Verwijderd

Topicstarter
welk merk compactflash kan ik het beste nemen als ik er een bij wil kopen voor mijn fotocamera 2.3 pix

posted.by.pku20.edit.by.Oscar :P

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

ken je dit knopje al?

>:)

Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit welk flash geheugen. SanDisk heb ik zelf, prima spul.

Dane Elec heeft ook CF, zie de tweakersshop

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf Dane-Elec kaartjes, die zijn wel merkbaar sneller dan die van Sandisk die oorspronkelijk bij mijn camera zaten, dus misschien maakt het toch wel uit.
Dane-Elec is trouwens de enige fabrikant die de snelheid van hun CF-kaartjes op de site heeft staan.

[edit]
Dat kan trouwens ook zijn omdat die Sandisk maar 8 mb was. Die van Dane-Elec is 128mb, misschien dat die interleaving gebruikt (2 chips van 64 mb) waardoor hij wat sneller is ofzo.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

nou...niet zo lullig doen tegen een nieuwe user...niet iedereen heeft de kans om eerst de faq door te lezen...

nu antwoord op je vraag...

maakt eigenlijk geen hol uit welk merk je gebruikt...qua snelheid is er tussen de merken onderling wel verschil, maar van dat verschil merk je in de praktijk niets...

wel raad ik aan om een bekend merk te nemen, zoals sandisk of dane elec...

zoek voortaan eerst de search, scheelt een boel boze berichten :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:08

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Onzinposts.verwijderd.by.Oscar :)
Gaarne ontopic blijven

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

gvd mijn post weg...boeiuh

maar om het ontopic te houden
heb zelf slechte ervaring met acer, niet KOPEN. was kei traag

heb nu die het ook gemaakt hebben, en dat is sandisk.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ kun je een test van zo'n beetje alle merken vinden. Viking en Microtech komen als snelste uit de test.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

Floor-is

5.2

Op vrijdag 29 maart 2002 01:28 schreef Johnny64 het volgende:
Op http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ kun je een test van zo'n beetje alle merken vinden. Viking en Microtech komen als snelste uit de test.
En Lexar dan? (Niet gekeken hoor, misschien staat het er wel tussen, maar Lexar schijnt het snelste van het snelste te zijn... Zelfde spul als Dane-Elec gebruikt :))

Bericht hierboven

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Op vrijdag 29 maart 2002 01:32 schreef Floris het volgende:

[..]

En Lexar dan? (Niet gekeken hoor, misschien staat het er wel tussen, maar Lexar schijnt het snelste van het snelste te zijn... Zelfde spul als Dane-Elec gebruikt :))
was het niet zo dat AMD ook CF flash chips ging maken?

"De snelste ooit"

[edit]
http://www.tweakers.net/nieuws/19130?highlight=amd+flash

[edit2]
Nietecht geschikt voor CF geloof ik :'(

[edit3]
http://www.tweakers.net/nieuws/17654?highlight=amd+flash

Verwijderd

mijn sandisk is na een jaar , kapot!

nogthans weinig gebruikt , voorzichtig mee om gegaan...

SANDISK IS best wel een beetje klote

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:14

winnie

de poes...

Op vrijdag 29 maart 2002 02:04 schreef Anthrax het volgende:
Goh, dat was een representatief onderzoek. Jouw ene cf is kapot, dus dat merk dat miljoenen van die kaarten maakt is klote. Knap hoor, dat je dat zo kan voorspellen. :P
Ik heb ook een sandisk schijf, en die is ondertussen 4 jaar oud en nog perfect.
Het enige merk dat ik niet zou kopen is Apacer. Die zijn nog wel eens incompatibel met apparaten.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op vrijdag 29 maart 2002 02:04 schreef Anthrax het volgende:

Ik neem aan dat er binnen een jaar nog wel garantie op zit! Anyway, CF kaarten zijn puur elektronica en daarbij geldt eigenlijk dat het wel of niet werkt, en je kan daar als fabrikant weinig echt fouts aan doen.
Als je dus een werkende kaart hebt denk ik dat de kans dat hij binnen een jaar stuk gaat redelijk gelijk is voor verschillende merken.

Enige uitzondering zullen de Microdrives van IBM zijn; die bevatten bewegende delen (klein harddiskje) en zullen dus iets kwetsbaarder zijn. Ik heb er trouwens al een maand of 6 een en die doet het nog prima! Ook als hij nu stuk zou gaan zou ik er denk ik meteen weer een kopen, ze zijn redelijk snel en de kosten per megabyte zijn gewoon superlaag.

Verwijderd

Ik heb een half jaar lang actief een Twinmos 64MBer gebruikt, nooit problemen mee gehad ding was gewoon goed.

koste destijd iets van Fl. 75,00

• Johnny

Johnny

Mijn 32 MB Lenco Compactflash is ook kapot gegaan, is nu al twee weken weg voor "reparatie"... veel valt er niet aan te repareren denk ik.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Jules|IA
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op vrijdag 29 maart 2002 16:43 schreef Johnny64 het volgende:
Mijn 32 MB Lenco Compactflash is ook kapot gegaan, is nu al twee weken weg voor "reparatie"... veel valt er niet aan te repareren denk ik.
ff off topic he, hoe bevalt die Minolta s304? Ik ben een beetje aan het uitpluizen welke cam ik moet hebben.

Verwijderd

Apacer

daz het woordt dat ik zocht niet Acer in mn vorige reply |:(

Verwijderd

Jules koop dan tenminste de s404

• Jules|IA
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Als het niet zoveel in prijs scheelt wil ik dat wel doen ja. Maar ik heb niet zo veel geld, ik ben arm :(

Verwijderd

631 euro kost die online

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

LEZEN.... (excuses... dit was voor mezelf bedoeld.... |:()

Verwijderd

?

• Johnny

Johnny

Op vrijdag 29 maart 2002 18:16 schreef Jules het volgende:

[..]

ff off topic he, hoe bevalt die Minolta s304? Ik ben een beetje aan het uitpluizen welke cam ik moet hebben.
Je kan op dit moment beter een S404 kopen, die is dus op een paar pixels na identiek. Mij bevalt de camera goed. de enige nadelen zijn dat het LCD vanzelf aangaat als je de camera aan zet en dat je dit niet kan uitzetten, ook vidn ik het Cxprocess nog al een gedoe en er zit geen externe flitsaansluiting op. Ik wist dat alles al vantevoren en heb hem ondanks dat toch gekocht omdat de 4x zoomlens, snelle reactietijd (heel snel!), handmatige instellingen en prijs doorslaggevend waren.

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 00:21 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Je kan op dit moment beter een S404 kopen, die is dus op een paar pixels na identiek. Mij bevalt de camera goed. de enige nadelen zijn dat het LCD vanzelf aangaat als je de camera aan zet en dat je dit niet kan uitzetten, ook vidn ik het Cxprocess nog al een gedoe en er zit geen externe flitsaansluiting op. Ik wist dat alles al vantevoren en heb hem ondanks dat toch gekocht omdat de 4x zoomlens, snelle reactietijd (heel snel!), handmatige instellingen en prijs doorslaggevend waren.
Bij mijn S404 kan ik de lcd gewoon uitzetten. en ook kiezen wanneer die in 'spaarstand' gaat.

Verwijderd

bij mij ook :?

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 00:21 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

En Cxprocess mag dan wel wezen.... :?
Pagina: 1