Toon posts:

Vastloper na partities verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net /var en /home partities verplaatst naar een nieuwe schijf. Prima gegaan, alleen heb ik blijkbaar een foutje gemaakt in /etc/fstab, waardoor hij /var nu niet meer mounten wil. Gevolg is dat hij niet meer wil booten, hij blijft hangen bij het laden van syslogd.

Heb al geprobeerd een console te openen met alt-f2, maar dat kan blijkbaar (nog) niet in dat stadium van het bootproces. Ik denk dat de oplossing is om te booten in runlevel 1 en vervolgens /etc/fstab aan te passen, maar heb geen idee hoe ik dat tijdens het booten kan selecteren.

F8 al geprobeerd, maarja, dat doetut niet |:(

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In lilo: "linux 1" als te booten OS typen. Of even je rescue disk/CD gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 17:36 schreef banaan-X het volgende:
In lilo: "linux 1" als te booten OS typen. Of even je rescue disk/CD gebruiken.
Uiteindelijk bleek het een kwestie van vijf minuten wachten (blijkbaar time-out) en hij ging uit zichzelf door. Nu dan toch maar die rescue disks in elkaar draaien :).

Overigens gebruik ik (blijkbaar) geen lilo, linux wordt automatisch direct opgestart (geen wachttijd). Eens kijken hoe ik daar verandering in kan aanbrengen.

Enne, bedankt voor je snelle reactie! *D

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 28 maart 2002 17:52 schreef Mr.Unbreakable het volgende:
Overigens gebruik ik (blijkbaar) geen lilo, linux wordt automatisch direct opgestart (geen wachttijd). Eens kijken hoe ik daar verandering in kan aanbrengen.
Ik gok dat je wel lilo gebruikt, maar dat hij ingesteld staat om direct te gaan opstarten. Je kunt een net bootmenu krijgen door in je /etc/lilo.conf een regel als de volgende te zetten:
code:
1
install=/boot/boot-menu.b

Een eventuele andere install-regel kun je vervangen. Vervolgens even lilo draaien en je hebt een bootmenu.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 18:03 schreef odysseus het volgende:
Ik gok dat je wel lilo gebruikt, maar dat hij ingesteld staat om direct te gaan opstarten. Je kunt een net bootmenu krijgen door in je /etc/lilo.conf een regel als de volgende te zetten:
Je hebt helemaal gelijk! Heb er slechts vluchtig naar gekeken, maar zag al iets van "default=Linux" staan. Was nogal een lang bestand, morgen eens uitvogelen hoe ik dat precies ga aanpassen.