Toon posts:

M'n processor heeft het begeven, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heeft m'n duron 600@900 1,65@1,75v het begeven;
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

maargoed, wat nu veel erger is, ik ben nu genootzaakt achter de compaq van m'n vader te ziteen :'( >:) . Processor slijt toch wel iets sneller als je hem oc'ed. Maar toe de point. Ik wel weer zo snel mogelijk aan de gang op m'n nieuwe pc. Momenteel hangt er een Chaintech 7aja Mobo in, met KT133 (100mhz bus, geen 133) en 1x PC100 Infineon Cas2 en 2x PC133 Infineon Cas2=384MB Sdram. Ik wil max €300 uitgeven. Wat moet ik kopen. Een CPU met 100mhz bus (max tbird 1300?), nieuw mobo + cpu (bv ecs k7s5a (ondersteund sdram)) of nieuw mobo + cpu + gebeugen (maar kan dat voor het geld). Wat moet ik doen.... :?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Een TB1400/200 kopen.

Dat is nog snel zat, en als je een nieuw mobo gaat kopen, doe het dan goed, dus incl. goed DDR geheugen (2700) en een snelle cpu.
Als je nu voor 300euro iets gaat kopen heb je echt niet veel soeps, vind ik iig niet.

Spaar dan ff door etc...

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Waarom neem je niet gewoon een thundebird 1000 ofzo die kosten tegenwoordig toch geen drol, alleen in 100mhz FSB is ie moeilijk te vinden, 900 is altijd nog wel te verkrijgen. ;)

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:31
moet je zelf weten maar je kunt wel gewoon een nieuwe proc kopen is volgens mij het beste als je een limiet hebt van €300 want een nieuw proc+ mobo (een goeie dan) zul er er niet van kunnen kopen

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Je zou een Athlon 1200 zou je kunnen kopen.
Deze loopt dan wel op 9 * 133 = 1200Mhz.
Dan zou die in jouw systeem 9 * 100 = 900Mhz.
Maar omdat vrijwel alle Athlons op 133FSB standard
unlocked zijn kun je hem zo naar 12 * 100 = 1200Mhz gooien.
Het mamaplankje van mij is ook 100FSB.
Het is een 1330(10*133) en loop nu op 1300(13 * 100).

Maarja, je moet wel de multiplier kunnen verhogen.
mzzl.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Hmm, en niemand komt met het idee dat meneer de topicstarter wel eens in de V&A kan kijken. Staat wel een goed procje + mobo + geheugen in voor minder dan de nieuw prijs :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 17:38 schreef The_Greater het volgende:
Je zou een Athlon 1200 zou je kunnen kopen.
Deze loopt dan wel op 9 * 133 = 1200Mhz.
Dan zou die in jouw systeem 9 * 100 = 900Mhz.
Maar omdat vrijwel alle Athlons op 133FSB standard
unlocked zijn kun je hem zo naar 12 * 100 = 1200Mhz gooien.
Het mamaplankje van mij is ook 100FSB.
Het is een 1330(10*133) en loop nu op 1300(13 * 100).

Maarja, je moet wel de multiplier kunnen verhogen.
mzzl.
ik heb ervaring met bruggen kleuren :+ , aangezien ik dat bij m'n duron ook heb gedaan :9

Verwijderd

Topicstarter
Nou zie ik net, dat je met bruggen inkleuren maar max tot een multiper van 12,5 kunt komen, dus een 1300/1400 kopen heeft dus geen zin?

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 14:58
12,5 wordt 13 maar 14 ondersteund jou bord gewoon niet. dus wordt de max voor je een tbird 1300.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:04

Cheezus

Luiaard

Volgens mij kun je die 7AJA in het bios wel op 133 FSB zetten. Ik weet alleen niet of je PCI dan wel op 33MHz blijft draaien maar dat moet je maar even bekijken.
Als je hem niet op 133 kan zetten in je bios moet je even een bios update doen want laatst had ik zo'n moederbord dus ik weet zeker dat het kan (en het was geen 7AJA2, die heb ik zelf :P).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 18:30 schreef primusz het volgende:
Volgens mij kun je die 7AJA in het bios wel op 133 FSB zetten. Ik weet alleen niet of je PCI dan wel op 33MHz blijft draaien maar dat moet je maar even bekijken.
Als je hem niet op 133 kan zetten in je bios moet je even een bios update doen want laatst had ik zo'n moederbord dus ik weet zeker dat het kan (en het was geen 7AJA2, die heb ik zelf :P).
Heb ik wel eens geprobeerd, met m'n duron op 600, maar heb nog nooit een post gekregen met 133, lijkt me ook sterk dat dat gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat de tbird 1333 het goedkoopste is in de pricewatch, ik denk dat ik die dan bestel, multiper op 12,5 instel en misschien fbs ook nog een beetje omhoog. Kan ik altijd nog als ik een 133/266 fbs mobo koop er nog even mee doen. Iemand bezwaar tegen mij keuze?

