't 'm ook in de verticale kijkhoek, die is 60 graden. In vergelijking met andere (18,1") schermen erg laag, want 170 graden zie ik veel voorbij komen. De monitor is dus nu aan de bovenkant er contrastvol en donker en beneden weinig contrast en licht. Maar dat is dus iets monitor eigen.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op donderdag 28 maart 2002 18:33 schreef BLuPPiE het volgende:
LoL!!!
[..]

Dit is natuurlijk een beetje onzin. Niet in iedere winkel gaan ze de monitor aansluiten omdat jij zo nodig wilt kijken of er dode pixels aanwezig zijn.
Punt twee is ook onzin dat er geen of weinig TFT monitor zonder dode pixels zouden zijn.
Volgens mij leef jij nog zo'n 2 jaar terug toen dit inderdaad het geval was. Momenteel is de yield zo goed dat je er echt vanuit mag gaan dat zeker 75% van de TFT monitoren GEEN dode pixels hebben.
Op donderdag 28 maart 2002 21:17 schreef rAcEr het volgende:
Monitor staat op 1280x0124@75Hz.
Laatste drivers geinstalleerd voor monitor en videokaart.

Waarschijnlijk zit 't 'm ook in de verticale kijkhoek, die is 60 graden. In vergelijking met andere (18,1") schermen erg laag, want 170 graden zie ik veel voorbij komen. De monitor is dus nu aan de bovenkant er contrastvol en donker en beneden weinig contrast en licht. Maar dat is dus iets monitor eigen.
Een TFT monitor geeft het scherpste beeld op de native resolutie met een refresh rate van 60Hz.
Stel je monitor maar eens in op 1280x1024 en 60Hz. Je zult zeker zien dat de scherpte toeneemt. Dit komt simpelweg doordat je de AD converter in je monitor tot het maximum aan bandbreedte wilt laten draaien. Hierdoor verlies je altijd scherpte.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1