Toon posts:

Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me hier vertellen waar ik een lijst kan vinden (een goede te gebruiken lijst) waar alle specs opstaan en waar een voeding aan moet voldoen.
In mijn nieuwe comp zit een 185 Watt voeding, ik denk dat een beetje weinig is ook omdat deze comp voor zware tekenprogrammaŽs wordt gebruikt..
Verder zit er gewoon office op en de gebruikenlijke dingen.
Het is een 1.6 GHZ Pentium met (NOG) 128 MB.
Een 40 GB harde schijf 7200 RPM
Help ?????
Mzzl.
:?

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 22:20
ga ff ergens zoeken zou ik zeggen.
en waarom heb je als je tekenprogrammas gebruikt een sterke voeding nodig :?
dat heeft er niks mee te maken, als je een sterke voeding hebt kun je meer in je pc proppen

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 17:28 schreef dinkeytoy het volgende:
Kan iemand me hier vertellen waar ik een lijst kan vinden (een goede te gebruiken lijst) waar alle specs opstaan en waar een voeding aan moet voldoen.
In mijn nieuwe comp zit een 185 Watt voeding, ik denk dat een beetje weinig is ook omdat deze comp voor zware tekenprogrammaŽs wordt gebruikt..
Verder zit er gewoon office op en de gebruikenlijke dingen.
Het is een 1.6 GHZ Pentium met (NOG) 128 MB.
Een 40 GB harde schijf 7200 RPM
Help ?????
Mzzl.
:?
185 Watt, worden die niet al 10tallen jaren niet meer gemaakt ofzo :?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op donderdag 28 maart 2002 18:45 schreef TonD het volgende:

[..]

185 Watt, worden die niet al 10tallen jaren niet meer gemaakt ofzo :?
onzin, ibm netvista machines bevatten voedingen tussen de 100-250watt :)

Verwijderd

10tallen jaren is natuurlijk onzin, maar ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Wat zijn dat voor dingen dan, die IBM gevallen?

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 19:48 schreef TonD het volgende:
Wat zijn dat voor dingen dan, die IBM gevallen?
goede voedingen en duur ooknogges :)
Op donderdag 28 maart 2002 17:35 schreef XdesipleX het volgende:
ga ff ergens zoeken zou ik zeggen.
en waarom heb je als je tekenprogrammas gebruikt een sterke voeding nodig :?
omdat je dan meer watt's aan je voeding gevraagt worden omdat je cpu full load draait
Op donderdag 28 maart 2002 17:28 schreef dinkeytoy het volgende:
goed gedacht, ik zou er toch een 250 of 300 watt voeding inzetten want een 7200RPM schijf neemt ooknogalwat

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zou zeggen: probeer het gewoon eens uit of hij het doet. Zo ja, geen vuiltje aan de lucht. Zo nee, (vreemde vastlopers o.i.d) dan kan het de voeding zijn. Meet de spanningen dan na. Zijn ze te laag, dan is de voeding te zwak. Neem dan inderdaad maar een 300W, dan heb je in ieder geval genoeg.

PS Eigenlijk hoort dit in HA.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 28 maart 2002 19:52 schreef T-Mug het volgende:
omdat je dan meer watt's aan je voeding gevraagt worden omdat je cpu full load draait
Onzin, een voeding gaat vaak onderuit bij het opstarten. Dan trek je het volle vermogen doordat alle disken tegelijk opspinnen, de elco's op je MB moeten worden opgeladen en je CDrom spint op, je floppy gaat lekker zoeken en meer van dat soort dingen. Ook je processor draait volop in het begin. Bij grote systemen met veel disks heb je zelfs speciale voorzieningen zodat de eerste disk bv pas na 10 seconden aan gaat. De 2e na 15 sec etc...Als je eenmaal up and running bent is wat de processor gebruikt peanuts vergeleken bij startende schijven en tapeunits.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

[topic=312323]
Pagina: 1