Verwijderd

jammer he zul je ff wa meer moeten werken bij de roos (zaterdag is het niet HUIL HUIL :'( )

mar als jij kan overrklocken mag je mij ook wel eens helpen voor een prikkie

Verwijderd

R.I.P.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 19:15 schreef PlaceR het volgende:
jammer he zul je ff wa meer moeten werken bij de roos (zaterdag is het niet HUIL HUIL :'( )

Ik had net 609 euro binnegehad, maar er ging al 400 euro naar ons pa en ma, voor studieschuld die ik nog had, en 200 euro naar m'n broer, voor de vaatwasser die we cadeau hadden gedaan aan m'n ouder, en dan wil je natuurlijk ook nog geld over hebben om te zuipen duss...

Verwijderd

offtopic:
zuipen voor 9 euro WOEI ROFL >:)

mar als je mijn pentium 4 moederbord met pent 4 1400mhz kan overklokken kun je een prikkie bijverdienen (fles drank maybe??)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 19:19 schreef PlaceR het volgende:
offtopic:
zuipen voor 9 euro WOEI ROFL >:)

mar als je mijn pentium 4 moederbord met pent 4 1400mhz kan overklokken kun je een prikkie bijverdienen (fles drank maybe??)
owh, wacht, was ff vergeten bij te vertellen dat ik nog 400 eurootjes op de bank had staan :P

wat voor mobo heb je dan? geheugen? cooler?

Verwijderd

een duron2 1,3g 100euro
heeft sse en 3dnow

en is sneller dan een thunderbird omdat die geen sse heeft

ik denk dat deze de beste prijs heeft
en een leuke videokaard

Verwijderd

mits dat chaintecht mobo de morgan core onderteund, zelfs na de nieuwste bios upgrade ?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
chaintech 7aja0 ondersteunt Durons 1,1 GHz volgens de website, dus de 1300 moet dan ook lukken, lijkt mij. Ik zou ook zeker voor zo'n Duron gaan.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 17:38 schreef The_Greater het volgende:
...Maar omdat vrijwel alle Athlons op 133FSB standard
unlocked zijn...
Uhuh... Dat is alleen de 1400/266 versie, voor de rest is alles gelockt... :z
Op donderdag 28 maart 2002 19:15 schreef PlaceR het volgende:
Dat doe je toch lekker zelf. Lees de OCM FAQ, staat een hele guide in, precies hoe alles moet... Anders ben je ook geen tweaker hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 21:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
een duron2 1,3g 100euro
heeft sse en 3dnow

en is sneller dan een thunderbird omdat die geen sse heeft

ik denk dat deze de beste prijs heeft
en een leuke videokaard
Waarom nou weer een nieuwe videokaart, deze werkt nog goed zat, ik kan MOHAA met windows XP en Wickedgl op 1024x768@32 spelen op 2x fsaa met 35-40 frames per seconde. Bovendien, ik O+ 3dfx :P .

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
ik zou er wat meer voor neerleggen en allemaal goed en nieuw spul kopen ! dan ben je in 1x klaar en kan je weer wat langer mee, en als je nou niet oc-ed gaat et nog langer mee dan normaal ook :P wat wil je nog meer

Verwijderd

Als je ff ... (die taxateur bij GOT) vraagt wat het nog waart is, en koop je nieuw spul.

koop dat een merk mobo b.v
asus, abit, of msi.... dus geen B kneut
zet er 256 mb op pc 2100
en een nieuwe procesor (snelheid=buget wat je over hebt ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 maart 2002 00:27 schreef marco25 het volgende:
Als je ff ... (die taxateur bij GOT) vraagt wat het nog waart is, en koop je nieuw spul.

koop dat een merk mobo b.v
asus, abit, of msi.... dus geen B kneut
zet er 256 mb op pc 2100
en een nieuwe procesor (snelheid=buget wat je over hebt ;) )
Ik heb het al laten taxeren, maar dan moet ik het ook nog verkopen, het is alleen maar een noodoplossing, echt upgraden wil ik pas na de zomer, en ik wil eerst eens en fatsoenlijk scherm (kep nou tulip 17" vissekom 1280x1024@60Max, momenteel op 1024x768@85). Misschien tegen die tijd al dat ik even langer wacht voor een hammer of zo.
Pagina: 1